CSN lån - utbruten från Min ekonomi

Jo, men jag vet ju att @Hippocampus har hyfsat mycket tidigare studier, bara inte säker på ämnena...
Aha, det visste inte jag och det framgick inte av ditt inlägg utan det lät som en ettårig utbildning bara för någon som vill bli lantmätare. Ettårig påbyggnadsutbildning på en kandidat är det ju egentligen.
 
Aha, det visste inte jag och det framgick inte av ditt inlägg utan det lät som en ettårig utbildning bara för någon som vill bli lantmätare. Ettårig påbyggnadsutbildning på en kandidat är det ju egentligen.
Nej, frågan var ju i relation till lånemöjligheten från början. Tänkte om det kunde vara ett alternativ ifall ett år gick att lösa även utan lån.
 
Ni som betalar olika, mest sannolikt har det med hur mycket lån ni tog även om det är under samma tidsperiod. Det blir ju skillnad om det är 400' eller 150' som ska betalas tillbaks på ca 25 år och sen finns (tror jag fortfarande iaf) det ju då ett minimibelopp man måste betala som då blir lika för de som tagit lån för under en viss summa men som då gör att lånet blir avbetalt olika snabbt. Mitt blir ju tex avbetalt på 20 år, hade typ 130' eller nåt, inte 25 år.

Edit: 8595kr är det minsta beloppet för 2024 som du måste betala vilket blir drygt 700kr/mån.
 
Senast ändrad:
Jag har pga olika faktorer haft riktigt låga inkomster och har betalat ca 1300 i månaden. Nu är det en dryg tusenlapp eftersom ena lånet kommer vara slut vid årsskiftet. Har både innan och efter 2001 lån.
 
Samma här, två år på folkhögskola och fyra år på universitetet. Jag blev hobbykonstnär. 😅
Jag har ändå 3x2 år på yrkesutbildning, skinnsömmerska (yay för utdött yrke, vi var sista årskursen), e-business manager (I ropet då 2014, men inte perfekt om man inte har en fallenhet för sociala medier typ🤦🏼‍♀️) och nu behandlingspedagog, lite mer jordnära och välbehövligt yrke, men kanske inte det smartaste när jag har varit utbränd tidigare i livet 😂🤷🏼‍♀️
 
Ni som betalar olika, mest sannolikt har det med hur mycket lån ni tog även om det är under samma tidsperiod. Det blir ju skillnad om det är 400' eller 150' som ska betalas tillbaks på ca 25 år och sen finns (tror jag fortfarande iaf) det ju då ett minimibelopp man måste betala som då blir lika för de som tagit lån för under en viss summa men som då gör att lånet blir avbetalt olika snabbt. Mitt blir ju tex avbetalt på 20 år, hade typ 130' eller nåt, inte 25 år.

Edit: 8595kr är det minsta beloppet för 2024 som du måste betala vilket blir drygt 700kr/mån.
Beloppet man betalar ökar också för varje år.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp