Dejtingtråden 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visste inte vems inlägg jag skulle svara på men angående detta med att dejta folk med barn - visst är det en speciell situation att ge sig in i som inte passar alla, men jag tycker inte man ska överdriva detta med att en förälder har ständig jour och aldrig kan planera nånting. Snarare är nog många av oss, om vi verkligen vill dejta, idérika och bra på att trixa fram luckor. Har själv dejtat friskt i 2 år, och bara en enda gång har en dejt påverkats av att jag behövt rycka in på min barnfria vecka, då mitt ex blev akut sjuk. Inte heller ser jag det som nödvändigt att båda föräldrar måste vara med på alla föräldramöten, tillställningar o.s.v.
 
Har börjat ha kontakt med en kille som jag sprungit på ett par gånger via gemensamma vänner som nu letar efter någon som vill ha närhet utan några förpliktelser. Vi blev "ihopskuffade" av vår gemensamma vän, som han tidigare hade ett KK förhållanden med. Skönt att det inte blir något stelt samtal om det iaf :D får se vad det leder till, vi har bara snackat på messenger idag ett par timmar.
 
Tack :heart det gick bra.
Han funderade på att sova över. Men där gick min gräns, såpass mycket orkar jag inte med :)

Bra att du känner av dina gränser :)
Jag kan känna igen mig i dig ibland, jag vill gärna ha sällskap men anpassar mig ofta efter deras behov och önskan.
Lösningen är att när jag "bara vill ligga/hänga" ha ett alterego. Min kompis kallar henne Haggan 😂
Hon tar plats, sätter sina egna behov först, är lite ful i mun och ganska bufflig.

Det kan låta kontraproduktivt att ha ett alterego när man jobbar på sin självkänsla, men för mig har det hjälpt.
 
Bra att du känner av dina gränser :)
Jag kan känna igen mig i dig ibland, jag vill gärna ha sällskap men anpassar mig ofta efter deras behov och önskan.
Lösningen är att när jag "bara vill ligga/hänga" ha ett alterego. Min kompis kallar henne Haggan 😂
Hon tar plats, sätter sina egna behov först, är lite ful i mun och ganska bufflig.

Det kan låta kontraproduktivt att ha ett alterego när man jobbar på sin självkänsla, men för mig har det hjälpt.

Ja, lite så!
Det är såhär jag går vidare. Jag ligger mig vidare :o det kanske inte alls är bra. Men det funkar och har gjort det i alla dessa år :D
 
Ägnat dagen åt att slicka mina sår. Detta tog hårdare än jag var förberedd på :(
Planerar att begrava mig i jobb fram till året är slut. Hoppas på att han bara har storhelgsfrossa och känner annorlunda sen.

Nej...jag har inga falska förhoppningar om det. Bara önsketänkande.

Jag hoppas på att du hittar någon annan istället, någon utan issues.
 
Själv har jag dumpat J. Det blev ett kort samtal. Han sa mest att han förstod och att det var tråkigt men jag vet inte hur tråkigt han egentligen tyckte att det var.

Jag har känt mig så bortprioriterad och oviktig den senaste tiden och igår hände något som blev spiken i kistan. Eventuellt har han medvetet tvingat fram brytningen så att han själv skulle slippa ta steget.

Det känns som att jag fattade rätt beslut och det känns bra. Det känns meningslöst att vara ledsen eller sur eller analysera. Jag vet bara att det vi hade inte var vad jag vill ha.
 
Jag hoppas på att du hittar någon annan istället, någon utan issues.
Tack :heart
Så mycket till issues har han nog inte. Typ "bara" ett...att landa i sin nya vardag som ensamstående förälder med heltidsjobb, företag, fritidsintressen, hemmet osv. Han kommer få göra omprioriteringar.
Ytterligare en sak som tar tid....en relation...fanns inte utrymme för.
Där var vi lika, vi ville båda ha en tvåsamhet, inget tidsfördriv när man fick en stund över.

Reggade mig på Badoo (Väntar m Tinder) men det är verkligen tunt utbud där
 
Asså Badoo...vilken skitapp!
Den har ju noll koll på avstånd och killgissar hejvilt 😳
Mitt sökområde på 6 mil blir ca 30 mil. Helt värdelöst att lägga tid på alla onödiga som dyker upp eller skriver. Inte står det var folk bor heller utan det kommer som en kul suprice när man börjar chatta.

Får se om jag ids ge den mer än ett dygn.
 
Hoppar in lite snabbt... En kollega på nya jobbet flirtar hej vilt. Jag tycker att det är roligt och flirtar tillbaka. Stor potential att bli besvärligt, jag är tilltänkt för en position som han har och då kommer han behöva lära upp mig. Don't shit where you eat och hela baletten. Jag har dock intalat mig att det kommer stanna vid flirt för min del.

MEN så får jag ett meddelande i morse att han inte kan sluta tänka på mig. Fan fan fan. Det kan vara så att han bara är intensiv som person, och man tänker ju mycket på personer man flirtar med. Men det har gjort mig lite kallsvettig. Jag har svarat att jag bara är ute efter att ha kul, påmint om att jag har en fast partner (för nya i tråden: jag och min käresta har ett öppet förhållande). Kanske övertolkar jag, men bättre att vara tydlig, eller hur? Men vågar man fortsätta flirta nu eller är detta varningsklockor man inte ska ignorera?
 
Hoppar in lite snabbt... En kollega på nya jobbet flirtar hej vilt. Jag tycker att det är roligt och flirtar tillbaka. Stor potential att bli besvärligt, jag är tilltänkt för en position som han har och då kommer han behöva lära upp mig. Don't shit where you eat och hela baletten. Jag har dock intalat mig att det kommer stanna vid flirt för min del.

MEN så får jag ett meddelande i morse att han inte kan sluta tänka på mig. Fan fan fan. Det kan vara så att han bara är intensiv som person, och man tänker ju mycket på personer man flirtar med. Men det har gjort mig lite kallsvettig. Jag har svarat att jag bara är ute efter att ha kul, påmint om att jag har en fast partner (för nya i tråden: jag och min käresta har ett öppet förhållande). Kanske övertolkar jag, men bättre att vara tydlig, eller hur? Men vågar man fortsätta flirta nu eller är detta varningsklockor man inte ska ignorera?

Kul med uppdatering från dig!!

Jag tänker att det beror på hur han reagerar på ditt svar. Helt klart bra att vara tydlig av dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Den gamla är full 😊 Fortfarande stendött här, kommer leva ensam resten av mitt liv 😁 har ändå funnit mig rätt bra i den känslan (just...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
200 679
Senast: pepp
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 807
Senast: monster1
·
Avel Så, vad väntar ni på för små fölungar i år?! När är de beräknade? Själv har jag fått hem den äldre madamen Sabine (Voltaire - Ramiro...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
38 299
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 148
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp