Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man jämför med tex mässling, hur många får det trots vaccin?

Det går inte att jämföra eftersom så många fler är vaccinerade på mot mässling (nästan alla faktiskt) och det gör att mässling (som tur är) inte är så spridd i samhället som covid-19.

Men jag har hört att det vanliga influensavaccinet ger ett skydd på runt 60-70%.
 
Har hela världen blivit f*cking crazy?!
Precis på väg in i välfylld mataffär. Då är det ett BINGOLOTTOSTÄND precis vid scannerstället, så trångt det går med välfyllt med folk som trängs.

Font väder och gott om plats ute, men nejdå. Ska vara inne.
 
Har inte läst igenom hela tråden men kan man vara typ immun mot Corona utan att ha haft det?
Jag är tacksam varje dag jag klarar mig men tycker att det är otroligt.
 
Har inte läst igenom hela tråden men kan man vara typ immun mot Corona utan att ha haft det?
Jag är tacksam varje dag jag klarar mig men tycker att det är otroligt.
Det kan man säkert vara. Eller så har du haft det utan att ha märkt det? Inte alla som testar positivt för antikroppar har märkt av sjukdom.
 
Har hela världen blivit f*cking crazy?!
Precis på väg in i välfylld mataffär. Då är det ett BINGOLOTTOSTÄND precis vid scannerstället, så trångt det går med välfyllt med folk som trängs.

Font väder och gott om plats ute, men nejdå. Ska vara inne.
Förhoppningsvis har inte hela världen Bingolottostånd vid alla scannerställen, utan det är bara en väldigt lokal f*cking crazy going on.
 
Har inte läst igenom hela tråden men kan man vara typ immun mot Corona utan att ha haft det?
Jag är tacksam varje dag jag klarar mig men tycker att det är otroligt.
Det finns misstankar om att man kan ha ett visst skydd mot sars-cov2, dvs detta coronaviruset, om man tidigare har varit sjuk av något annat coronavirus. Det är väl här t-cellerna kommer in, om jag fattat saken rätt.
 
P1 säger att de flesta regioner nu kommit in i fas 2 vad gäller vaccineringar.
Kanske ska ringa vårdcentralen och höra när det blir vardag?

När jag kollade med regionens upplysningsnummer så sa de att jag borde räknas in i fas 2, eftersom jag är multisjuk.
Håll tummarna.
 
Hoppar in i tråden och undrar om nån vet om det finns nån statistik på biverkningar efter första dosen vaccin kontra andra dosen...?
Det påstås att biverkningarna oftast blir värre efter andra, men jag skulle gärna vilja ha lite mer fakta och inte bara ett påstående.
 
Hoppar in i tråden och undrar om nån vet om det finns nån statistik på biverkningar efter första dosen vaccin kontra andra dosen...?
Det påstås att biverkningarna oftast blir värre efter andra, men jag skulle gärna vilja ha lite mer fakta och inte bara ett påstående.

Enligt min svägerska som jobbar inom vården ger Biotec starkare reaktioner efter andra sprutan och AstraZeneca starkare efter första. Yngre får oftast en starkare reaktion än äldre.

Men det är bara vad hon har iakttagit på jobbet.
 
P1 säger att de flesta regioner nu kommit in i fas 2 vad gäller vaccineringar.
Kanske ska ringa vårdcentralen och höra när det blir vardag?

När jag kollade med regionens upplysningsnummer så sa de att jag borde räknas in i fas 2, eftersom jag är multisjuk.
Håll tummarna.
Man ska ju inte ringa med sådana frågor eftersom det då blir svårare att komma fram för de som ska boka tid för vaccination. Du kommer ju få brev när det är din tur 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 077
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
29 860
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp