Dejtingtråden 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Däremot kan jag fortfarande inte låta bli att nojja ibland, dels aldrig haft ett förhållande tidigare eller kännt såhär för någon. Jag jobbar kväll nu några dagar så blir nog inte och ses iaf ikväll och imorgon. Men däremot hoppas jag vi ses tors-fre då han sedan har barnen i helgen. Och jag jobbar och ska gå upp svintidigt.

Det är alltid jobbigt att träffa någon där det är känslor inblandade, och speciellt så här i början. Jag har inte börjat noja än, men vi är ju alldeles i startgroparna, så det kommer nog säkerligen sen längre fram när/om vi fortsätter träffas. Jag är ju övertänkarens övertänkare! 🙈🤣

Jag jobbar sent i morgon och sen kväll på torsdag, sen får han hem barnen till helgen så i dag är sista spikade kvällen vi kan ses, ev i morgon också beroende på hur sent det blir för mig, och ev på fredag beroende på när barnen kommer.

Jag tycker ändå det är lite skönt dom dagar det inte går att ses, dels så får jag landa på ett helt annat sett och reflektera över alltihopa, och sen är det lite mysigt att få (och skicka) lite meddelanden mellan varandra, det kan man ju inte göra när man väl umgås! 😂

Tråkigt dock att det är så många dagar på raken sen när vi inte kan ses (pga barnen) men jag tänker att det löser sig i framtiden om man bestämmer sig för att satsa seriöst. 🙂
 
Och sen har vi förstås männen som är singlar ENDAST på grund av sin snällhet och omtänksamhet 😔

Visa bifogad fil 68942
Gud, jag blir SÅ LESS på sådana män...

Vill säga till alla dem att det jag uppskattar mest med killen jag träffar nu är just det att han är otroligt snäll och omtänksam, så till den grad att när någon ber mig beskriva honom så är det de två sakerna jag nämner först (eller ja, efter att ha berättat att hundarna har kidnappat honom :D ). Men, han själv har aldrig någonsin presenterat sig som sådan vad jag vet...
 
Det är alltid jobbigt att träffa någon där det är känslor inblandade, och speciellt så här i början. Jag har inte börjat noja än, men vi är ju alldeles i startgroparna, så det kommer nog säkerligen sen längre fram när/om vi fortsätter träffas. Jag är ju övertänkarens övertänkare! 🙈🤣

Jag jobbar sent i morgon och sen kväll på torsdag, sen får han hem barnen till helgen så i dag är sista spikade kvällen vi kan ses, ev i morgon också beroende på hur sent det blir för mig, och ev på fredag beroende på när barnen kommer.

Jag tycker ändå det är lite skönt dom dagar det inte går att ses, dels så får jag landa på ett helt annat sett och reflektera över alltihopa, och sen är det lite mysigt att få (och skicka) lite meddelanden mellan varandra, det kan man ju inte göra när man väl umgås! 😂

Tråkigt dock att det är så många dagar på raken sen när vi inte kan ses (pga barnen) men jag tänker att det löser sig i framtiden om man bestämmer sig för att satsa seriöst. 🙂
Jotack, jag är också jäkligt bra på och övertänka och nojja. Som nu tex, säger han jag älskar dig tillbaka bara för att jag sagt det för att vara snäll 🙊🙈
 
Jag älskar Ellen Ekmans serie Lilla Berlin och just den här fick mig att tänka på denna tråd :D

1620154299974.png

(källa: https://www.instagram.com/lilla_berlin/)
 
Jättetrevlig dejt i går igen, vi kikade på filmen midsommar, väldigt udda film om vi säger så! 🙈😳😅

Var lite roligt när jag kom dit, vi hade ju bestämt filmkväll för hela slanten och jag orkade verkligen inte sätta på mig några obekväma jeans, utan tog ett par mjukisbyxor, jag knackar på och han öppnar, och i munnen på varandra ursäktar vi oss för att bara ha mjukisbyxor på oss! 🤣😂😂😂😂 Han hade samma tänk som mig!

Blev lite kläng under filmen, nice! 🙌🏻
 
Jättetrevlig dejt i går igen, vi kikade på filmen midsommar, väldigt udda film om vi säger så! 🙈😳😅

Var lite roligt när jag kom dit, vi hade ju bestämt filmkväll för hela slanten och jag orkade verkligen inte sätta på mig några obekväma jeans, utan tog ett par mjukisbyxor, jag knackar på och han öppnar, och i munnen på varandra ursäktar vi oss för att bara ha mjukisbyxor på oss! 🤣😂😂😂😂 Han hade samma tänk som mig!

Blev lite kläng under filmen, nice! 🙌🏻
Var den bra? Jag har haft seriösa funderingar på att se den.
 
Jag har inte riktigt blivit ghostad men känns lite som så.

Skrev mycket med en kille. Han var jätte duktig på att skriva regelbundet. Gick några veckor med den typen av kontakt. Men sen märkte jag att det var mer jag som höll i kontakten och att han inte frågade så mycket, tog lång tid att svara etc. Så struntade i att skriva ett tag ledde till att han inte skrev. Så frågade om något hänt eller så (hoppades väll på någon förklaring eller nåt). Men nej då han hade bara mycket just nu. Så nu har vi inte hört på över 2 veckor, man är trots allt 2 om det ska han chans att leda till något och fungera.
 
Jättetrevlig dejt i går igen, vi kikade på filmen midsommar, väldigt udda film om vi säger så! 🙈😳😅

Var lite roligt när jag kom dit, vi hade ju bestämt filmkväll för hela slanten och jag orkade verkligen inte sätta på mig några obekväma jeans, utan tog ett par mjukisbyxor, jag knackar på och han öppnar, och i munnen på varandra ursäktar vi oss för att bara ha mjukisbyxor på oss! 🤣😂😂😂😂 Han hade samma tänk som mig!

Blev lite kläng under filmen, nice! 🙌🏻

Hahaha, den såg vi första gången vi träffades 😅
 
En sak till jag måste komma ihåg att hålla fast vid är samma typ av flexibilitet! Jag har fått jobba över en del så tänkte pyssla lite hemma ikväll men sen ba, nä. Textade o frågade hur han ville ses resten av veckan (vi kan inte ses i helgen) o han svarade idag, imorgon, som jag ville! Så ska hämta honom på jobbet om 15 min. Och jag som är nattmänniska är ofta uppe väldigt sent/i stallet väldigt sent och när vi snackar på kvällen brukar han fråga om han ska lämna dörren öppen om jag vill komma förbi och sova senare. Samma om jag är ledsen eller på dåligt humör frågar han om jag vill träffas eller sova där istället även när han är borta bara vi kan lösa det med den enda nyckeln så båda kommer till jobbet på rätt skift 😆 Jag får spader på folk som ser minsta sådana här grej som ett problem eftersom jag själv hela tiden bara ser lösningar. Det måste jag verkligen inte glömma bort mer!
 
En sak till jag måste komma ihåg att hålla fast vid är samma typ av flexibilitet! Jag har fått jobba över en del så tänkte pyssla lite hemma ikväll men sen ba, nä. Textade o frågade hur han ville ses resten av veckan (vi kan inte ses i helgen) o han svarade idag, imorgon, som jag ville! Så ska hämta honom på jobbet om 15 min. Och jag som är nattmänniska är ofta uppe väldigt sent/i stallet väldigt sent och när vi snackar på kvällen brukar han fråga om han ska lämna dörren öppen om jag vill komma förbi och sova senare. Samma om jag är ledsen eller på dåligt humör frågar han om jag vill träffas eller sova där istället även när han är borta bara vi kan lösa det med den enda nyckeln så båda kommer till jobbet på rätt skift 😆 Jag får spader på folk som ser minsta sådana här grej som ett problem eftersom jag själv hela tiden bara ser lösningar. Det måste jag verkligen inte glömma bort mer!
Det är så kul att läsa dina uppdateringar om hur det framskrider! Så positivt. Ibland känner jag det som allt det här med dejting måste innebära massa trassel, oro och problem. Men du påminner om att det faktiskt kan vara lätt och kul(som det bör)
Jag har börjat dejta, kör inte tinder utan happy pancake, ngn mer som gör det här?
Nej, men tycker du att det är bättre? Har du testat båda? Har en kompis som träffade sin dotters pappa på HP. Jag vill inte vara på flera olika appar så är nyfiken på vilken som är bäst.
 
Svårt att svara på, nyss börjat dejta på HP. Hade Tinder innan jag blev singel igen men tyckte liksom inte att man fick kontakt med ngn där. Jag är ju inte så snygg heller så kan ju iofs bero på det 😅
 
Svårt att svara på, nyss börjat dejta på HP. Hade Tinder innan jag blev singel igen men tyckte liksom inte att man fick kontakt med ngn där. Jag är ju inte så snygg heller så kan ju iofs bero på det 😅
Kan folk skriva till en fast man inte matchat på happy pancake? Tinder är ju så extremt visuellt. Oproportionerligt mycket handlar ju om den visuella bilden, och de andra ingredienserna som skapar attraktion till en person får inte ta någon plats alls nästan. Tycker det är så svårt att bedöma från en bild om det är någon man kan bli intresserad av.
 
Jag träffade min nuvarande särbo på HP. Hade annars Tinder mest, jag tyckte att det var jobbigt på HP för det var så mycket att plöja igenom för att hitta guldklimpar. Det kanske var lika många guldklimpar där som på Tinder men jag behövde ha betydligt fler konversationer för att sortera ut dem, upplevde jag.

@Lakritspipan ja, på HP kan vem som helst skriva till dig.
 
Kan folk skriva till en fast man inte matchat på happy pancake? Tinder är ju så extremt visuellt. Oproportionerligt mycket handlar ju om den visuella bilden, och de andra ingredienserna som skapar attraktion till en person får inte ta någon plats alls nästan. Tycker det är så svårt att bedöma från en bild om det är någon man kan bli intresserad av.
Ja alla kan skriva till en, har redan behövt blocka 3 pers tyvärr. Ja jag som inte är så snygg får inte så många matchningar, och med de matchningar jag får blir det bara tråkiga konversationer av typ. Eller så tar personen jättelång tid på sig att svara. Ja jag behöver som du mer än bara en bild för att kunna bedöma om det är här en person för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Hej alla kloka bukepersoner! Undrar lite hur ni upplever det här med att bli kär? Jag har alltid haft svårt att släppa in folk och rätt...
2
Svar
22
· Visningar
2 032
Senast: Triangul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp