Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hörde stojjande ungdomar i går och kikade ut- och såg säg 5 stycken komma gående MED AVSTÅND på riktigt mellan varandra! Snacka om paff blev jag! Har äntligen informationen nått även den åldersgruppen nu?!:bump::banana:
Tror jag inte. Var ett gäng ungdomar som hyrt airBnB-stugan i byn och festade hårt igår kväll och inatt. 🤷🏻‍♀️
 
Det har ju frågats folk om de tycker att andra följer rekommendationerna samt om de tycker att de själva gör det. Siffrorna var väl att typ 60% tycker att andra gör det men över 80% att de själva gör det. :angel: :D
De siffrorna är ju inte så konstiga med tanke på att du med ett enda svar ska svara för tusentals människor. Får jag frågorna "tycker du att det finns folk som följer rekommendationerna" och "tycker du att det finns folk som inte följer rekommendationerna" så skulle jag svara ja på bägge. Jag tycker snarare att det är konstigt att det är så många som 60% som svarar ja på frågan om andra gör utifrån hur vissa beter sig
 
Igar fick jag mitt vaccin, det var en konstig upplevelse, lite smatt overklig att fa uppleva det.
Flera hundra människor i en mässhall för att fa vaccin. Jättebra organiserat. Först en lang kö ute eftersom dom bara släppte in ett visst antal i taget. Sen in och visa ett hälso/godkänande formulär för en vakt och blev skickad till spår 2 (kändes lite som vid en färjeterminal), där anmälan och visa id och svara pa ngr frågor, sen vidare till väntområde 2/2. Väl där lite längre väntan och en i taget blev uppropad till 1 av 12 kabiner där sprutan gavs. Sen rekomenderad "vila" minst 15 min i nästa område och om allt kändes bra var det ok att gå.

Majoriteten av människorna som var där var 30-50 ar, blev lite förvanad att det var sa pass manga yngre.

Jag var helt slut på kvällen, inte av vaccinet tror jag utan att det var så anstängande att se så mkt folk på en gång.
Tog bussen in till stan och har inte åkt buss på över ett år eller varit i stan på lika länge.
 
Det har ju frågats folk om de tycker att andra följer rekommendationerna samt om de tycker att de själva gör det. Siffrorna var väl att typ 60% tycker att andra gör det men över 80% att de själva gör det. :angel: :D
Det är märkligt att man är bättre än alla andra själv! :D

Men jag tänkte på frågan såsom jag ställde den och i samband med de andra frågorna.

På en sådan fråga skulle jag svara nej.
 
Fast ganska nyss vill jag minnas att man frågade huruvida man själv upplevde att man följde resektioner (vilket många ansåg att de gjorde) och sedan fanns frågan om hur bra man upplevde att omgivningen följde dem, vilket var dåligt. Haha.

Oj, tvåa på bollen ser jag. :D
Jag tänkte mer att ställa frågan på det viset jag gjorde samt i samband med den andra undersökningen.

Jag kan tycka det är intressant att folk inte har förtroende för FHM. Jag menar, det är ju gemene samhäållsmedborgare som ska göra så att FHM restriktioner följs, inte FHM.
 
Och denna... https://sverigesradio.se/artikel/region-stockholm-do-anmals-efter-astra-beskedet.
Egentligen är det värsta att media gör en grej av det så fler faktiskt kan tro det ligger något i det. Är så uppenbart att det finns sakliga skäl när vaccinen passar till olika åldersgrupper och tillgången är begränsad.

Inslag om rapporteringen av biverkningar av de olika vaccinerna i dagens Medierna i P1. De 13 dödsfallen som inträffat i Sverige efter vaccinering med AZ vaccin slogs upp utan att man nämnde vare sig att motsvarande siffra för Pfizer var 153, eller det faktum att endast 2 av de 13 dödsfallen var fortsatt misstänkta som vaccinbiverkning.

Medierna bidrar med sin click-bait-journalistik till att driva upp rädslor baserat på annat än fakta.
 
Jag var helt slut på kvällen, inte av vaccinet tror jag utan att det var så anstängande att se så mkt folk på en gång.
Tog bussen in till stan och har inte åkt buss på över ett år eller varit i stan på lika länge.
Kanske sprutan ändå? Jag känner ett par personer i riskgrupp som har blivit vaccinerade, och den ena personen beskrev det just så. Hon var helt slut på eftermiddagen och somnade redan kl 18. För natten. Sedan kände hon sig helt okej nästa dag, men var alltså jättetrött samma dag.
 
Tror jag inte. Var ett gäng ungdomar som hyrt airBnB-stugan i byn och festade hårt igår kväll och inatt. 🤷🏻‍♀️
Jag vet inte hur det var ställt med vanligt festande här för ungdomarnas del annars, men här hölls en begravning under dagen för en tonåring och det drog ju ungdomar att samlas för henne så deras känsla för att allmänt festa var kanske dämpad. Verkade trots samlingen och bilkortegen ha varit lugnare än vanligt på den fronten. Tycker att bilkortege var ett bra sätt att samlas med avstånd och minnas sin vän, så där tänkte de ju faktiskt till lite också.
 
Kanske sprutan ändå? Jag känner ett par personer i riskgrupp som har blivit vaccinerade, och den ena personen beskrev det just så. Hon var helt slut på eftermiddagen och somnade redan kl 18. För natten. Sedan kände hon sig helt okej nästa dag, men var alltså jättetrött samma dag.
Eller kanske en kombination av båda. Jag var inte "sovtrött" utan sådär trött som man kan vara om man stressat och haft mkt att göra en dag.
Iof är det så jag känner mig idag också. Inte trött på det sättet som man kan vara om man sovit för lite utan en annan slags trötthet.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41k64o/hundratals-samlade-for-coronademonstration

Det här känns otroligt onödigt. Funderar på hur många som deltar som kommer vaccinera sig. Innan vi fått upp en flockimmunitet, vilket är extremt svårt för just virus så är det extra viktigt att man vaccinerar så många som möjligt.

Edit: Förstår inte varför även Bensinupproret ska demonstrera när det är restriktioner. Ger inte direkt fler anhängare.
 
Den här Filip Sjöström alltså, vilken lirare. Tror texten på expressen är under betalvägg nu, men läste innan den hamnade där. Covid har inte lett till ökad belastning på sjukvården, inte någon ökad dödlighet sett till befolkningen (som inte heller är ett lätt sätt att mäta på) och är inte heller värre än en influensa. När han blir presenterad statistik som bevisar motsatsen så säger han att han inte gärna pratar just statistik. "Jag tycker att det är jättesvårt att diskutera statistik. Därför vill jag helst undvika det, men ibland tar jag upp det. Det kanske är något jag kommer att sluta med". Lol
 
Den här Filip Sjöström alltså, vilken lirare. Tror texten på expressen är under betalvägg nu, men läste innan den hamnade där. Covid har inte lett till ökad belastning på sjukvården, inte någon ökad dödlighet sett till befolkningen (som inte heller är ett lätt sätt att mäta på) och är inte heller värre än en influensa. När han blir presenterad statistik som bevisar motsatsen så säger han att han inte gärna pratar just statistik. "Jag tycker att det är jättesvårt att diskutera statistik. Därför vill jag helst undvika det, men ibland tar jag upp det. Det kanske är något jag kommer att sluta med". Lol

Han Filip skulle nog behöva ett påtvingat studiebesök på valfri IVA-avdelning i landet. Jag är så jävla stolt över all denna sjukvårdspersonal som fightas dagligen sedan mars 2020 i sina otympliga dräkter och så jävla less på alla idioter som låtsas som att de inte behöver bidra med det man kan för att hindra smittspridningen.
 
Han Filip skulle nog behöva ett påtvingat studiebesök på valfri IVA-avdelning i landet. Jag är så jävla stolt över all denna sjukvårdspersonal som fightas dagligen sedan mars 2020 i sina otympliga dräkter och så jävla less på alla idioter som låtsas som att de inte behöver bidra med det man kan för att hindra smittspridningen.
Jag undrar hur man blir sådär, ett riktigt poster child för faktaresistens.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41k64o/hundratals-samlade-for-coronademonstration

Det här känns otroligt onödigt. Funderar på hur många som deltar som kommer vaccinera sig. Innan vi fått upp en flockimmunitet, vilket är extremt svårt för just virus så är det extra viktigt att man vaccinerar så många som möjligt.

Edit: Förstår inte varför även Bensinupproret ska demonstrera när det är restriktioner. Ger inte direkt fler anhängare.

Såg ett klipp från demonstrationen på tv en del hade skyltar med "Vaccin är mord" jag undrar hur korkad man kan bli:confused::confused: Var också lite förvånad över att det var en del pensionärer med i demonstrationen trodde man blev klokare med åren men uppenbarligen inte alla. Sorgligt är det iallafall särskilt för vårdpersonalen som kanske måste vårda några av de här individerna inom kort om nån är smittsam och har spridit det till någon annan i demonstrationen som blir allvarligt sjuk i covid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 920
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
29 784
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp