Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderat ett tag men förstår inte riktigt varför det skulle vara hårt att höra precis i början av en ny relation (som jag uppfattar det)? Det är väl skitbra om alla vore så öppna direkt?
Den inställningen håller jag med om, men det @pepp sa tolkar jag inte på det sättet utan som att hon menade att han bara är ett tidsfördriv tills hon hittar någon som duger till ett förhållande. Det hade jag tyckt varit tufft att höra.
 
Den inställningen håller jag med om, men det @pepp sa tolkar jag inte på det sättet utan som att hon menade att han bara är ett tidsfördriv tills hon hittar någon som duger till ett förhållande. Det hade jag tyckt varit tufft att höra.

Ah! Förstår. Jag tänker aldrig så, vad folk duger till eller inte för mig, tvärtom isf om något 😅 men nog mest huruvida vi vill lika eller inte. Plus känner @pepp som otroligt gullig och omtänksam så jag tänkte inte alls på den vinkeln! Då förstår jag ditt inlägg :)
 
Den inställningen håller jag med om, men det @pepp sa tolkar jag inte på det sättet utan som att hon menade att han bara är ett tidsfördriv tills hon hittar någon som duger till ett förhållande. Det hade jag tyckt varit tufft att höra.
Det är väl bättre att höra det tidigt än att inse flera månader in att man är ute efter helt olika saker? Det är ju bara hårt om man hade andra förväntningar. Blir konstigt om man själv letar efter kk/tidsfördriv men blir ledsen av att höra att den andra söker detsamma.
 
Det är väl bättre att höra det tidigt än att inse flera månader in att man är ute efter helt olika saker? Det är ju bara hårt om man hade andra förväntningar. Blir konstigt om man själv letar efter kk/tidsfördriv men blir ledsen av att höra att den andra söker detsamma.
Ämnet är egentligen avslutat för min del eftersom både @pepp och J verkar nöjda men ville bara svara på det du skrev.

Jag tycker att det är skillnad mellan att på frågan om vad den andra vill svara a) kk-förhållande passar mig fint och b) jag vill ha en kärleksrelation men inte med dig.
 
Kom precis hem efter en jättefin dejt! Känns så mysigt när man känner hur den andra personen faktiskt är helt tillfreds med att man bara ligger och gosar och pratar i flera timmar. 😌

Det bästa är ju att man kan ha det såhär UTAN att vara kära eller känna något behov av att äga den andra. Bara fin tillit, ärlighet och närhet. Fattar inte hur jag lyckas hitta så fina människor!
 
Hur gör ni som har väldigt ovanliga förnamn med namnet på tinder, har ni ett annat namn typ andranamn eller smeknamn istället? På ett sätt vill jag ha mitt riktiga förnamn, och det känns så fel att få komplimanger för namnet man har på tinder om det är et annat namn, eller att berätta det senare. Eller så får man frågan om vad man heter om man tar ett smeknamn av sitt andranamn. Den diskussionen brukar aldrig gå jättebra och några tycker det är konstigt och bara vill inte fördtå, det brukar bli konstig stämning i alla fall och inte så kul att vara tvungen att förklara varför för de flesta verkar inte vilja fatta.

(För er med vanliga namn eller som aldrig haft en stalker och som inte ser problematiken så kan man bli mer ihågkommen, och lätt att söka upp bostadsadress mm. då det blir som att man gett ut efternamn också)
 
@grrrl Alla som har minsta problem med det sorter bort sig själva, så ignoranta personer 😤 Jag hade definitivt tagit ett smeknamn om det besvärade mig. Precis som jag aldrig haft mitt riktiga efternamn där (ovanligt) ifall standarden var både förnamn och efternamn. Och då är jag ändå inte så nojig för sådant egentligen.
 
Hur gör ni som har väldigt ovanliga förnamn med namnet på tinder, har ni ett annat namn typ andranamn eller smeknamn istället? På ett sätt vill jag ha mitt riktiga förnamn, och det känns så fel att få komplimanger för namnet man har på tinder om det är et annat namn, eller att berätta det senare. Eller så får man frågan om vad man heter om man tar ett smeknamn av sitt andranamn. Den diskussionen brukar aldrig gå jättebra och några tycker det är konstigt och bara vill inte fördtå, det brukar bli konstig stämning i alla fall och inte så kul att vara tvungen att förklara varför för de flesta verkar inte vilja fatta.

(För er med vanliga namn eller som aldrig haft en stalker och som inte ser problematiken så kan man bli mer ihågkommen, och lätt att söka upp bostadsadress mm. då det blir som att man gett ut efternamn också)
Jag förstår helt och hållet att man vill ha en viss anonymitet när man är på en dejtingapp. Jag förstår inte problemet med komplimanger för namnet, är det något man ofta får? I isåfall är det väll bara att säga att det är ett taget namn, om de inte kan acceptera det så hade jag petat dom direkt. Bra metod för att sortera ut vettiga från ovettiga.
 
Hur gör ni som har väldigt ovanliga förnamn med namnet på tinder, har ni ett annat namn typ andranamn eller smeknamn istället? På ett sätt vill jag ha mitt riktiga förnamn, och det känns så fel att få komplimanger för namnet man har på tinder om det är et annat namn, eller att berätta det senare. Eller så får man frågan om vad man heter om man tar ett smeknamn av sitt andranamn. Den diskussionen brukar aldrig gå jättebra och några tycker det är konstigt och bara vill inte fördtå, det brukar bli konstig stämning i alla fall och inte så kul att vara tvungen att förklara varför för de flesta verkar inte vilja fatta.

(För er med vanliga namn eller som aldrig haft en stalker och som inte ser problematiken så kan man bli mer ihågkommen, och lätt att söka upp bostadsadress mm. då det blir som att man gett ut efternamn också)

Jag har ett mellannamn, dock låter mitt förnamn som ett smeknamn av mellannamnet så det fungerar typ rätt bra, har bara förklarat sen anledningen till att jag tog ett mellannamn - Mitt förnamn är ovanligt nog att det är lätt att hitta mig och ingen har brytt sig. Får ofta komplimang på mitt mellannamn, men oftast tycker dom att mitt förnamn är finare ändå.
 
Jag har ett mellannamn, dock låter mitt förnamn som ett smeknamn av mellannamnet så det fungerar typ rätt bra, har bara förklarat sen anledningen till att jag tog ett mellannamn - Mitt förnamn är ovanligt nog att det är lätt att hitta mig och ingen har brytt sig. Får ofta komplimang på mitt mellannamn, men oftast tycker dom att mitt förnamn är finare ändå.

När brukar du berätta, eller lägger du till på snap där du har ditt riktiga namn innan ni träffas?
 
Hur gör ni som har väldigt ovanliga förnamn med namnet på tinder, har ni ett annat namn typ andranamn eller smeknamn istället? På ett sätt vill jag ha mitt riktiga förnamn, och det känns så fel att få komplimanger för namnet man har på tinder om det är et annat namn, eller att berätta det senare. Eller så får man frågan om vad man heter om man tar ett smeknamn av sitt andranamn. Den diskussionen brukar aldrig gå jättebra och några tycker det är konstigt och bara vill inte fördtå, det brukar bli konstig stämning i alla fall och inte så kul att vara tvungen att förklara varför för de flesta verkar inte vilja fatta.

(För er med vanliga namn eller som aldrig haft en stalker och som inte ser problematiken så kan man bli mer ihågkommen, och lätt att söka upp bostadsadress mm. då det blir som att man gett ut efternamn också)
Jag har ett vanligt förnamn men har haft ett påhittat namn i apparna. Om någon inte kan lista ut varför så har vi för olika världsbild för att han ska vara intressant ändå.
 
Hur gör ni som har väldigt ovanliga förnamn med namnet på tinder, har ni ett annat namn typ andranamn eller smeknamn istället? På ett sätt vill jag ha mitt riktiga förnamn, och det känns så fel att få komplimanger för namnet man har på tinder om det är et annat namn, eller att berätta det senare. Eller så får man frågan om vad man heter om man tar ett smeknamn av sitt andranamn. Den diskussionen brukar aldrig gå jättebra och några tycker det är konstigt och bara vill inte fördtå, det brukar bli konstig stämning i alla fall och inte så kul att vara tvungen att förklara varför för de flesta verkar inte vilja fatta.

(För er med vanliga namn eller som aldrig haft en stalker och som inte ser problematiken så kan man bli mer ihågkommen, och lätt att söka upp bostadsadress mm. då det blir som att man gett ut efternamn också)
Jag tog ett mellannamn en gång, och bara första bokstaven i förnamnet en gång. Man behöver ju inte skriva ut hela namnet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 069
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp