Corona i stallet - Ulvlek

Nä men som svar på att goda BSF åkte var det nåt med "bra". Jag tänkte först att kommentaren skulle varit i lyan, men i lyan behöver hon ju inte låtsas som att hon inte vet vem som är god.
Ja det hela är lite svårt att förstå, men det blir ju inte mer begripligt om hon/ Fio skulle vara ond tycker jag. jag tycker det konstigaste var att hon hade så dålig koll på dolda saker kunde påverka utgånen av röstningen. Att inte ha stenkoll på rolllistan är en sak men men att det finns saker som kan påverka röstningen borde folk ha koll på kan jag tycka.
 
Även om jag bortser från att jag starkt ogillar typen av teori
.
Så tycker jag hela rösten liksom osar av "hämdröst från avslöjad ond" specielt med bristen på övriga kommetare. En god som blir oskyldig anklagad brukar väl oftast försöka delge lite tankar om fler deltagare mm.

Det här i tillägg till min röstmotivering igår gör att.

glömmerallt röstar på pegasus63
Det är ingen bra motivering av Pegasus men det känns som något som han hade kunnat skriva oavsett roll.

Dock så vet jag nu att Pegasus inte är en ond som hämndrösta. Jag tycker att du är väldigt snabb med att rösta.
 
Jag tyckter många verkar väldigt snabba med att reagera på karamelldrottningen/Fio.


Jag tolkade hennes inlägg snarare som att det var bra att Pegasus inte var bybo eftersom det hade inneburit att hon hade haft fel i sina teorier. Hennes bra hade egentligen inget med bsf roll att göra.


Dock så känns karamelldrottningens reaktion som ulven heffa i förra leken. Så det är möjligt att karamell är ulv pågrund av det. Dvs på reaktionen på när hon fick reda på att Pegasus/ jag var god.

Jag kommer troligen inte rösta på karamell/fio idag. Jag behöver se mer av Fio för att kunna ta ställning.
 
Vi ska snart äta här hemma, så kommer vara frånvarande ett tag från tråden nu. Förhoppningsvis hinner våra två ersättare skriva ner sina funderingar då.
 
Jag ska läsa igenom gårdagen inlägg och analysera röstningen. Jag förstod inte riktigt vad som hände igår.

Eller hur Lena blev misstänkt. Och jag förstår absolut inte hur jag (Pegasus) fick så många röster.


Om jag ska skriva ifrån minnet om första dl så tyckte jag att Lena var skum pågrund av att hon lade en udda röst men sedan såg jag att hon la en andra röst. Så hon kändes mindre skum.

Att hon sedan bytte till en udda röst kan jag förstå eftersom ingen annan röstade udda. Men jag tror att Lena hade vågat avgöra om hon hade haft mer tid på sig och jag förstår om inte ville bidra till att jag(Pegasus) lynchades i första DL. Eftersom han alltid förutom i förra leken ryker först.


Är Lena misstänkt för något annat än hur hon röstade i första lynch?
 
Ok håller på att gå igenom leken med andra ögon nu än bara som åskådare. Tänker bara få ner mina tankar om DL1 innan jag läser vidare.

Om fårulven inte avgjorde måste den ju lagt sin dolda röst på Niyama eller inte alls? Eller tänker jag fel? Måste fårulven lägga en dold röst överhuvudtaget? För att inte visa sig för goda lyan kan ju det vara ett scenario. Jag tänker att goda lyan isåfall kan rösta dolt på fårulven och skicka den infon till ängeln för att ängeln ska fatta att goda lyan röstat på fårulven. Jag vet inte om det är långsökt men en tanke iallafall.

Angående om pega måste vara ulv någongång så gick det säkert 10 lekar innan jag var ulv, däremot har han inte alls varit lika avslöjande hittills om sin roll som han brukar med paket och slädar när han var brevbärare och hur han flög över molnen med sina vingar när han var ängel i förra leken. Dock kan han ju oxå vara en enkel bybo.. får läsa hans inlägg igen. Men om pega är ulv tror jag inte att han sitter i lyan med @LenaH iallafall. Skulle ju vara alldeles för riskabelt att lägga upp sin lyamedlem för Lynch sådär i DL1 om inte LenaH är fårulv och röstat dolt på cirkus , men då hade hon ju inte behövt ändra röst.


Nu ska jag läsa vidare
 
Ja och ännu svårare att ta över efter en som trasslade in sig 😄
Är du god så tror jag du hjälper mest gemom att försöka ge oss mycket åsikter och analyser av det som hänt, så vi har något att gå på när det gäller dig.
Det är ingen bra motivering av Pegasus men det känns som något som han hade kunnat skriva oavsett roll.

Dock så vet jag nu att Pegasus inte är en ond som hämndrösta. Jag tycker att du är väldigt snabb med att rösta.
Såg poäng med att vänta med rösten när jag visste vad jag ville rösta på, går ju att ändra om jag skulle vilja. Och diskutera kring övriga går utmärkt att göra fast jag röstat.
 
I dl2 känns det ju nästan omöjligt att reda ut vad som har hänt i det dolda iom att det är en god och en ond som röstar dolt vars öppna röster inte räknas, plus att goda lyan har en dold röst oxå. Kan ju lika gärna vara alla 3 som det lottades mellan O_o
 
Okej nu kommer jag inte att formulera mig så smidigt. Om cirkus valde mellan mig (Pegasus)och Lena så valde cirkus fel och det borde innebära att Lena är ond.

Men nu vet vi att bsf var god men jag tycker att övriga hängde med lite väl lätt. Jag förstår heller inte varför just bsf fick röster när hon var den andra som följde.

(Jag är vid genomläsning på bsf röstinläggen så jag hoppas förstå innan jag läst klart).

Karamelldrottningen/ Fio och glömmerallt gjorde det väldigt lätt för sig. Lata goda eller ulvar som tycker att teorin mot mig (Pegasus) kändes bra. Men generellt så är det ofta goda som lynchar goda när det blir konstiga drev så än så länge så är de inte så misstänka. (Än så länge = efter att ha läst deras röstinlägg)

Elos röst är i sig inget skum men Elo kan vara intressant att analysera i framtiden. Är Lena ulv så är det möjligt att det här är en alibieröst.

@Niyama varför är en backande Lena mer trolig som fårulv än vanlig ulv?

@Snurrfian varför just bsf? Är inte följande röster mer skumma om man ska ha den teorin du hade?

Lenas röst på bsf är skum. Även om jag på något sätt kan förstå att hon inte lägger en udda röst pågrund av tidigare teorier mot henne men ändå väldigt olena och skumt.

Hemligs tredje röst på bsf förstår jag ännu mindre. Hemlig är dock någon som lätt blir skum oavsett roll så jag är mer förlåtande mot henne. Men @hemlig. Varför bsf och inte någon av de andra som följde cirkus?


(Jag vet inte om mina taggar kommer att fungera eftersom jag skriver i anteckningarna)

Nu är jag på Qs röstinlägg och förstår definitivt varför Q röstade på Lena. Även om jag inte förstår motiveringen.


Är rösterna redan slut? Gick väldigt fort. Slutsats. Cirkus har fel om mig. KaramellFio och GA följde cirkus väldigt lätt. Jag förstår inte alls rösterna på bsf.

Eftersom jag vet min roll och om det måste finnas en ond mellan mig och Lena så är Lena ulv.

Då kan egentligen alla röster på Lena vara alibi pågrund av att Fårulven finns även om Elos röst känns mest alibi.

Men är Lena ulv så skulle det inte förvåna mig om alla ulvarna bestämde sig för att rösta på bsf pågrund av att Lena kan ha konstiga saker för sig.
 
Jag tycker GA röst idag är mer skum än att hon enkelt följde cirkus igår.


En ulv som hoppas att lynchen går åt mitt håll idag?

(Känns som alla kan vara onda 😂).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 603
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 454
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 040
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp