Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.

Den är bara helt fantastisk 😂

Jag funderar massor såhär i tiden vi befinner oss i just nu och någonstans tycker jag det är så härligt och trösterikt hur människor trots svårigheter, oro och hardship lyckas hitta skratt och humor någonstans ändå att förenas runt, överallt.

(F.ö så min autocorrect när jag skulle skriva hardship tolkade det till halssjukdomar) 😅 😂
 
Undra vart de fick det ifrån? :cautious::meh: Är det inte redan tillräckligt med nyheter på g liksom
I Finland har de tydligen stängt av en region kring huvudstaden. pga stor koncentration av fall där och relativt lite i resten av landet.
Någon har väl hämtat hypotetisk inspiration därifrån? Utan att ta hänsyn till skillnad i förutsättningar m.m. :banghead:
Verkar osannolikt i Sverige.
 
Stall får även karantän pga kvarka men det är ju inte pga att det smittar till människor utan för att ändra hästar inte ska få det.

Det är så enkelt att googla, varför gör inte folk det oftare....

Corona hos häst är dessutom inte ens anmälningspliktigt då det inte är jättesmittsamt, då det främst smittar via träck, så att man stänger stallen är verkligen extra extra försiktighet bara för att inte fler hästar ska smittas.
Det är bara verkligen så UBERdålig journalistmoral att kvällspressen ens kör en sådan rubrik just nu. De hade aldrig ens skrivit den annars.
 
Jag ska jobba med en kollega i helgen som jag jobbade två nätter nu i veckan och han är konspirationteoretiker och i mina ögon hypokondrisk. :meh:

Hur bemöter man egentligen någon som är övertygad om att allt är en komplott? Att börserna kraschar är en komplott för det finns de som tjänar på det. De första fallen av Covid-19 dök upp tidigt i höstas och är planterat. Om jag använder andningsskydd när jag handlar, för det gör han? Han har ett i tyg och ett kirurgiskt och han har märkt att han får ont i halsen om han inte har på sig dem när han handlar. Han dricker dest.vatten för det är rent, vatten i kranen är inte rent. :crazy:

För det mesta brukar vi dock enas om att vi tycker olika. :D
Säg att du är en frimurare :D
 
Corona hos häst är dessutom inte ens anmälningspliktigt då det inte är jättesmittsamt, då det främst smittar via träck, så att man stänger stallen är verkligen extra extra försiktighet bara för att inte fler hästar ska smittas.
Det är bara verkligen så UBERdålig journalistmoral att kvällspressen ens kör e0n sådan rubrik just nu. De hade aldrig ens skrivit den annars.

Allt med Corona är heta nyheter just nu.
 
I Finland har de tydligen stängt av en region kring huvudstaden. pga stor koncentration av fall där och relativt lite i resten av landet.
Någon har väl hämtat hypotetisk inspiration därifrån? Utan att ta hänsyn till skillnad i förutsättningar m.m. :banghead:
Verkar osannolikt i Sverige.
Ja Nyland är stängt. De kommer att ta in armén för att bevaka. De sa just på finska nyheterna att Stockholm eventuellt också ska stängas, så nånstans kommer väl nyheten ifrån. Jag ser inte alls det som en dum idé faktiskt.
 
Jag kan tillägga att jag är rätt självisk när det gäller spridande av covid-19 i fjällkommunerna... jag har två väldigt sjuka svärföräldrar i en av de kommunerna som jag är väldigt orolig för :(

Och nej, de hör inte till seniorerna som springer runt som vanligt, de har faktiskt isolerat sig.
 
Ja Nyland är stängt. De kommer att ta in armén för att bevaka. De sa just på finska nyheterna att Stockholm eventuellt också ska stängas, så nånstans kommer väl nyheten ifrån. Jag ser inte alls det som en dum idé faktiskt.

Sverige har redan så spridd smitta i hela landet så vad gör det för nytta? Dagens dödsfall var spridda skurar.

Det ska i så fall vara för att inte skjuta över en alltför stor del av befolkningen på regioner som inte klarar av det. Men i så fall är ryktet rent kontraproduktivt för det skrämmer ju iväg stockholmarna redan nu. Jättedumt rykte alltså.
 
Stockholmarna klarar sig inte utan att åka till fjällen eller till Gotland (vet inte om det varit uppe i tråden men de har också bönat om att få slippa horder av folk som kommer dit)
Men vi andra klarar oss hyfsat bra utan att drälla ner till Stockholm i onödan.
Ungefär som det brukar vara i den asymmetriska relationen, med andra ord... :D
 
Stockholmarna klarar sig inte utan att åka till fjällen eller till Gotland (vet inte om det varit uppe i tråden men de har också bönat om att få slippa horder av folk som kommer dit)
Men vi andra klarar oss hyfsat bra utan att drälla ner till Stockholm i onödan.
Ungefär som det brukar vara i den asymmetriska relationen, med andra ord... :D

pja - eliten i NYC gör såhär - inkl egna flygplan och helikoptrar .
https://www.expressen.se/tv/nyheter/sa-skyddar-sig-eliten-i-new-york-fran-corona/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 720
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 097
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 122
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp