Corona i stallet - Ulvlek

Jag känner mig fortfarande skum över @karamelldrottningen och hennes tro att pega var lynchad och det var bra att han var god. Måste läsa igenom igen när hon försöker förklara men faller naturligt åt det mer lurviga hållet för mig då.
 
Jag tycker @Elo skriver vettigt, vad gäller tankar om rösterna och fårulven, även om hon glömde goda lyan.
Å andra sidan tyckte jag bsf skrev vettigt förra leken och då var hon ju ulv så...;).
Men faller mer åt goda hållet för mig.
 
Nu finns det ju några alternativ på saker som kan ha hänt:

Oavsett så är nån av rösterna på Pega fejk och tillhör antingen fårulven eller följaren. Eller både ock.

Det betyder att antingen så fick BSF en röst från antingen fårulven eller följaren (eller båda) och fick flest röster, eller så blev det lottning mellan BSF och antingen LenaH eller Pega. Jag tror inte att lottning mellan alla 3 är trolig även om den är möjlig (om Pega är en av de med fejkröst)

Det känns som om lyan har försökt rädda Pega, vilket borde innebära att han är ond. Nu deltog ju ja i möjligheten att få honom fri, iom att ett par andra hängde på min röst på LenaH (som absolut inte är godförklarad av detta).

Någon (eller två av) av Cirkus, Karamelldrottningen och Glömmerallt är fejkröstare av någon sort. IOM att Pega blev räddad och en god åkte så misstänker jag fårulven snarare än följaren. Speciellt om Pega är ond. Då är minst en av dem också ond (antagligen dock inte alla 3).

Är en av rösterna på Pega fårulvens då ligger antagligen den riktiga rösten på BSF, vilken säkert förstärkts av att andra onda röstat på BSF också. Speciellt eftersom rösterna på BSF kom ganska kompakt och i slutet av röstningen. Kan det vara så att LenaH, Snurris och antingen Cirkus, Karamelldrottningen eller GA är sitter i lyan?
Den goda lyan har en röst också, den är viktig att komma ihåg också.
Kan varit en förhäxning i spel också(om brevbäraren valde att skicka det paketet.
 
Funderar lite kring Snurris sena röst, och sedan Cirkus1s väg upp på läktaren, tror inte det var någon större slump att hennes röst hamnade var den gjorde då fårulven ingår i lyan den här leken.

Sedan har vi ju bollen_s avhopp och det snabba återinförandet av Cirkus2 i leken, vilket får mig att tro att LL vil återskapa balansen mellan goda och onda.

Om en ond bollen_ lämnar vill det ju stå 9-3 till de goda (efter lynch av en god Cirkus) om gjorda beräkningar är korrekta, vilket ju missgynnar de onda, därför är jag inne på att LL återinförde Cirkus på en ond roll för att utjämna ställningen.
Lynch och käk är ju inte i sig orsak till att återuppliva en god/ond bollen_ utan just rollfördelningen goda kontra onda

I valet mellan dessa två väljer jag:

Pegasus63 röstar på Cirkus

då det med mitt sätt att tänka är mest troligt att LL återställd ordningen mellan goda och onda
Även om jag bortser från att jag starkt ogillar typen av teori
.
Så tycker jag hela rösten liksom osar av "hämdröst från avslöjad ond" specielt med bristen på övriga kommetare. En god som blir oskyldig anklagad brukar väl oftast försöka delge lite tankar om fler deltagare mm.

Det här i tillägg till min röstmotivering igår gör att.

glömmerallt röstar på pegasus63
 
@Lobelia

Jag undrar lite över brevbärarrollen. Kan brevbärarpaketen sparas? Alltså det jag undrar är om det teoretiskt skulle kunna finnas ett paket som används längrefram i leken. Eller om ett eventuellt paket från dag 1 redan har användst. Om du fårstår hur jag menar?
 
I övrigt hänger jag inte med på hur @karamelldrottningen s förvirring skulle göra henne skum? Liksom de onda har väl lika bra koll(eller inte koll🙃 ) som andra på rollistan.

Alltså hon kan mycket väl vara ond men just det var förrvirrat och dålig koll tycker jag.
 
Egentligen vill jag rösta på @Niyama för jag tycker inte hon är lika snabb i tanken som när hon är god men det känns rätt meningslöst att lägga en uddaröst (;)) så jag är mer på @Snurrfian s linje med att följa någon (cirkus) utan att ha på fötterna. DET är ulvigt om något så:

LenaH röstar på Blacksmithfarm
Hm hm är inte följa utan att ha på fötterna precis vad du gör själv här?
 
Mina ungar ger inte mamman riktigt ro att leka och teoria ikväll, så inser att rösten inte blir den bästa. Men som @Snurrfian (?) först påpekade så känns det konstigt att bsf väljer att följa cirkus2 när ingen spioninfo finns i leken.

hemlig röstar på Blacksmithfarm

Om bsf är ond tror jag vi hittar nästa ulv i cirkus2.
Vad har spioninfo med saken att göra?

Sen kan det visst finnas spioninfo( Brevbärar paket igen...)

Jag tycker också att du gör precis som Lena här anklagarar ett fäljande när du själv följer.
 
Nu har jag läst igenom leken en gång till (tacksamt att det bara är 10 sidor än så länge )
Med tanke på att det inte finns någon info som är spiksäker att tro på enligt rollistan så känner jag mig väldigt ambivalent till att så många följer cirkus2 röst på Pegasus idag. Det oavsett Pegasus roll (ond eller god)
Det enda jag så här långt i leken kan vara säker på är att jag vet att @LenaH inte var rätt ute igår när hon röständrade till mig

känner att jag vill syna LenaH främst så här långt
qitis röstar på LenaH
Jag tycker det är en väldigt svag teori att rösta på någon bara för att den hade fel känns jätte märkligt? De flesta oavsett roll har ju fel ibland.
 
Nu finns det ju några alternativ på saker som kan ha hänt:

Oavsett så är nån av rösterna på Pega fejk och tillhör antingen fårulven eller följaren. Eller både ock.

Det betyder att antingen så fick BSF en röst från antingen fårulven eller följaren (eller båda) och fick flest röster, eller så blev det lottning mellan BSF och antingen LenaH eller Pega. Jag tror inte att lottning mellan alla 3 är trolig även om den är möjlig (om Pega är en av de med fejkröst)

Det känns som om lyan har försökt rädda Pega, vilket borde innebära att han är ond. Nu deltog ju ja i möjligheten att få honom fri, iom att ett par andra hängde på min röst på LenaH (som absolut inte är godförklarad av detta).

Någon (eller två av) av Cirkus, Karamelldrottningen och Glömmerallt är fejkröstare av någon sort. IOM att Pega blev räddad och en god åkte så misstänker jag fårulven snarare än följaren. Speciellt om Pega är ond. Då är minst en av dem också ond (antagligen dock inte alla 3).

Är en av rösterna på Pega fårulvens då ligger antagligen den riktiga rösten på BSF, vilken säkert förstärkts av att andra onda röstat på BSF också. Speciellt eftersom rösterna på BSF kom ganska kompakt och i slutet av röstningen. Kan det vara så att LenaH, Snurris och antingen Cirkus, Karamelldrottningen eller GA är sitter i lyan?
Jag tycker du säger emot dig själv här . Om nu lyan försökte rädda pegasus genom att följa din röst på lenaH så får jag inte ihop det med att du placerar lena i lyan i sista stycket?
 
Vad har spioninfo med saken att göra?

Sen kan det visst finnas spioninfo( Brevbärar paket igen...)

Jag tycker också att du gör precis som Lena här anklagarar ett fäljande när du själv följer.
Att cirkus2 vet pegas roll. Men du har rätt i att det kanske hann gå ut ett paket.
 
DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare


Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
19.33 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63 röstar på cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo[/B]

Lite samlade tankar från mig

Pegasus63 hade flest synliga röster igår 4 st
BSF hade 3 synliga röster på sig
LenaH 3 st synliga röster
Cirkus 1 st synlig röst

Eftersom BSF blev lynchad så finns det flera scenarior vad som kan ha skett

Utifrån tanken att Pegasus är ond :

Troligen har fårulven lagt sin röst på Pegasus i tråden och röstat dolt på BSF
Alternativt har följaren lagt sin röst i tråden på Pegasus och valt att följa någon som röstade på BSF
Alternativt så har goda lyan lagt sin röst på BSF och då kan inget av oavanstående ha hänt utan det blev en lottning helt enkelt ? Och det oavsett om Pegasus är ond eller inte
Och allt oavanstående med dolda röster /röster som inte räknas kan ha hänt samtidigt dessutom 😅

Om Pegasus är god :

Då borde fårulven röstat på honom så han fick majoritet med 5 röster så långt tycker jag och lagt sin röst på någon annan i tråden
Dock har vi följaren som kan ha valt att följa någon som röstade på BSF och då själv röstade på Pegasus igår? Då blir det 4 röster på Pegasus och 4 på BSF om det inträffade:idea:
Plus även här finns det möjligheten att goda lyan röstade på BSF så hon fick egen majoritet

Pegasus la sin röst på cirkus 2 igår. Kan mycket väl ha varit för att ge alibi åt henne om hon är ulv också om nu Pegasus är ond (i så fall tänker jag att cirkus kan vara fårulven )

Det kan också varit en röst från en upptäckt ond sk hämndröst? Dock borde han väl om han var ond lagt sin röst någonannstans än just cirkus om han ville undgå att lynchas?

Iofs var det endast LenaH som fått någon röst utöver Pegasus själv och det ganska nära i tiden innan egen röst
Pegasus själv kan också vara följaren iofs och valde att följa någon som röstade på någon annan än på honom själv ?

Och LenaH är jag själv misstänksam emot (jag röstade där igår ) och det kan ju vara så att de är i lyan ihop också och det inte var bra för Pegasus att lägga rösten där.
Såvida inte Pegasus själv är fårulven då och la sin riktiga röst dolt på BSF och det då inte spelade någon roll vart han la rösten igår i leken.

Mycket att tänka att så eller si kan ha hänt.
dock landar jag i tanken att Pegasus mycket troligt är ond hur jag än vänder och vrider på vad som kan ha orsakat att BSF lynchades igår och inte Pegasus

Med brasklappen att han kan vara följaren

vi har ingen siare i leken men vi har en sanndrömmare den får dock bara svar på en den drömmer om varje udda natt så inte helt enkelt att vara tvärsäker där kanske? Beror ju på vilka den frågat om iofs.

fråga till @Lobelia. Det står i rollbeskrivningen att följaren ska välja vid DagDL vem den ska följa. Alltså det ska inkomma innan dltiden igår vid kl 21.30 helt enkelt? Och sedan gäller det den valt?
 
Jag tycker det är en väldigt svag teori att rösta på någon bara för att den hade fel känns jätte märkligt? De flesta oavsett roll har ju fel ibland.
Jag kan ju inte vara säker på något utom mig själv och då ifrågasätter jag ju LenaH varför hon röstade på mig
Jag kanske är lite känslig på röster på mig dock.
Jag ÄR ofta tacksam att få ut i Lynch 1 då jag skriver mycket och tänker rakt ut och givetvis har fel i mycket
Kan ju bara utgå från mig själv och det jag tänker
Och har nyss postat ett inlägg i hur mina tankar går om du inte hunnit sett det?
 
DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen
20.21 karamelldrottningen röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare


Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63
19.33 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63 röstar på cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo[/B]

Lite samlade tankar från mig

Pegasus63 hade flest synliga röster igår 4 st
BSF hade 3 synliga röster på sig
LenaH 3 st synliga röster
Cirkus 1 st synlig röst

Eftersom BSF blev lynchad så finns det flera scenarior vad som kan ha skett

Utifrån tanken att Pegasus är ond :

Troligen har fårulven lagt sin röst på Pegasus i tråden och röstat dolt på BSF
Alternativt har följaren lagt sin röst i tråden på Pegasus och valt att följa någon som röstade på BSF
Alternativt så har goda lyan lagt sin röst på BSF och då kan inget av oavanstående ha hänt utan det blev en lottning helt enkelt ? Och det oavsett om Pegasus är ond eller inte
Och allt oavanstående med dolda röster /röster som inte räknas kan ha hänt samtidigt dessutom 😅

Om Pegasus är god :

Då borde fårulven röstat på honom så han fick majoritet med 5 röster så långt tycker jag och lagt sin röst på någon annan i tråden
Dock har vi följaren som kan ha valt att följa någon som röstade på BSF och då själv röstade på Pegasus igår? Då blir det 4 röster på Pegasus och 4 på BSF om det inträffade:idea:
Plus även här finns det möjligheten att goda lyan röstade på BSF så hon fick egen majoritet

Pegasus la sin röst på cirkus 2 igår. Kan mycket väl ha varit för att ge alibi åt henne om hon är ulv också om nu Pegasus är ond (i så fall tänker jag att cirkus kan vara fårulven )

Det kan också varit en röst från en upptäckt ond sk hämndröst? Dock borde han väl om han var ond lagt sin röst någonannstans än just cirkus om han ville undgå att lynchas?

Iofs var det endast LenaH som fått någon röst utöver Pegasus själv och det ganska nära i tiden innan egen röst
Pegasus själv kan också vara följaren iofs och valde att följa någon som röstade på någon annan än på honom själv ?

Och LenaH är jag själv misstänksam emot (jag röstade där igår ) och det kan ju vara så att de är i lyan ihop också och det inte var bra för Pegasus att lägga rösten där.
Såvida inte Pegasus själv är fårulven då och la sin riktiga röst dolt på BSF och det då inte spelade någon roll vart han la rösten igår i leken.

Mycket att tänka att så eller si kan ha hänt.
dock landar jag i tanken att Pegasus mycket troligt är ond hur jag än vänder och vrider på vad som kan ha orsakat att BSF lynchades igår och inte Pegasus

Med brasklappen att han kan vara följaren

vi har ingen siare i leken men vi har en sanndrömmare den får dock bara svar på en den drömmer om varje udda natt så inte helt enkelt att vara tvärsäker där kanske? Beror ju på vilka den frågat om iofs.

fråga till @Lobelia. Det står i rollbeskrivningen att följaren ska välja vid DagDL vem den ska följa. Alltså det ska inkomma innan dltiden igår vid kl 21.30 helt enkelt? Och sedan gäller det den valt?
Följare kan välja när som helst och ändra hur som helst, gäller vid nästkommande DL om det inte ändras igen.
 
@Lobelia

Jag undrar lite över brevbärarrollen. Kan brevbärarpaketen sparas? Alltså det jag undrar är om det teoretiskt skulle kunna finnas ett paket som används längrefram i leken. Eller om ett eventuellt paket från dag 1 redan har användst. Om du fårstår hur jag menar?
Förhäxningen, slår direkt på den som får paketet. Övriga kan sparas.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 875
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 967
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 892
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp