Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska jobba med en kollega i helgen som jag jobbade två nätter nu i veckan och han är konspirationteoretiker och i mina ögon hypokondrisk. :meh:

Hur bemöter man egentligen någon som är övertygad om att allt är en komplott? Att börserna kraschar är en komplott för det finns de som tjänar på det. De första fallen av Covid-19 dök upp tidigt i höstas och är planterat. Om jag använder andningsskydd när jag handlar, för det gör han? Han har ett i tyg och ett kirurgiskt och han har märkt att han får ont i halsen om han inte har på sig dem när han handlar. Han dricker dest.vatten för det är rent, vatten i kranen är inte rent. :crazy:

För det mesta brukar vi dock enas om att vi tycker olika. :D
 
Eh, det är klart att djur kan får coronavirus, det kommer ju från djur till att börja med. Dock är coronavirus en hel familj och djuren får inte covid-19 (det är alltså ett muterat coronavirus).

Det är heller ingen nyhet, det är känt sedan tidigare. Det finns flera välkända sjukdomar hos både katt och hund som orsakas av olika coronavirus.

Igen, det leder inte till något positivt att komma med ej underbyggda alarmistiska inlägg.
Visst, men även fast den kom ifrån Kina o något djur, så vet de inte hur det gick över till människor.
Men i södra Sverige så har ett stall isolerats pga Coronafall hos en av hästarna.
https://www.expressen.se/gt/stallet-isoleras-hast-smittad-av-coronavirus/
 
Visst, men även fast den kom ifrån Kina o något djur, så vet de inte hur det gick över till människor.
Men i södra Sverige så har ett stall isolerats pga Coronafall hos en av hästarna.
https://www.expressen.se/gt/stallet-isoleras-hast-smittad-av-coronavirus/

Ja... det är för att andra hästar inte ska bli smittade. Inte för att människor ska bli smittade.

Såvitt jag vet har de idag inte exakt kunskap om hur covid-19 kom att drabba människor (men jag sitter inte och lusläser medicinska publikationer) men det är inget konstigt, sådant tar tid att komma fram till. Vetenskap är sällan ett snabbt arbete.
 
Jag ska jobba med en kollega i helgen som jag jobbade två nätter nu i veckan och han är konspirationteoretiker och i mina ögon hypokondrisk. :meh:

Hur bemöter man egentligen någon som är övertygad om att allt är en komplott? Att börserna kraschar är en komplott för det finns de som tjänar på det. De första fallen av Covid-19 dök upp tidigt i höstas och är planterat. Om jag använder andningsskydd när jag handlar, för det gör han? Han har ett i tyg och ett kirurgiskt och han har märkt att han får ont i halsen om han inte har på sig dem när han handlar. Han dricker dest.vatten för det är rent, vatten i kranen är inte rent. :crazy:

För det mesta brukar vi dock enas om att vi tycker olika. :D

Åh herregud... jag hade rekommenderat honom att ENDAST prata om jobbet med dig... för sin egen hälsas skull :devil:
 
Ja... det är för att andra hästar inte ska bli smittade. Inte för att människor ska bli smittade.

Såvitt jag vet har de idag inte exakt kunskap om hur covid-19 kom att drabba människor (men jag sitter inte och lusläser medicinska publikationer) men det är inget konstigt, sådant tar tid att komma fram till. Vetenskap är sällan ett snabbt arbete.

Jo i CSI och Star Trek.
 
Visst, men även fast den kom ifrån Kina o något djur, så vet de inte hur det gick över till människor.
Men i södra Sverige så har ett stall isolerats pga Coronafall hos en av hästarna.
https://www.expressen.se/gt/stallet-isoleras-hast-smittad-av-coronavirus/

Stall får även karantän pga kvarka men det är ju inte pga att det smittar till människor utan för att ändra hästar inte ska få det.

Det är så enkelt att googla, varför gör inte folk det oftare....
 
Jag ska jobba med en kollega i helgen som jag jobbade två nätter nu i veckan och han är konspirationteoretiker och i mina ögon hypokondrisk. :meh:

Hur bemöter man egentligen någon som är övertygad om att allt är en komplott? Att börserna kraschar är en komplott för det finns de som tjänar på det. De första fallen av Covid-19 dök upp tidigt i höstas och är planterat. Om jag använder andningsskydd när jag handlar, för det gör han? Han har ett i tyg och ett kirurgiskt och han har märkt att han får ont i halsen om han inte har på sig dem när han handlar. Han dricker dest.vatten för det är rent, vatten i kranen är inte rent. :crazy:

För det mesta brukar vi dock enas om att vi tycker olika. :D
Jag skulle rekommendera att du nästa gång samtalsämnet kommer på tal, så lägger du pannan i djupa veck, sätter på dig mörka solglasögon, fäller upp kragspeglarna, ser dig försiktigt omkring. Sedan smyger du fram nedanstående pamflett.

Efterföljande utbyte av klassificerad alternativ information utbytes förtroeligt med dämpad röst, samtidigt som du låter ditt armbandsur sprida ett vitt brus omkring er för att motverka statlig buggning.

Tema: Det är ingen jävla lek längre.

VaccineChemtrailBeam.jpg
 
Ja... det är för att andra hästar inte ska bli smittade. Inte för att människor ska bli smittade.

Såvitt jag vet har de idag inte exakt kunskap om hur covid-19 kom att drabba människor (men jag sitter inte och lusläser medicinska publikationer) men det är inget konstigt, sådant tar tid att komma fram till. Vetenskap är sällan ett snabbt arbete.
Joho, i SCIENCE fiction så går det ju hur snabbt som helst :idea::up:
 
Visst, men även fast den kom ifrån Kina o något djur, så vet de inte hur det gick över till människor.
Men i södra Sverige så har ett stall isolerats pga Coronafall hos en av hästarna.
https://www.expressen.se/gt/stallet-isoleras-hast-smittad-av-coronavirus/

Det har INGENTING med Covid-19 att göra. Så lämna djurdiskussionen därhän. 70% av alla innekatter har också corona bara så du vet, men det är felint corona och har inte heller med Covid-19 att göra
 
Vad har jag missat? Nu pratar dom om att Stockholm kanske kommer isoleras? Jag som lyssnade på presskonferensen måste helt ha missat det.
 
Man tror (det finns troligen studier men orkar inte leta efter dom. Letade ändå upp en artikel med Agnes Wold 🙈 https://www.gp.se/nyheter/göteborg/läkaren-som-tycker-att-vi-tvättar-oss-för-ofta-1.10064231 ) väl att en överdriven renlighet i vardagligt normalläge inte boostar immunförsvaret på en lite lagom nivå och därför kan öka risken att bli sjuk när man väl utsätts för något. Viss låggradig "smitta" är ju bra att utsättas för, det är ju så vaccinering fungerar tex.

Kanske något kring detta du snappat upp?

(Är inte ute efter att starta diskussion kring detta :) )
Ja, det kan det absolut ha varit. Tack!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 177
Senast: turbofling
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 926
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp