Bukefalos 28 år!

Corona i stallet - Ulvlek

Min tanke är att outa följaren är ju dock att outa en god för ulvarna
Ulvarna VET vilka som är goda ;) och jag tror inte att följaren är prio ett för dom, däremot kan det vara bra för oss andra att förstå hur en ev följare har röstat och vem den har följt därför teoriar i allafall jag om det. Dessutom röstar den som vanligt från nu
 
Det är ju möjligt men jag förstår inte varför någon skulle göra så, det riskerar ju att förvilla både goda lyan och goda i tråden

Goda lyan vet ju i allafall vem den följer. Men jag tror följaren vill tala om det i tråden också kanske och ha nån strategi .... eller så har den inte det alls, finns väl typ två sätt - rösta i tråden på samma som den som hen följer eller rösta på den som den följer
 
Jag funderar på @LenaH men blir inte klok, å ena sidan, i dl 1, hon hade kunnat avgjort oavsett om hon var ulv eller god. Så jag tycker inte att den lynchen säger något om hennes roll.
Sen röstar hon på bsf precis som jag, och sen artline.
Det är inget som skriker ulv, och inget som garanterar god. Det som möjligtvis talar för en god Lena är att det kom röster på henne igår, samtidigt kan det vara ett sätt för lyan att ge henne ett alibi och i såna fall borde niyama och qitis vara ulvar eller åtminstone någon av dem.
Där blev jag fundersam, tar ett nytt inlägg om det.
 
13. Niyama - snurrfian - Blacksmithfarm - Artline
Jag har alltid svårt få grepp om Niyama, oavsett vilken sida hon spelar för.

Vad är det där? :confused:
Det är får mig att fundera på om hemlig och niyama sitter i lyan, lyan hade bestämt sig för att offra artline och niyama därmed skulle vara fårulven som röstade på lenah i leken men artline på riktigt. Samtidigt vet jag inte riktigt varför, om det skulle vara för att röra till det för den goda lyan?
 
Det som möjligtvis talar för en god Lena är att det kom röster på henne igår, samtidigt kan det vara ett sätt för lyan att ge henne ett alibi och i såna fall borde niyama och qitis vara ulvar eller åtminstone någon av dem.
Om LenaH är god talar det för att jag är ulv och är hon ond talar det också för att jag är ulv?
 
Det är får mig att fundera på om hemlig och niyama sitter i lyan, lyan hade bestämt sig för att offra artline och niyama därmed skulle vara fårulven som röstade på lenah i leken men artline på riktigt. Samtidigt vet jag inte riktigt varför, om det skulle vara för att röra till det för den goda lyan?
Jag tror att även lyan insåg att det var ganska kört för Artline i DL3
Däremot tycker jag att din röst på bsf i DL2 är spännande - why oh why?
 
Ulvarna VET vilka som är goda ;) och jag tror inte att följaren är prio ett för dom, däremot kan det vara bra för oss andra att förstå hur en ev följare har röstat och vem den har följt därför teoriar i allafall jag om det. Dessutom röstar den som vanligt från nu
I och för sig. Du tänker så vi vet vem det är och därför kan undvika rösta på en god :up: .
 
1. glömmerallt - cirkus och GA verkar lita på varann? Och jag tror det går att lita på cirkus efter hur drivande hon var mot Pegasus.

3. Hemlig - en av de som röstade på BSF, tredjerösten. Jag tycker rösterna på BSF var skumma och minst en av dessa bör väl vara från en ond?

4. cirkus - se ovan

5. Snurrfian - la första rösten på BSF.

6. qitis - ?

10. Elo - ?

12. LenaH - fortfarande misstänkt, hennes försvar känns inte som en god LenaH och både röständringen dag 1 och rösten på BSF skaver.

Jag orkar knappt tänka på vad som kan ha skett andra lynhen, det är så många alternativ?
 
Alltså, there ain't no pleasing you?

Först vill du rösta på mig för att jag INTE la en andraröst och sen vill du rösta på mig för att jag LA en?

Jag vet inte ens hur jag ska bemöta det överhuvudtaget så jag låter nog bli för jag tycker det är så skumt att det talar för sig självt.
Men det var ju två helt olika situationer. Den ena att du ändrade en andraröst och därmed räddade Pegasus, den andra var inte skum för att det var en andraröst utan att du röstade på en spelare som i mina ögon inte var skum alls, återigen kanske för att rädda Pegasus?
 
Men vad den goda lyan är säker på behöver inte stämma, i en tidigare lek fick jag spioninfo två gånger från den goda lyan trots att jag var ulv.

Jag tycker att det är otroligt svårt med tre dolda röster som vi inte har en susning om, det gör det nästan omöjligt att ta reda på något när det gäller röstningarna.

Jag har inte en susning om något och tycker att alla är skumma. Jag tycker dessutom att det är svårt med nya spelare, jag får hela tiden för mig att det är helt nya och bortser från tidigare lyncher.

Jag kan hålla med om att det verkar vettigt att syna @Artline eftersom många verkar tro att jag försöker skydda henne vilket jag verkligen inte göra. Jag tycker att @hemlig glider med lite väl lätt och skulle jag rösta som jag verkligen vill hade jag röstat där men då skulle jag väll beskyllas för att jag inte vill rösta ut artline även om jag inte är helt säker på hennes ondhet. Att pegas spelsätt skulle vara grunden för att artline skulle vara ulv skaver lite.
Det tredje alternativet skulle vara @LenaH och visst skulle det kunna vara en ulvig lenah men jag tror inte att den icke avgörande rösten i dl 1 verkligen gör henne ond.

snurrfian röstar på artline för att det kan vara en ulv eller ett sätt att hitta en ulv.
Jag stör mig lite på särskilt sista citatet av snurrfian. Hon var mest osäker på mig, men valde att lägga sin röst på Artline. Jag funderar på om hon kan vara en ulv som inte ville sticka ut och därmed tog en enkel röst (tillägg: på en kollega, för att få alibi).
Hon pratar även om de dolda rösterna. Kan det inlägget vara ett spel för gallerierna, att hon faktiskt sitter i lyan och därmed visst vet hur en av de dolda rösterna läggs. Men vill verka ovetande.
Och så pratar hon om att goda lyan kan pricka fel i sin röstning. Dom sitter ju ändå på den information som finns så förhoppningsvis kan de, genom att känna till en del goda, förhoppningsvis hitta en ond.

Eftersom jag snart ska till stallet och fixa och inte vet hur lång tid det tar så väljer jag därför att rösta nu, så jag inte missar.
Snurrfian är den för mig som i nuläget känns minst god, därav: hemlig röstar på snurrfian.
 
Om LenaH är god talar det för att jag är ulv och är hon ond talar det också för att jag är ulv?
Nån måste vara ulv 😂 Men visst det finns säkert en chans att du är god också, jag känner mig så lost att det nästan är en lättnad att @hemlig lägger en röst på mig.
Jag tror att även lyan insåg att det var ganska kört för Artline i DL3
Däremot tycker jag att din röst på bsf i DL2 är spännande - why oh why?
Jag var nog väldigt färgad av tidigare lekar och ville verkligen inte rösta på pegas för spelstilen och försökte hitta andra vinklar. Då kändes det rimligt att titta på de som följde utan att reflektera, det skulle kunna vara ulvar tänkte jag.
 
Jag stör mig lite på särskilt sista citatet av snurrfian. Hon var mest osäker på mig, men valde att lägga sin röst på Artline. Jag funderar på om hon kan vara en ulv som inte ville sticka ut och därmed tog en enkel röst (tillägg: på en kollega, för att få alibi).
Hon pratar även om de dolda rösterna. Kan det inlägget vara ett spel för gallerierna, att hon faktiskt sitter i lyan och därmed visst vet hur en av de dolda rösterna läggs. Men vill verka ovetande.
Och så pratar hon om att goda lyan kan pricka fel i sin röstning. Dom sitter ju ändå på den information som finns så förhoppningsvis kan de, genom att känna till en del goda, förhoppningsvis hitta en ond.

Eftersom jag snart ska till stallet och fixa och inte vet hur lång tid det tar så väljer jag därför att rösta nu, så jag inte missar.
Snurrfian är den för mig som i nuläget känns minst god, därav: hemlig röstar på snurrfian.
Det var ju rätt värdelöst att lägga en röst på dig i det läget och hade jag gjort det hade lyan påstått att jag försökte skydda artline. Jag tycker fortfarande att du gör det väldigt lätt för dig och inte ens kollar vem som har röstat vad när du ändå gör en sån lista. Det känns verkligen inte som en god hemlig som letar.
 
Nån måste vara ulv 😂 Men visst det finns säkert en chans att du är god också, jag känner mig så lost att det nästan är en lättnad att @hemlig lägger en röst på mig.

Jag var nog väldigt färgad av tidigare lekar och ville verkligen inte rösta på pegas för spelstilen och försökte hitta andra vinklar. Då kändes det rimligt att titta på de som följde utan att reflektera, det skulle kunna vara ulvar tänkte jag.
varför tror du vi som följde gjorde det utan att reflektera?
 
För att ha röstat och så inte LL ska behöva ersätta en till i leken så kommer här en dåligt underbyggd röst men det jag mest kan utifrån mina tankar och funderingar i leken hittills så kommer jag ändå lägga rösten på samma som jag gjort sedan DL 2

qitis röstar på LenaH

Fortfarande känns hon inte som en god LenaH. Att byta röst i Dl1 och inte vilja avgöra. Inte likt henne som god
Sedan tycker jag att hennes ”felskrivning”igår nog inte var en felskrivning
Jag syftar på att hon skrev att jag låg högre upp i rolllistan än Niyama och det var därför hon röstade på mig i DL 1.
Hon skrev senare att det skulle vara deltagarlistan
Men det tror inte jag på.
vart det lämnar Niyama har jag ingen aning om men vill ändå rösta så det är gjort
 
DL 1 21.30
18:35 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18:37 glömmerallt röstar på bollen__
19:30 Pegasus63(Artline) röstar på Blacksmithfarm
20.02 qitis röstar på Heffaklumpen
20.05 Niyama röstar på Snurrfian
20.19 Elo röstar på karamelldrottningen (fio)
20.21 karamelldrottningen(fio) röstar på Elo
20.34 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.46 Cirkus1 röstar på Pegasus63 (Artline)
20.48 hemlig röstar på glömmerallt
21.18 LenaH röstar på Pegasus63(Artline)
21.18 snurrfian röstar på cirkus1
21.28 LenaH ändrar röst till qitis

(bollen) cirkus 2 missar att rösta

cirkus 1 lynchas besserwisser
Heffaklumpen käkas brevbärare


Dag DL2 - 21.30
18.24 cirkus röstar på Pegasus63(Artline)
19.26 Blacksmithfarm röstar på Pegasus63(Artline)
19.33 karamelldrottningen(fio) röstar på Pegasus63(Artline)
19.47 glömmerallt röstar på Pegasus63(Artline)
20.12 Elo röstar på LenaH
20.18 Pegasus63(Artline) röstar cirkus
20:28 Niyama röstar på LenaH
20:54 snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:07 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.14 hemlig röstar på Blacksmithfarm
21.20 qitis röstar på LenaH

Blacksmithfarm bybo

Inget käk

Dag DL3
13.49 glömmerallt röstar på Artline
18.24 cirkus röstar på Artline
18.24 Niyama röstar på LenaH
18.35 fio röstar på Artline
18.45 Artline röstar på LenaH
18.46 hemlig röstar på Artline
20.47 qitis röstar på LenaH
20.56 LenaH röstar på Artline
21.14 Snurrfian röstar på Artline
21.16 Elo röstar på Artline

Artline ulv

fio bybo

Utifrån röstningen dag 1 sätter jag trots allt @LenaH åt det godare hållet, det verkar rätt dumt att som ulv gå in och rösta som enda andra röst på kollegan i en sån dl där det enbart är uddaröster och om man nu har gjort det så känns ändringen ännu märkligare.
Cirkus sätter jag också åt det godare hållet eftersom hon var drivande i frågan om Artline och hur pegas teoriade. Där verkar även Glömmerallt och Cirkus har hittat varandra och om @cirkus litar på @glömmerallt så gör även jag det.
@LenaH sätter jag också försiktigt åt det godare hållet, det verkar helt otroligt om det skulle ha varit två ulvar uppe till lynch igår.

Det lämnar Niyama, Hemlig, qitis och Elo. Niyama och Hemlig har jag haft funderingar på tidigare, det var en skum felskrivning, samtidigt fanns det fler felskrivningar. Så jag sätter kanske Hemlig mer som ond än Niyama men jag sätter inte henne som god.
Qitis och Elo känns väldigt anonyma, qitis röst på LenaH skaver, precis som niyamas röst på LenaH skaver.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 111
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 771
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp