Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejt fredag-söndag får väl ändå ses som lyckat? Jag gillar honom, han är väldigt lättpratad och rolig, och samtalsämnena svänger hejvilt mellan trams och allvar.
Helgen har bestått av prat, sällskapsspel och hund. En prima kombination!
Om det inte blir några ändringar under veckan så ska jag till honom på lördag kväll :bump:
 
Gjorde ändå som du sa @Red_Chili fast åt andra hållet. Förra veckan fick jag (väldigt kort men ändå 😅) en liten känsla av att det liksom fanns ett "vi". Som motsats till att jag alltid (och fortfarande) känner att well, detta var kanske sista gången vi sågs, i morgon har han säkert tröttnat. Det har bara känts obekvämt en gång hittills att känna så men jag ville ändå ta upp den positiva känslan. Frågade hur stor risk det skulle vara att han inte ville ses mer. "Väldigt låg" svarade han direkt. Och så berättade jag det ovan och fick direkt ett gulligt "Oroa dig inte 🥰". Kändes faktiskt bra 😁
 
Träffade honom ikväll. Vi har haft lite kontakt senaste veckan, med betoning på lite. Idag var jag på bra humör så jag föreslog att vi kunde ses och det funkade för honom med. Inte ett dugg stelt, vi har om inte annat en väldigt fysisk personkemi. Det har jag faktiskt aldrig haft med nån annan någonsin, pinsamt nog.
Men jag har fortfarande inte kommit fram till om det är bra eller dåligt för min hjärna att vi ses öht. Svår utmaning då jag alltid är på gränsen till att övertänka och börja må dåligt i efterhand. Blir så less på att jag inte kan vara lite mer easygoing som personlighet :(
 
Träffade honom ikväll. Vi har haft lite kontakt senaste veckan, med betoning på lite. Idag var jag på bra humör så jag föreslog att vi kunde ses och det funkade för honom med. Inte ett dugg stelt, vi har om inte annat en väldigt fysisk personkemi. Det har jag faktiskt aldrig haft med nån annan någonsin, pinsamt nog.
Men jag har fortfarande inte kommit fram till om det är bra eller dåligt för min hjärna att vi ses öht. Svår utmaning då jag alltid är på gränsen till att övertänka och börja må dåligt i efterhand. Blir så less på att jag inte kan vara lite mer easygoing som personlighet :(

Känns det bra så är det bra. :) Tycker att det lät trevligt! Övertänkandet har inte med honom att göra.
 
Träffade honom ikväll. Vi har haft lite kontakt senaste veckan, med betoning på lite. Idag var jag på bra humör så jag föreslog att vi kunde ses och det funkade för honom med. Inte ett dugg stelt, vi har om inte annat en väldigt fysisk personkemi. Det har jag faktiskt aldrig haft med nån annan någonsin, pinsamt nog.
Men jag har fortfarande inte kommit fram till om det är bra eller dåligt för min hjärna att vi ses öht. Svår utmaning då jag alltid är på gränsen till att övertänka och börja må dåligt i efterhand. Blir så less på att jag inte kan vara lite mer easygoing som personlighet :(

Vad jobbigt att du känner så, men skönt att det kändes bra! Vad är det du övertänker kring?
 
Känns det bra så är det bra. :) Tycker att det lät trevligt! Övertänkandet har inte med honom att göra.

Nej det har inte med honom att göra, men det finns ju där ändå kopplat till honom. Jag behöver inte övertänka kring saker som jag har kontroll på, helt enkelt. Och sånt jag inte bryr mig så hemskt mkt om. Jag önskar att jag vore mindre av den sorten överlag. Jag försöker verkligen att inte bli så engagerad, jag vet inte om det är riktigt lösningen dock. Jag är en sån som har svårt att vara oengagerad, då kan jag ju lika gärna strunta i det helt. Oavsett vad det handlar om, jag gör inget halvdant.
 
Vad jobbigt att du känner så, men skönt att det kändes bra! Vad är det du övertänker kring?

Kring varför han gått från att vara ganska på till att sen försvinna nästan helt och sen komma tillbaka flera veckor senare i en lite mer avskalad version av på. Enkelt beskrivet. Jag har lite svårt för att sätta ord på det och det är också orsaken till att jag inte tar upp det när vi ses. Jag vet inte hur jag ska formulera mig och jag vet inte om jag vill veta heller, och om jag känner att jag inte kan hantera svaren så ställer jag inte frågorna. Det kommer dagar när jag är med laid back i det och då kan jag väl passa på en sån dag istället. Typ.

Jag har som sagt inte ett jättebehov av att ses jämt, eller att sätta etketter på vad man är. Men jag vill veta vad jag har och vart, så jag kan förhålla mig till nåt som är konkret. Jag kan köpa många olika scenarion, verkligheter och situatoner men jag har svårt att hantera ludd. Ludd gör att jag blir osäker, stänger av känslor och tolkar precs allting utifrån ett självförminskande perspektiv.
 
Kring varför han gått från att vara ganska på till att sen försvinna nästan helt och sen komma tillbaka flera veckor senare i en lite mer avskalad version av på. Enkelt beskrivet. Jag har lite svårt för att sätta ord på det och det är också orsaken till att jag inte tar upp det när vi ses. Jag vet inte hur jag ska formulera mig och jag vet inte om jag vill veta heller, och om jag känner att jag inte kan hantera svaren så ställer jag inte frågorna. Det kommer dagar när jag är med laid back i det och då kan jag väl passa på en sån dag istället. Typ.

Jag har som sagt inte ett jättebehov av att ses jämt, eller att sätta etketter på vad man är. Men jag vill veta vad jag har och vart, så jag kan förhålla mig till nåt som är konkret. Jag kan köpa många olika scenarion, verkligheter och situatoner men jag har svårt att hantera ludd. Ludd gör att jag blir osäker, stänger av känslor och tolkar precs allting utifrån ett självförminskande perspektiv.

Jag förstår om du mår dåligt av en relation (tycker alla mänskliga utbyten är en typ av relation) där personen är "hot and cold". Jag hade mått jättedåligt av hur jag ska förhålla mig till en sådan person.
 
Jag ska åka hem till O imorgon och umgås lite. Vi har kollat på film ihop, men på distans, ett par kvällar den här veckan och det har varit riktigt trevligt. Är kanske inte van att umgås såhär mycket med en person, men det känns lättsamt och okomplicerat så det går nog bra!
 
Jag förstår om du mår dåligt av en relation (tycker alla mänskliga utbyten är en typ av relation) där personen är "hot and cold". Jag hade mått jättedåligt av hur jag ska förhålla mig till en sådan person.

Han har säkert sina skäl. Allt från sin sjukdom, som numera är bättre och i takt med den dök han ju upp igen. Men sedan annat också troligtvis. Jag är ju inte heller en sån som prioriterar kärleken högst i livet, långt ifrån. Så att det finns annat som känns viktigare periodvis är väl eg i sig inte speciellt märkligt. Det är som sagt förändringen i beteende som känns konstig, eller inte. Vad vet jag. Mitt problem är i huvudsak att jag inte vet, inte vad det är.

Sen får man väl inte glömma sin egen del heller. Jag är nog betydligt mkt mer känslosam i min ensamhet än vad jag är ihop med honom. Hade jag varit honom och det minsta som jag, så hade jag nog kanske inte riktigt vetat vart jag hade haft mig heller. Overthinking it is, som sagt 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 068
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp