Corona i stallet - Ulvlek

Hittat hit och fått min roll :)

Obligatoriska frågan: Tycker att den är lite svår att svara på. Jag lever nog ganska isolerad och mitt liv har faktiskt inte påverkats så mycket av corona-restriktionerna. Men det är väl i så fall att flera personer från hushållet gått in på tex ICA och handlat, typ att jag och pappa åker till ICA eller att pappa tar med sig min yngsta lillebror så att vi har varit två personer istället för en person.
 
Nu har också jag hittat leken :)
Kul med nya roller @Lobelia :up:

obligatoriska frågan

Jag bröt väl mot restriktionerna när jag och särbon åkte till sommarstugan för att vara med mamma och min syster och hennes familj i en vecka.
dock har vi 4 olika små stugor där så vi bodde inte tillsammans och umgicks nästan bara ute så kändes hyfsat säkert ändå
 
Varit ute större delen av dagen och sitter just nu och huttrar kopiösa mängder. 16 grader inne :meh:
iaf hittat tråden som ni märker!

Obligatoriska frågan så har jag varit extremt nitisk och således hållit restriktionerna!!
 
Obligatoriska svaret på frågan så har jag nog brutit de flesta rekommendationerna, i och med jobbet som gränsöverskridande schaufför, så finnes det inget som heter undgå folksamlingar (kan stå uppemot 100 stk på tullstationerna och vänta på sin tur), inte träffa nya människor är ju lite svårt när man får nytt ställe att lasta/lossa på, även undvika restauranter är svårt, för äta måste man ju även när man inte är hemma under hela veckan, sedan gör jag ju alla inköp på lördagar och söndagar då det ofta är mycket folk i butikerna, även det pga jobbet som schaufför då det inte är många köpcenter som tillåter långtradare på sina parkeringsplatser samt att man åker inte gärna av motorvägen "bara för att där kan man stanna" när det fortfarande är 3 timmar kvar av körtiden innan nästa obligatoriska rast.

Måste ju tillägga att myndigheterna i Norge och Sverige har varit duktiga med gränspassagen för godstransporter, då vi slipper de kontroller som polisen gör rörande legitimitet för ärende i annat land, slipper även läkar-/coronaintygen då vi klassas som samhällsbärande funktion.

Bara på Svinesund och Örje är det flera hundra personbilar som får vända varje dag då deras resande över gränsen anses onödiga eller Läkarintyg saknas
 
Senast ändrad:
Inte hänt mycket än.

Deltagare
1. glömmerallt - tycker rollistan är intressant. Är en tankspridd typ tydligen.

2. Blacksmithfarm - frågar lite om följaren och undrar om falska Fia ingår i lyan.

3. Hemlig - jag

4. cirkus - gillar nya rollerna och hoppas de överlever länge

5. Snurrfian - två inlägg, ett att hon är här och ett med vilken restriktion hon brutit mot

6. qitis - också ett inlägg med att hon hittat hit och vilken restriktion hon brutit mot

7. Heffaklumpen - samma som ovan

8. karamelldrottningen - fryser och extremt nitisk gentemot restriktionerna

9. Pegasus63 - pratar en del om ulvarnas käk

10. Elo - här och bröt mot restriktion vid nyåret

11. bollen__ - även hon uppskattar nya roller

12. LenaH - har det längsta inlägget hittills :rofl: . Ett "hej!"

13. Niyama - två inlägg som bägge handlar om följaren


Roller så...13 deltagare, 1/3 onda torde bli 4. Inte kan det väl vara 5?
 
Roller så...13 deltagare, 1/3 onda torde bli 4. Inte kan det väl vara 5?
Hmm.. kan kan det väl... funderar på om du faktiskt vet, men vill låtsas att du inte vet.

För att kicks igång leken lite och för att jag ska jobba natt och därför kanske sova lite innan dess så får det bli såhär.

Blacksmithfarm röstar på hemlig
För jag tror hon kanske låtsas att hon inte vet hur många onda det finns.
 
Ursäkta för en kass röst men jag är trött och rädd att somna ifrån leken så behöver rösta nu

glömmerallt röstar på bollen
för att hon har en ulvlik avatar. och den där valpen hon hämtade kanke var en ulvvalp.
 
Hmm.. kan kan det väl... funderar på om du faktiskt vet, men vill låtsas att du inte vet.

För att kicks igång leken lite och för att jag ska jobba natt och därför kanske sova lite innan dess så får det bli såhär.

Blacksmithfarm röstar på hemlig
För jag tror hon kanske låtsas att hon inte vet hur många onda det finns.
Säg som det är, du brukar väl vara den som räknar på rösterna och jag tog nöjet ifrån dig :p.
 
Inte hänt mycket än.

Deltagare
1. glömmerallt - tycker rollistan är intressant. Är en tankspridd typ tydligen.

2. Blacksmithfarm - frågar lite om följaren och undrar om falska Fia ingår i lyan.

3. Hemlig - jag

4. cirkus - gillar nya rollerna och hoppas de överlever länge

5. Snurrfian - två inlägg, ett att hon är här och ett med vilken restriktion hon brutit mot

6. qitis - också ett inlägg med att hon hittat hit och vilken restriktion hon brutit mot

7. Heffaklumpen - samma som ovan

8. karamelldrottningen - fryser och extremt nitisk gentemot restriktionerna

9. Pegasus63 - pratar en del om ulvarnas käk

10. Elo - här och bröt mot restriktion vid nyåret

11. bollen__ - även hon uppskattar nya roller

12. LenaH - har det längsta inlägget hittills :rofl: . Ett "hej!"

13. Niyama - två inlägg som bägge handlar om följaren


Roller så...13 deltagare, 1/3 onda torde bli 4. Inte kan det väl vara 5?

Jag får det till 4 1/3 ulvar, Hemligs uträkning passar ju bra när jag nu lärt mig i de gånger jag varit med på senaste, att LL alltid är ond :idea:
 
Jag behöver också rösta nu då jag har drygt fyra timmar kvar hem till garaget och vill inte stanna fler gånger utefter vägen.

Jag tror Blacksmithfarm försöker sprida dimridåer kring sig när hon frågar om Fårulven ingår i lyan, om fårulven inte ingår i lyan brukar ju detta stå i roll beskrivningen.

Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm

pga ovanstående.
 
DL 1
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen
19:30
Pegasus63 röstar på Blacksmithfarm

Hemlig 1
_bollen 1
Blacksmithfarm 1
 
Mentalt lite slut efter opponeringen på min c-uppsats idag men det verkar vara fler än jag som är trötta. Reagerar lite på att @karamelldrottningen verkar vilja argumentera emot rösten på @bollen__ är det en lyakompis hon försöker försvara?
 
Hittat hit och fått min roll :)

Obligatoriska frågan: Tycker att den är lite svår att svara på. Jag lever nog ganska isolerad och mitt liv har faktiskt inte påverkats så mycket av corona-restriktionerna. Men det är väl i så fall att flera personer från hushållet gått in på tex ICA och handlat, typ att jag och pappa åker till ICA eller att pappa tar med sig min yngsta lillebror så att vi har varit två personer istället för en person.
Är det så att @heffaklumpen än en gång har möjlighet att rösta dolt som fårulv liksom i förra leken?
Tänker att det hon skrev kan ha varit en omedveten omskrivning för att ha två röster istället för en (se det fetade i citatet )

qitis röstar på Heffaklumpen
Då jag tror det kan ha varit en omedveten metamorfos
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 979
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 399
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 009
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 915
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp