Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lade märke till nyponsoppa (pulver) var slut i butiken idag också. Vet inte om det var slumpen eller inte, blåbärssoppan (pulver) fanns det kvar av 🤔 Och så hade de extrapris på skorpor med kardemumma smak :p
 
Alltså ang utplockat i affärer om vi då inte kanske pratar Stockholm just nu... Så utifrån att så pass många verkar hamstra tycker inte jag det är så konstigt att de mindre butikerna inte hinner med att beställa hem och det därför blir tomt emellanåt på vissa hyllor. De större butikerna har ju betydligt lättare att hänga med då de generellt har mycket tätare och större leveranser/transporter . Lägg till då i övrigt ang de små butikerna att så många friska personer jobbar hemma just nu och då tenderar man gå en promenad till ICA nära och handla istället för att åka till något större. Så det blir svårt för de mindre affärerna att tolka och förstå ”trenden” ang kunder och inköp.
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Gjorde min vanliga veckohandling igår och även om det var mitt i veckan och en av Malmös största mataffärer så var det totalt sopslut på toalettpapper. Förstår inte hysterin över toalettpapper. Det måste väl vara det minsta problemet om man blir utan tänker jag. Häng in arslet i duschen för f*n...
 
Alltså ang utplockat i affärer om vi då inte kanske pratar Stockholm just nu... Så utifrån att så pass många verkar hamstra tycker inte jag det är så konstigt att de mindre butikerna inte hinner med att beställa hem och det därför blir tomt emellanåt på vissa hyllor. De större butikerna har ju betydligt lättare att hänga med då de generellt har mycket tätare och större leveranser/transporter . Lägg till då i övrigt ang de små butikerna att så många friska personer jobbar hemma just nu och då tenderar man gå en promenad till ICA nära och handla istället för att åka till något större. Så det blir svårt för de mindre affärerna att tolka och förstå ”trenden” ang kunder och inköp.

Min erfarenhet är faktiskt tvärtom, affärerna i "stan" (en småstad) har slut på diverse medan lanthandeln har i princip allt. Beror kanske på att "lantisarna " inte är lika hysteriska av sig 😊
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.

Vad hände ang din egen karantän från jobbet ?
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.
Ingen aning, håller mig hemma förutom den dagliga långpromenaden med hundarna och när vi behöver handla mat.

Men det var rätt bra med människor på affären sist, och vi möter massor folk på våra promenader.

Det positiva, hundarna går självmant åt sidan när de ser folk på gångvägen numera.
 
Min erfarenhet är faktiskt tvärtom, affärerna i "stan" (en småstad) har slut på diverse medan lanthandeln har i princip allt. Beror kanske på att "lantisarna " inte är lika hysteriska av sig 😊

Det skiljer sig säkerligen och jag uttalar mig om småaffärerna i en större stad . Men det skiljer sig självklart givetvis ändå - det går inte riktigt att generalisera utifrån hur läget ser ut just nu .
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.
Ja som fan. I innerstan är det som mitt i juli fast utan turister då. Helt dött, stängda restauranger och de flesta butiker har begränsade öppettider.
I förorterna ser det nog mer ut som vanligt har jag fattat det som.

Östermalmstorgs T-banestation 16.06 så är det 5 personer på perrongen mot normala 75.
Ingen rusningstrafik, inga köer när jag kör till stallet.
Det är väl det enda positiva med skiten.
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.
Det beror lite på var jag är. Där jag bor märks det klart av. Det är färre personer ute i affärerna och betydligt färre som åker buss och tåg. Där jag jobbar, Lund, märks det inte lika tydligt. ;est i tågtrafiken ändå, men jag går i och för sig inte och kikar i affärerna där, handlar i en affär där och den har gott om folk, kanske för att den ligger så nära stationen, funderar jag på.
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.

Jag märker av det. Dels i samhället men också på jobbet. Många av mina vänner är oroliga då de har personer i riskgrupperna och det tickar stadigt uppåt med smittade i närheten.
 
Summa summarum, ang tomma hyllor: Läget är detsamma som från första starten av Corona inom Sverige . Det finns ingen livsmedelsbrist i sak . Och ffa då inte gällande toapapper . Det blir främst brist och tomma hyllor när folk orationellt börjar hamstra.
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.

50% mindre biltrafik i min region och det märks på e6an där jag kör varje dag. Annars så nej, jag jobbar ju med hanteringen av konsekvenserna så det är så otroligt mycket att göra så jag hinner inte reflektera så mycket men i livsmedelsbutikerna är det som vanligt.
 
Min man sitter inte i karantän. Jag är hemma på gården. Men snart är karantänen över.

Du skrev tidigare att du jobbade hemma och innan dess att du varit lite halvsjuk men på jobbet ändå väldigt länge , samtidigt som du uttryckte stor oro för Corona i massiva många inlägg , innan myndigheter och världen blev drastiskt gravt medvetna om Corona smittan som mer allvarlig (epedemi blev pandemi) Så jag undrade utifrån det 😄
 
Märker ni av Corona ute i samhället? I det lilla samhället där vi bor märks absolut ingenting. Folk handlar i affärerna och är hos frisörer mm. Märker absolut ingenting. Tragiskt egentligen. Uppenbarligen tar folk inte alls detta på allvar.

Det märks tydligt. Mycket mindre biltrafik på morgnarna, mindre folk i rörelse rent allmänt.
 
Här i UK har de nu börjat bötfälla folk som rör sig utomhus på sätt som inte är kompatibla med rådande lockdown och social distancing regulations. Brottet rubriceras som ASB - Antisocial Behaviour - vilket är det som t.ex. folk som målar grafitti, skräpar ner, missbrukar fyrverkerier, eller stör sina grannar brukar fällas för. Fyra personer fick snällt betala böter i en park i min stad idag.

Screenshot 2020-03-26 at 20.24.45.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 413
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 155
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 444
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp