Bukefalos 28 år!

Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och för att kunna möta upp ev ännu större mängd sjukningar. Man resonerade så att hellre mindre mängd avgångar som faktiskt går, än full mängd avgångar med massa inställda turer pga personalbrist. Sen satte man lördag för att tjänstepaketen för oss förare redan fanns att tillgå och all data fanns i systemet. Utöver det skulle man förstärka upp under rusning, vilket var upp till resp entreprenör att ordna efter behov. Tyvärr föll det sig så att antalet resenärer förra veckan var färre än denna vecka, vilket orsakade trängsel nu och gjorde det hela lite värre än tänkt.
Nu får vi se hur det blir, vårt "käre" trafikborgarråd har visst glömt bort beslutet han tog förra veckan och försöker nu agera hjälte. Så kanske ökar vi upp igen nästa vecka, vi får se.
Varför inte ta in förare som nu är arbetslösa och kan börja köra direkt, för att mäta upp antalet sjukskrivna förare? Tar man ett snack med AF tror jag man kan hitta en del?
 
Alltså, när man diskuterar och hävdar något som fakta, då är det kutym att man backar upp sitt påstående med en länk dit den fakta man nämner stöds. Man ber inte motparten att själv hitta den.
Eftersom jag nu är nyfiken och du inte gör din del så letade jag ändå upp det jag tror (eftersom du inte länkat exakt kan jag ju inte veta) du syftade till och det du säger att han sa stämmer inte. Citat "Die Zahl der Infektionen steigt, die Verfolgung aller Kontaktketten quer durch #Europa wird immer schwieriger. Wir stehen am Beginn einer Epidemie, in Deutschland und in Europa. Das erfordert gemeinsames Handeln."
VIlket är långt ifrån att säga att man inte längre kan hantera smittspårning. Detta är heller inte en källa på att Tyskland ligger 2-3veckor före Sverige i sin smittspridning vilket var det du ville använda det som. För att backa det påståendet får man titta på antal smittade fall vid specifika tillfällen och där generellt enligt den statistik jag sett i ämnet börjar man räkna det datumet ett land passerat 100 fall.

Nej, jag tycker inte det är alls konstigt att om sjukvårdschefen säger att det finns gott om intensivvårdsplatser så finns det det. Att du har bristande förtroende för vården är tråkigt men inte något som du kan dra in som en sanning om att det "fuskas" nu också.
Ibland går det inte att länka, bland annat kan det bero på vilken device man för tillfället använder. Jens Spahn hade redan den 26/2 sagt att läget hade förvärrats så pass att smittspårning inte längre var möjligt, "immer schwieriger" är nyckelorden i tweeten, för att smittspårningen inte fungerade var redan då ett faktum som meddelats.

Här har du din länk för nu sitter jag äntligen vid en pc : https://www.dw.com/en/covid-19-updates-germany-facing-a-coronavirus-epidemic/a-52536472
Gå till 16.45 så får du se.

Det var lite mer än tre veckor sedan, och det är så länge jag har förstått, (just på grund av Spahns uttalande), att alla kommer att beröras på ett eller annat sätt. Och så blev det ju med permitteringar, hemarbete, konkursade företag och inställda resor för den som inte har haft personlig kontakt med själva sjukdomen eller arbetar i vården.

Du däremot hävdade ju att det var helt omöjligt att det redan i slutet av februari var så illa, eller hur? Vad säger du nu?
 
Min kusin som kör buss i Stockholms innerstad sitter nu hemma i karantän (och är tydligen inte direkt den enda). Hen är förkyld och uppvisar inga direkta symtom men själv-karantän är ett måste. Hen ska absolut inte gå till VC eller sjukhus har hen blivit tillsagd. Hens AG beordrade hem hen direkt, trots att hen är som många och tyckte det var onödigt.
 
Som lite kuriosa blev en av våra medarbetare sjuka i förkylning. Personen ringde på morgonen och berättade att den var lite krasslig och isolerade sig. Personen tyckte det kändes skitlarvigt men kontrade med ”att statsministern har sagt att jag ska vara hemma”. :D

Jag tyckte det var lite gulligt.
 
Ibland går det inte att länka, bland annat kan det bero på vilken device man för tillfället använder. Jens Spahn hade redan den 26/2 sagt att läget hade förvärrats så pass att smittspårning inte längre var möjligt, "immer schwieriger" är nyckelorden i tweeten, för att smittspårningen inte fungerade var redan då ett faktum som meddelats.

Här har du din länk för nu sitter jag äntligen vid en pc : https://www.dw.com/en/covid-19-updates-germany-facing-a-coronavirus-epidemic/a-52536472
Gå till 16.45 så får du se.

Det var lite mer än tre veckor sedan, och det är så länge jag har förstått, (just på grund av Spahns uttalande), att alla kommer att beröras på ett eller annat sätt. Och så blev det ju med permitteringar, hemarbete, konkursade företag och inställda resor för den som inte har haft personlig kontakt med själva sjukdomen eller arbetar i vården.

Du däremot hävdade ju att det var helt omöjligt att det redan i slutet av februari var så illa, eller hur? Vad säger du nu?
Vi läser fakta och källor på helt olika sätt. Du tolkar (tex att när medelåldern är så låg hos intensivvårdspatienter så måste det betyda... INTE fakta) Antagande om hur framtiden ska bli som uttalas i ett twitterinlägg, INTE fakta, då.

Hur som så var ursprungsdiskussionen varför Tyskland har relativt låga dödstal nu (än så länge). Vilket just NU inte har att göra med att Sverige inte kan vårda alla de som behöver intensivvård, vilket du påstått, eftersom det FORTFARANDE finns goda marginaler och lediga intensivvårdsplatser dvs ingen har behövt prioriteras bort som behövt vård.

Hur framtiden blir, det är en annan sak och inget jag kommer spå i, det lämnar jag med varm hand till de som har expertis och erfarenhet i ämnet.

Eftersom vi inte alls är på samma nivå i hur vi hanterar information, källor och fakta och ämnet känns rätt ointressant att diskutera då så avslutar jag här.
 
Jag är själv otroligt less på detta virus. Det finns överallt. Fb kryllar av det, Instagram är också fullt av det. Vänner är förkylda och sitter isolerade. En i riskgrupp fick åka till akuten med hög feber och blev hemskickad på en veckas isolering. Vi ska handla åt dom i morgon. En annan vän har två barn i riskgrupp som inte ska gå i förskolan. De sliter som djur för att få ihop vardagen så att båda kan jobba.

Jag lever som vanligt i alla fall. Saknar dock mina vänner lite. De flesta håller sig hemma. Jag håller mig hemma. Har besökt min mor nån gång och hon kommer även hit men försöker att inte träffa äldre människor eller för många människor åt gången så att säga.

Lite tufft mentalt är det. Ändå är jag ganska så introvert av mig.
 
Ja och för att kunna möta upp ev ännu större mängd sjukningar. Man resonerade så att hellre mindre mängd avgångar som faktiskt går, än full mängd avgångar med massa inställda turer pga personalbrist. Sen satte man lördag för att tjänstepaketen för oss förare redan fanns att tillgå och all data fanns i systemet. Utöver det skulle man förstärka upp under rusning, vilket var upp till resp entreprenör att ordna efter behov. Tyvärr föll det sig så att antalet resenärer förra veckan var färre än denna vecka, vilket orsakade trängsel nu och gjorde det hela lite värre än tänkt.
Nu får vi se hur det blir, vårt "käre" trafikborgarråd har visst glömt bort beslutet han tog förra veckan och försöker nu agera hjälte. Så kanske ökar vi upp igen nästa vecka, vi får se.
Jag har mycket svårt för att tro att antalet resenärer ökat i den graden att de skulle bli så pass trångt om man planerat efter den beläggningen. Det låter mer som någon gjort glädjekalkyler.
 
Trumpen förnekar sig icke buissnes as usual är hans melodi :banghead:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5rzdv/trumps-krav-oppna-i-pask
Japp om 15 veckor. He’s the boss. Hehehehöhöhö.
Dagens spåkula:
Jag förutspår att New York inom kort blir USA:s Lombardiet.
Den var nog för lätt. Agnes wold har sagt det ganska länge på twitter.

Det känns litegrann som när det blir överskott i naturen på något djur så kommer något annat djur och kontrollerar tillväxten. Grymt. Jag är nog otydlig.

Jag har mycket svårt för att tro att antalet resenärer ökat i den graden att de skulle bli så pass trångt om man planerat efter den beläggningen. Det låter mer som någon gjort glädjekalkyler.
Kriminellt agerande av SL.
 
Varför inte ta in förare som nu är arbetslösa och kan börja köra direkt, för att mäta upp antalet sjukskrivna förare? Tar man ett snack med AF tror jag man kan hitta en del?

Så många färdigutbildade förare med kunnighet om SL's linjer har jag svårt att tro att det sitter hemma. Vi har länge haft problem att rekrytera personal. En hel del av de som sitter hemma gör det av en anledning. 1. Man vill inte ha ett jobb med så oregelbundna tider som vi har. 2. Man är inte kompetent nog att framföra en buss med folk i i trafik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
341
· Visningar
20 997
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Hemmet Förra tråden passerade 2000 inlägg så nu är det dags att byta tråd. Hoppas det för med sig större lycka i budgivningarna för @Voeux, mig...
47 48 49
Svar
969
· Visningar
106 216
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 819
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp