Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahah ja alltså om vi ska bo ihop så fungerar det inte ens med katt. Men trivs att bo själv. 😁 Tycker dock inte om hundmänniskor så hundfolk fungerar inte och mina hundar är inte lätta med andra hundar. Orkar inte diskutera hunduppfostran.
Eller hur! Ett ex var visserligen jävligt störig på många sätt, men just att han hade hund kunde stundtals få mig att bli knäpp, och de flesta gånger som verkligen bråkade så var det om just hundar och hunduppfostran... Mycket lättare med unga klättraren. Han säger själv att han inte är hundvan, men nu salukivan :p Innan vi träffades hade han väl som mest klappat på någon enstaka hund. Nu är han helt avslappnad med allting kring mina damer, men utgår på något sätt från att mitt sätt är rätt sätt, och försöker göra som mig, håller inte på och försöker hitta egna metoder utan diskuterar med mig vid behov osv. Så galet smidigt.
 
Eller hur! Ett ex var visserligen jävligt störig på många sätt, men just att han hade hund kunde stundtals få mig att bli knäpp, och de flesta gånger som verkligen bråkade så var det om just hundar och hunduppfostran... Mycket lättare med unga klättraren. Han säger själv att han inte är hundvan, men nu salukivan :p Innan vi träffades hade han väl som mest klappat på någon enstaka hund. Nu är han helt avslappnad med allting kring mina damer, men utgår på något sätt från att mitt sätt är rätt sätt, och försöker göra som mig, håller inte på och försöker hitta egna metoder utan diskuterar med mig vid behov osv. Så galet smidigt.
Känner igen det där med tjafs runt hunduppfostran.
Särbosambon är så överlycklig över att det finns en hund i hushållet att han går med på allt. Utom blöt hund i soffan....
 
Apropå djuruppfostran.
Något halvår efter att jag adopterat min katt från ett katthem hade jag en dejt hemma hos mig med en kille.
När vi låg och hånglade i sängen flög plötsligt katten på killen och rev honom på armen.

Han blev både överraskad och förbannad och även efter att vi alla (även katten) lugnat ner oss fortsatte han prata om "vilken jävla psychokatt du har!". Jag försökte förklara att det är tvångsomhändertagen katt med viss aggressivitetsproblematik, en katt som levt med en psykiskt sjuk ägare och som förmodligen inte alls har haft det lätt men han hade ungefär noll förståelse och tyckte att jag skulle avliva katten pronto.

Killen skrev till mig efteråt och frågade om vi skulle ses igen men jag svarade att jag inte har någon lust att träffa någon som var så kallsinnig inför mina djur. Katten är idag betydligt tryggare, lugnare och börjar dessutom bli en kelgris på heltid 😍
 
Apropå djuruppfostran.
Något halvår efter att jag adopterat min katt från ett katthem hade jag en dejt hemma hos mig med en kille.
När vi låg och hånglade i sängen flög plötsligt katten på killen och rev honom på armen.

Han blev både överraskad och förbannad och även efter att vi alla (även katten) lugnat ner oss fortsatte han prata om "vilken jävla psychokatt du har!". Jag försökte förklara att det är tvångsomhändertagen katt med viss aggressivitetsproblematik, en katt som levt med en psykiskt sjuk ägare och som förmodligen inte alls har haft det lätt men han hade ungefär noll förståelse och tyckte att jag skulle avliva katten pronto.

Killen skrev till mig efteråt och frågade om vi skulle ses igen men jag svarade att jag inte har någon lust att träffa någon som var så kallsinnig inför mina djur. Katten är idag betydligt tryggare, lugnare och börjar dessutom bli en kelgris på heltid 😍

För 100 år sen (typ :angel: ) slängde jag ut ett ragg från min lägenhet för att han tyckte att mina gerbiler var äckliga :D! Han hann knappt få av sig skorna innan han åkte ut, och vi syntes icke igen!
 
Detta blir första helgen vi inte ses, sen vi började ses. Det känns lite tomt på något vis? :D
Vi har båda fullt upp på varsitt håll, så jag tror att helgen ska gå snabbt ändå. Förhoppningsvis kan vi ses någon kväll i nästa vecka, annars blir det först till nästa helg. Märkligt hur snabbt man vänjer sig vid att vara med en person ändå.
 
Dom kanske har läst på buke att dom inte föredras i ridbyxor...
Jättekonstigt tycker jag! Är väl ingen större skillnad på det och träningstights?
Jag har nog aldrig ens reflekterat över att det skulle se fult/konstigt/töntigt eller vad det nu är folk här inne tycker.
På de ridskolor jag ridit och nu rider på har pojkar och män alltid ridit i vanliga ridbyxor.
 
Jättekonstigt tycker jag! Är väl ingen större skillnad på det och träningstights?
Jag har nog aldrig ens reflekterat över att det skulle se fult/konstigt/töntigt eller vad det nu är folk här inne tycker.
På de ridskolor jag ridit och nu rider på har pojkar och män alltid ridit i vanliga ridbyxor.

Enig. Jag lägger lika mkt värdering i det som träningstajts, skyddskläder typ Fristad, friluftsbyxor osv. Man har väl helt enkelt kläder för ändamålet. Jag tänker att folk går inte runt och utvärderar hur sexiga de ser ut jämnt? Jag lägger betydligt mer märke till att ha helt fel kläder för aktiviteten, tex har jag aldrig förstått mig på de som försöker frilufsa iförda jeans eller andra opraktiska grejer...
 
Enig. Jag lägger lika mkt värdering i det som träningstajts, skyddskläder typ Fristad, friluftsbyxor osv. Man har väl helt enkelt kläder för ändamålet. Jag tänker att folk går inte runt och utvärderar hur sexiga de ser ut jämnt? Jag lägger betydligt mer märke till att ha helt fel kläder för aktiviteten, tex har jag aldrig förstått mig på de som försöker frilufsa iförda jeans eller andra opraktiska grejer...
Jag gillar ditt inlägg, men jag frilufsar i jeans och rider i bomullsbyxor. Inte på grund av hur jag ser ut men för att det fungerar bäst för mig :laugh:
 
Mina ridbyxor är också i bomull. Men du kanske menar typ sweatpants som inte sitter så tight?
Nja. Inte sweatpants utan sånna där i bomullsviskos. Min tränare kallade dem pyjamasbyxor :o Ingen stretch i dem därav inte tighta, men tycker de är så himla sköna och följsamma. Men jag varvar med bara underställ eller träningstights. Beror på väder, häst, sadel. De har ca noll grepp på vanlig lädersadel, så jag har ett par helskodda ridbyxor i garderoben nånstans för turridningar och sånt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp