Bukefalos 28 år!

Corona i stallet - Ulvlek

Uppdaterad med färg
hoppas det blev rätt, hoppar så hemskt på telefonen när.man markerar text... la till fio och artline inom parentes på dl1 och 2 med :)

DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63(Artline) röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen (fio)
20.21 karamelldrottningen(fio) röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63 (Artline)
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63(Artline)
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare


Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63(Artline)
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63(Artline)
19.33 karamelldrottningen(fio) röstar på Pegasus63(Artline)
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63(Artline)
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63(Artline) röstar cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo

Inget käk

Dag DL3
13.49 glömmerallt röstar på Artline
18.24 cirkus röstar på Artline
18.24 Niyama röstar på LenaH
18.35 fio röstar på Artline
18.45 Artline röstar på LenaH
18.46 hemlig röstar på Artline
20.47 qitis röstar på LenaH
20.56 LenaH röstar på Artline
21.14 Snurrfian röstar på Artline
21.16 Elo röstar på Artline

Artline ulv
 
Att Artline inte röstade på sig själv köper jag. Men de två andra rösterna på LenaH? Niyama och qitis. Båda två röstade dessutom på LenaH i DL2 också?

Är de fortfarande väldigt övertygade om hennes ulvighet eller är det annat som ligger bakom?

Snurris är relativt ulvig. Hon var med på tåget mot Artline, men var den som röstade sist och hennes röst spelade nog ingen roll i sammanhanget. Båda de andra personerna hon röstat på (bevisligen goda) har åkt ut! Det är också ulvigt.

Jag misstänker fortfarande att Cirkus (2), GA eller fio kan vara fårulven, iom DL2, men ... osäker. Helt plötsligt har jag då en lista på 4 ulvar totalt (inklusive den som åkte igår) vilket inte stämmer med att det borde varit 3 ulvar.

Eller?
 
Tjallarna beslutar sig för att ha det lite mysig och äta chokladglass och få bort en till av snorungarna, de bjuder in Sabina på festen men precis då hon tar av munskyddet och ska sätta skeden i glassen så slår de till. En bild på instagram är pricken över i:et.


37913784_10155262848107242_2025145748001128448_o.jpg


Fio/karamellen var stalltjej/bybo
 
Att Artline inte röstade på sig själv köper jag. Men de två andra rösterna på LenaH? Niyama och qitis. Båda två röstade dessutom på LenaH i DL2 också?

Är de fortfarande väldigt övertygade om hennes ulvighet eller är det annat som ligger bakom?

Snurris är relativt ulvig. Hon var med på tåget mot Artline, men var den som röstade sist och hennes röst spelade nog ingen roll i sammanhanget. Båda de andra personerna hon röstat på (bevisligen goda) har åkt ut! Det är också ulvigt.

Jag misstänker fortfarande att Cirkus (2), GA eller fio kan vara fårulven, iom DL2, men ... osäker. Helt plötsligt har jag då en lista på 4 ulvar totalt (inklusive den som åkte igår) vilket inte stämmer med att det borde varit 3 ulvar.

Eller?

Tror du att JAG är fårulven? som drivit på som fan mot Art?
Fio var bybo och GA är väl rätt osannolik ulv tycker jag
 
Jag misstänker fortfarande att Cirkus (2), GA eller fio kan vara fårulven, iom DL2, men ... osäker. Helt plötsligt har jag då en lista på 4 ulvar totalt (inklusive den som åkte igår) vilket inte stämmer med att det borde varit 3 ulvar.
Kan du förtydliga varför nån av oss borde vara fårulv? Nu är det bara jag och GA kvar. Jag tror faktiskt dete bara var goda som röstade på Pega och därför bör fårulvens öppna röst kunna ligga på nån av de andra i DL2. Sen har vi följaren vars röst som också rör till det.
 
Kan du förtydliga varför nån av oss borde vara fårulv? Nu är det bara jag och GA kvar. Jag tror faktiskt det bara var goda som röstade på Pega och därför bör fårulvens öppna röst kunna ligga på nån av de andra i DL2. Sen har vi följaren vars röst som också rör till det.
Jag tror det var för att vi röstade på den som hade mest röster i tråden, men jag håller med dig om att vi inte är fårulven:p
 
Jag kan hålla med om att det verkar vettigt att syna @Artline eftersom många verkar tro att jag försöker skydda henne vilket jag verkligen inte göra. Jag tycker att @hemlig glider med lite väl lätt och skulle jag rösta som jag verkligen vill hade jag röstat där men då skulle jag väll beskyllas för att jag inte vill rösta ut artline även om jag inte är helt säker på hennes ondhet. Att pegas spelsätt skulle vara grunden för att artline skulle vara ulv skaver lite.
Det tredje alternativet skulle vara @LenaH och visst skulle det kunna vara en ulvig lenah men jag tror inte att den icke avgörande rösten i dl 1 verkligen gör henne ond.

snurrfian röstar på artline för att det kan vara en ulv eller ett sätt att hitta en ulv.

Du får gärna utveckla det där sista fetade?
 
Du får gärna utveckla det där sista fetade?
Jag tänkte att om det hade visat sig att artline hade varit god så hade jag varit rätt övertygad om att cirkus hade varit ond. Nu är jag rätt övertygad om att cirkus är god, speciellt när pegas försökte teoria om att hon måste ha varit ond för att ha blivit inbytt. Det hade varit en sjukt märklig teori om de båda satt i lyan.
 
Att Artline inte röstade på sig själv köper jag. Men de två andra rösterna på LenaH? Niyama och qitis. Båda två röstade dessutom på LenaH i DL2 också?

Är de fortfarande väldigt övertygade om hennes ulvighet eller är det annat som ligger bakom?

Snurris är relativt ulvig. Hon var med på tåget mot Artline, men var den som röstade sist och hennes röst spelade nog ingen roll i sammanhanget. Båda de andra personerna hon röstat på (bevisligen goda) har åkt ut! Det är också ulvigt.

Jag misstänker fortfarande att Cirkus (2), GA eller fio kan vara fårulven, iom DL2, men ... osäker. Helt plötsligt har jag då en lista på 4 ulvar totalt (inklusive den som åkte igår) vilket inte stämmer med att det borde varit 3 ulvar.

Eller?
Du gör det väldigt enkelt för dig samtidigt som du trasslar in dig. Fio visade sig vara god, jag är relativt säker på att cirkus är god vilket lämnar GA, samtidigt så kan fårulven ha röstat var som helst, eftersom den rösten inte räknas och har dessutom följaren och den goda lyan röst.
 
Kan du förtydliga varför nån av oss borde vara fårulv? Nu är det bara jag och GA kvar. Jag tror faktiskt dete bara var goda som röstade på Pega och därför bör fårulvens öppna röst kunna ligga på nån av de andra i DL2. Sen har vi följaren vars röst som också rör till det.

IOM att Pega/artline var ulv, så tror jag inte att resten av lyan hade nöjt sig med att det skulle bli lottning mellan p/a och tex LenaH eller BSF. Det hade varit för riskabelt DL2 (tycker jag iaf).

Därför bör de ha sett till att ställningen var jämnare, speciellt med tanke på att det finns/fanns två dolda röster till i omlopp.

Sen vet vi ju inte om det blev lottning eller inte, men hade lyan verkligen velat riskera det? Det tror IAF inte jag, alltså misstänks de som röstade på p/a
 
Jag funderar lite på följaren - om jag varit följare hade jag nog försökt visa mig i leken genom att följa någon som en tror är god och teoria samt lägga en likadan röst i lek och den man valt att följa. Så tänker jag och det ger mig kandidat q som följt Niyama mot LenaH. Det gör att jag faktkiskt tänker sortera dessa som möjligt goda (inte LenaH). OBS! Jag kan ha 100% fel men jag vill ändå lufta dessa tankar

Sen har vi glömmerallt som antingen lurar brallan av mig eller är god, men jag tror mest på god iom DL2 där jag tror att lyan fick jobba hårt på att rädda kollegan

För min del är troligen två av snurrfian, LenaH och hemlig i lyan enligt DL2 då alla la sin röst på bsf - och sen fårulvens röst där också så var saken i allafall biff till lottning. Alla tre tror jag inte för nån av dem måste i så fall vara fårulv och då går inte ekvationen ihop, så två ulvar och en god av dom tre sen la fårulven röst på nån annan i leken och på bsf dolt

Då har vi möjligheten med mitt scenario med q som följare till Niyama och min gissning är ju ingen av dom som fårulv - det ger att Elo är en möjlig fårulv och varför inte lägga en röst på en möjlig kollega LenaH i leken och sen på bsf dolt? Tja Niyama eller q kan ju också vara fårulv men just nu tror jag inte det

(sa nån fastna i sina tankar?)

Så cirkus2 har en lya med lite för många invånare men huvudkandidater är Snurrfian och hemlig med Elo som möjlig fårulv. Sen har vi LenaH som runner up till de två förstnämnda.
 
Jag funderar lite på följaren - om jag varit följare hade jag nog försökt visa mig i leken genom att följa någon som en tror är god och teoria samt lägga en likadan röst i lek och den man valt att följa. Så tänker jag och det ger mig kandidat q som följt Niyama mot LenaH. Det gör att jag faktkiskt tänker sortera dessa som möjligt goda (inte LenaH). OBS! Jag kan ha 100% fel men jag vill ändå lufta dessa tankar

Sen har vi glömmerallt som antingen lurar brallan av mig eller är god, men jag tror mest på god iom DL2 där jag tror att lyan fick jobba hårt på att rädda kollegan

För min del är troligen två av snurrfian, LenaH och hemlig i lyan enligt DL2 då alla la sin röst på bsf - och sen fårulvens röst där också så var saken i allafall biff till lottning. Alla tre tror jag inte för nån av dem måste i så fall vara fårulv och då går inte ekvationen ihop, så två ulvar och en god av dom tre sen la fårulven röst på nån annan i leken och på bsf dolt

Då har vi möjligheten med mitt scenario med q som följare till Niyama och min gissning är ju ingen av dom som fårulv - det ger att Elo är en möjlig fårulv och varför inte lägga en röst på en möjlig kollega LenaH i leken och sen på bsf dolt? Tja Niyama eller q kan ju också vara fårulv men just nu tror jag inte det

(sa nån fastna i sina tankar?)

Så cirkus2 har en lya med lite för många invånare men huvudkandidater är Snurrfian och hemlig med Elo som möjlig fårulv. Sen har vi LenaH som runner up till de två förstnämnda.
Jag gillar din tanke kring följaren men just din tanke kring @qitis och @Niyama tycker jag stös av att Q snöade in på Lena innan Niyama gjorde det. Dessutom även om q skulle vara följaren(jag var på väg att skriva fölaren igen..) och tro att niyama är god så betyder ju inte det att niyama faktiskt är god.

Håller med kring bsf röstena med tillägget at de tre inte borde vara följare heller.

Jag har en tanke om att följaren borde följa sig själv för att visa sig för goda lyan, men jag vet inte om det hälper för att hitta den mer att den inte borde lägga udda röst i tråden men det har ju folk inte gjort sedan dag ett och då hade inte följaren fått sin roll.
 
IOM att Pega/artline var ulv, så tror jag inte att resten av lyan hade nöjt sig med att det skulle bli lottning mellan p/a och tex LenaH eller BSF. Det hade varit för riskabelt DL2 (tycker jag iaf).

Därför bör de ha sett till att ställningen var jämnare, speciellt med tanke på att det finns/fanns två dolda röster till i omlopp.

Sen vet vi ju inte om det blev lottning eller inte, men hade lyan verkligen velat riskera det? Det tror IAF inte jag, alltså misstänks de som röstade på p/a
Jag förstår men tycker inte ditt resonemang går ihop men om nu lyan skulle vara så mån om att rädda Art(pega) att de inte ville riskera varför skulle de då försöka få Dem(?) utröstad från första början, @cirkus har ju varit den drivande faktorn. Visst van det hända att ulvar är drivande för att få ut andra ulvar men inte samtidigt som de försöker rädda dem. Det går inte ihop. Mig är det väl bättre någon annan kommenterar, men jag tycker ju att jag också var betydande i att de åkte, hade egna teorier o så mot dem.
 
Uppdaterad igen:)

DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63(Artline) röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen (fio)
20.21 karamelldrottningen(fio) röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63 (Artline)
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63(Artline)
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare


Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63(Artline)
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63(Artline)
19.33 karamelldrottningen(fio) röstar på Pegasus63(Artline)
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63(Artline)
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63(Artline) röstar cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo

Inget käk

Dag DL3
13.49 glömmerallt röstar på Artline
18.24 cirkus röstar på Artline
18.24 Niyama röstar på LenaH
18.35 fio röstar på Artline
18.45 Artline röstar på LenaH
18.46 hemlig röstar på Artline
20.47 qitis röstar på LenaH
20.56 LenaH röstar på Artline
21.14 Snurrfian röstar på Artline
21.16 Elo röstar på Artline

Artline ulv

fio bybo
 
@cirkus

jag har för övrigt en teori om att elo skulle kunna vara följaren det skulle kunna förklara hennes förvirrade tanke om oss som möjlig fårulv om hon är följare och inte följde på bsf utan kanske på lena som hon röstade på i tråden, och sen inte tror på lottning det skulle förklara en del.( Som tillägg var hon ju tidigare inne på att hon trodde goda lyan röstat udda och det tycker jag känns rimligt) Så jag vill inte rösta där i dar även om jag också har henne som möjlig fårulv.
 
@cirkus

jag har för övrigt en teori om att elo skulle kunna vara följaren det skulle kunna förklara hennes förvirrade tanke om oss som möjlig fårulv om hon är följare och inte följde på bsf utan kanske på lena som hon röstade på i tråden, och sen inte tror på lottning det skulle förklara en del.( Som tillägg var hon ju tidigare inne på att hon trodde goda lyan röstat udda och det tycker jag känns rimligt) Så jag vill inte rösta där i dar även om jag också har henne som möjlig fårulv.

Vem annars kan vara fårulv?
Niyama eller q?

Varför skulle goda lyan rösta udda? Jag tror att de röstar på den de tror är ulv och de har ju så mycket mer info än alla andra
 
@glömmerallt
Jag tror du kan ha rätt i att Elo är följaren och har följt LenaH då blir det lika med rösterna på bsf och sen med fårulvens troliga röst på bsf så är saken biff att bsf åkte.

Det betyder att hon borde trott att Lena är god
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 814
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 785
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp