Bukefalos 28 år!

Dataintrång?

Det beror också på hur tjurskallig den andra personen är också. T ex en person ogillar en person som har bra ledarskap, de kommer aldrig dra jämnt hur bra den andre personens ledarskap är.
Som jag sa, en bra ledare kan hantera det på denna eller andra sättet.
 
Att se den första meningen kan inte ts klandras för, det hinner man göra innan man ens uppfattar att det är en privat facebooksida. Att scrolla i konversationen däremot var en överträdelse. Med det sagt tror jag att få människor, chef eller ej, hade kunnat hålla sig från att läsa vidare om de råkat se sitt namn på det sättet som ts beskriver.

Sen kan man ju fundera på om det hela var en fälla med tanke på hur urbota korkat det var att lämna en sådan konversation öppen och omöjlig för chefen att missa. Men det går bara att spekulera i.
 
Att läsa är inte en aktiv ansträngning från min sida, precis som @mandalaki skriver så tar jag in textstycken när jag ser dem.
Så du läser utan att notera vilken sida du läser på Aftonbladet,Buke, DN, fb...
Ser alla sidor likadana ut, du reflekterar inre alls var du befinner dig när du tar in textstycken?
 
Så du läser utan att notera vilken sida du läser på Aftonbladet,Buke, DN, fb...
Ser alla sidor likadana ut, du reflekterar inre alls var du befinner dig när du tar in textstycken?

Givetvis ser jag var jag är, men för att se det måste jag titta. Det jag tittar på läser jag, vare sig jag aktivt läser eller ej.

Du, det låter som att vi är på väg in i ännu en "folk kan bara fungera exakt likadant som Lampan", och även om det var länge sen sist så har jag varken tid eller ork. Det är så att jag läser text jag bara ser - inte hela sidor, men delar av dem. Lev med den skillnaden. Eller låt bli.
 
Att se den första meningen kan inte ts klandras för, det hinner man göra innan man ens uppfattar att det är en privat facebooksida. Att scrolla i konversationen däremot var en överträdelse. Med det sagt tror jag att få människor, chef eller ej, hade kunnat hålla sig från att läsa vidare om de råkat se sitt namn på det sättet som ts beskriver.

Sen kan man ju fundera på om det hela var en fälla med tanke på hur urbota korkat det var att lämna en sådan konversation öppen och omöjlig för chefen att missa. Men det går bara att spekulera i.
Jag tycker också chefen hanterade situationen väldigt dåligt efter det inträffade.

Om man nu har varit så obetänksam att man har läst en annans privata samtal, så måste saken hanteras bättre än vad som gjorts här.
 
Givetvis ser jag var jag är, men för att se det måste jag titta. Det jag tittar på läser jag, vare sig jag aktivt läser eller ej.

Du, det låter som att vi är på väg in i ännu en "folk kan bara fungera exakt likadant som Lampan", och även om det var länge sen sist så har jag varken tid eller ork. Det är så att jag läser text jag bara ser - inte hela sidor, men delar av dem. Lev med den skillnaden. Eller låt bli.
Äsch det är bara nyfikna som inte kan låta bli att snoka som säger att de inte vet var det är när de "tar in hela textstycken"!
:grin:
:p
 
Äsch det är bara nyfikna som inte kan låta bli att snoka som säger att de inte vet var det är när de "tar in hela textstycken"!
:grin:
:p
Det finns de som registrerar hela (eller delar av sidan) direkt när de ser den. Medan du läst rubriken Bukefalos och registrerat forumet har dessa registrerat flera inlägg.

Bara för att du inte har talangen (eller jag för den delen) så innebär det inte att den inte finns.
 
Jag har flera gånger gått in på min jobbdator och läst något kul på facebook eller kollat på någon skämtfilm. Helt plötsligt har ett meddelande poppat upp. -Tja vad gör du? Då jag i jobbet kontaktas av ungdomar genom facebook så har jag då jag inte känt igen personen scrollat i tidigare konversation och insett att det känns jäkligt obekant. Jag har då insett att någon ungdom lånat min dator och loggat ut mig och inte sen loggat ut sig själv.
Likaså har jag suttit och scrollat i facebook och insett att det är inlägg av folk jag inte har den blekaste aning om vem det är och insett att maken inte loggat ut.
Ibland har det varit så mycket inlägg av vänners vänner så jag har trott att jag är inne på någon annans fast det varit min.
Precis som mandalaki läser jag så oerhört fort att jag genast snappar upp 2-3 meningar och hade definitivt hunnit läsa den öppna konversationen innan jag reagerat på vad som egentligen stod där.
 
Det finns de som registrerar hela (eller delar av sidan) direkt när de ser den. Medan du läst rubriken Bukefalos och registrerat forumet har dessa registrerat flera inlägg.

Bara för att du inte har talangen (eller jag för den delen) så innebär det inte att den inte finns.
Jo, jag vet att man kan ha ett bildminne av texten.
*praktiskt.
Oavsett så har chefen hanterat situationen dåligt efter det inträffade.
 
Bara för att du inte har talangen (eller jag för den delen) så innebär det inte att den inte finns.
Den finns, jag lovar, jag har den tex. Väldigt användbart när jag avlusar kod för det är bara att hålla ner piltangenten och låta det "rinna" på skärmen tills felet dyker upp. :up:
 
Jag har flera gånger gått in på min jobbdator och läst något kul på facebook eller kollat på någon skämtfilm. Helt plötsligt har ett meddelande poppat upp. -Tja vad gör du? Då jag i jobbet kontaktas av ungdomar genom facebook så har jag då jag inte känt igen personen scrollat i tidigare konversation och insett att det känns jäkligt obekant. Jag har då insett att någon ungdom lånat min dator och loggat ut mig och inte sen loggat ut sig själv.
Likaså har jag suttit och scrollat i facebook och insett att det är inlägg av folk jag inte har den blekaste aning om vem det är och insett att maken inte loggat ut.
Ibland har det varit så mycket inlägg av vänners vänner så jag har trott att jag är inne på någon annans fast det varit min.
Precis som mandalaki läser jag så oerhört fort att jag genast snappar upp 2-3 meningar och hade definitivt hunnit läsa den öppna konversationen innan jag reagerat på vad som egentligen stod där.
Jag har ju kompisar som ibland är "lite" disträ, lägger dom ifrån sig fånen (nej dom kommer inte heller ihåg lösenordet utan fånen är öppen liksom fejjan) så går det ju bara inte att låta bli att ta en bild och sätta lämplig text liksom,,,,,,,,,, :angel: :angel: :devil:

Fast det kommer surt efter för vi är så lika så lika, lika elaka. :p
 
Jag roade mig med att facerapa maken genom att lägga kommentarer om att han diggade dansband, Kicki Danielsson osv då han envisades med att inte logga ur. Han blev skitsur på riktigt. Jag fortsatte facerapa men med annan musikstil. Då var det inte så farligt...Tönt.
 
Delvis ett sidospår men angående facebook är det folk som blivit av med arbetet efter att ha skrivit någon negativ kommentar om sin arbetsplats på facebook.
Dom fall jag känner till har dock handlat om saker folk skrivit i sitt fb-flöde samt när folk brukat jobbdatorerna för andra syften än vad dom är avsedda.


Vissa företag har dock datalagring på sina datorer och skriver man olämpliga saker på en sån arbetsplats så får man skylla sig själv ifall man blir av med jobbet.
Svårt att svara på eftersom vi inte ens känner till TS policy kring jobbdatorerna.
 
Du är medveten om att det är på privat chatt va? Det är som att de skulle sitta i ett stängt rum och prata med varandra.
Det är inte förtal att ventilera sina åsikter om en gemensam chef.
Att använda facebooks chat är väldigt långt ifrån att sitta i ett stängt rum tycker jag. All trafik går igenom facebooks servrar och du vet inte hur de analyserar eller sparar det som skrivs, så det stängda rummet har rätt öppna fönster och eventuellt även övervakningskameror med. Företagshemligheter chattar man bara om på företagets interna system där man kan kontrollera trafiken hela vägen.
 
Jag roade mig med att facerapa maken genom att lägga kommentarer om att han diggade dansband, Kicki Danielsson osv då han envisades med att inte logga ur. Han blev skitsur på riktigt. Jag fortsatte facerapa men med annan musikstil. Då var det inte så farligt...Tönt.
Det är ju det roligaste som finns för man vet aldrig när man får nåt skit tillbaks :o men vi i den "inre kretsen" som känt varann nästan hela livet kan säga och göra saker som andra nästan skulle anmäla som kränkning och värre. :devil: Dock gör vi inget som kan skada någon eller läsas av fel personer när vi busar lite. :)

Sista facerapen jag råkade ut för var när en viss "någon" tog en bild med min mobil och redigerade den "lite" (jag stod framåtböjd och la på en kamrem) så jag fick ett hästa*sel och la till texten "jaha, och här står man och fiser alldeles ensam, undrar varför alla gick?" :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp