Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men snälla du! Du är jättefin! Jag får jätteont i hjärtat av att läsa det här.
Självklart ska ingen, du eller någon annan, operera er för att hitta partner.

Jag vet tyvärr inte du är ensam om att känna som du gör. Jag har haft vänner som varit övertygade om att de är för fula eller dåliga på ngt vis för att träffa en partner. De flesta av dem är sådana som anses normsnygga, är kul och välutbildade etc.
Men trots det har de dålig självkänsla och självförtroende. Ofta pga bagage då någon behandlat dem som skit och fått dem att tro att de inte är värda ngt.
Att hitta lämplig partner har inget med utseendet att göra. Ibland måste man jobba på sitt eget mående för att vara mottaglig för sunda relationer.

Att som ditt ex pika utseende är jävligt pissigt gjort och kan verkligen få någon att må dåligt. Lyssna inte på den idioten! Du är fin! Punkt!

Sen kan det vara svårt att hitta kärleken, för alla.
När jag var singel en period nätdejtade jag en hel del. Men det var istället via jobbet som jag träffade en jag ville satsa på och som nu är min sambo sedan flera år.
Tinder är ju inte enda möjliga kontaktytan.

Du har ju bla. försökt intala mig att jag inte är ful sedan vi träffades första gången! :laugh:
 
Tror tyvärr inte Tinder fungerar för mig. Jag är för ful helt enkelt :/ trodde det skulle funka för mig med då man hört så många som fått matchningar där och hittat sin partner.
Jag är absolut ingen 10, träffat kanske strax över 10st eller så via internetdejting där det inte lett till något. Gett upp och sen testat igen osv.
Men tillslut började jag ju skriva med herrn i slutet av december 2020, sen sågs vi iofs inte förens i mitten av februari.
Sist jag träffade någon fler än kanske 6ggr var typ 2009/10. Så varit singel väldigt länge, innan jag träffade herrn ❤

Men nu ligger han här brevid mig i sängen och snarkar och jag är för pigg för att somna 🙈🙊
Det jag vill säga är, ge inte upp! Tillslut hittar du den rätta på något sätt!
 
Var ärliga nu, snälla

Helt ärligt, jag ser INGENTING fel på dig... Du ser bra ut, tycker jag!

Jag har själv varit singel nu i ca 3,5 år, har dejtat mycket men inte hittat någon där det utvecklats till ömsesidig kärlek, tyvärr. Tror dock inte det har med hur jag ser ut att göra, får oftast höra att jag ser bra ut (trotts att jag är 40 år och inte särskilt bra på såna saker som smink, frisyr, kläder etc) - så jag tror snarare det är andra saker än utseende som spelar in.
 
Helt ärligt, jag ser INGENTING fel på dig... Du ser bra ut, tycker jag!

Jag har själv varit singel nu i ca 3,5 år, har dejtat mycket men inte hittat någon där det utvecklats till ömsesidig kärlek, tyvärr. Tror dock inte det har med hur jag ser ut att göra, får oftast höra att jag ser bra ut (trotts att jag är 40 år och inte särskilt bra på såna saker som smink, frisyr, kläder etc) - så jag tror snarare det är andra saker än utseende som spelar in.

Plus en på detta.
I mitt fall beror det troligen på bristande självkänsla, plus en del andra issues.
 
Ok, fast jag har ju svårt att hitta ngn. Knappt ngn som vill prata med mig på Tinder. När jag var yngre fick jag höra av folk att om de såg ut som jag så skulle de skämmas. Så jag är väldigt ful. Jag ger nog upp sökandet av ngn partner.

I tråden skrev du att du laddade ner Tinder den 12 maj. Och skrev med någon på HP lite senare. Nu vill du lägga ner för att du inte hittat någon partner - på vad, två veckor? Jag förstår inte hetsen?

Det låter som att du skulle behöva hjälp med att bena ut dina känslor kring dig själv, ditt självförtroende och ditt utseende tillsammans med någon professionell. Kanske bättre att lägga tid och energi på det än på Tinder just nu.
 
@Ramlösa
Jag skulle säga att du och jag är rätt lika i ansiktet i alla fall. Jag känner mig verkligen inte snyggast i stan alla dagar, men jag skulle verkligen inte säga att varken du eller jag är fula.
Jag har nätdejtat till och från i 10 år nu utan att träffa en partner. Jag blir också nedslagen emellanåt, men inte tusan tror jag det är för att jag är ful.

Tycker du inte det är kul att nätdejta ska du inte göra det, men det låter som många andra skriver att du skulle må bra av att jobba med din självkänsla oavsett :)
 
Det kan jag omöjligt vara, då hade jag kunnat hitta en partner. Ngt fel måste det vara i mitt utseende.

Jag får väl anses som inte ful enligt normen... jag har haft TVÅ seriösa, vettiga förhållanden under mitt liv och jag blir 48 i augusti. Så nej, det är inte fel på dig på något sätt. För en del tar det lite längre tid att hitta någon.

Det är absolut vettigt att jobba med din självkänsla och hur du känner inför dig själv. Inte för att underlätta att hitta en partner utan för att du ska må bättre.
 
Här rullar vi på! Det känns bra, ingen mer kris från någon av oss. Ännu :D
Det är så lyxigt när han jobbar in fredagen och kan komma till mig redan på torsdag kväll och åka på måndag morgon. Då rasslar bara veckan till, man hinner göra sådant som är måsten och ganska trista, och spara roliga saker till när vi kan göra dem tillsammans.
 
Det kan jag omöjligt vara, då hade jag kunnat hitta en partner. Ngt fel måste det vara i mitt utseende.
Men se dig om, verkligheten bekräftar ju att även personer som inte anses snygga enligt normen hittar en partner.
Om din teori stämmer skulle det ju endast vara snygg och snygg som är de som är par. I verklighetern ser du att alla möjliga och omöjliga människor bildar par. Där har du bevis för att det inte bara är utseendet som räknas.
Dessutom är utseendepreferenser högst individuellt.
Herregud jag kan tycka någon är snygg och intressant och så tycker min kompis exakt tvärt om, om samma person.
En person jag tidigare ansåg vara snygg och attraktiv kan jag nu tycka är ”ful” för att den visade sig vara en vidrig person till exempel.
 
Jag är ju tillbaka i helt singliga tillvaron nu sen jag valde att avsluta (eller vad man säger) med han som har fem katter.

Så nu går jag vidare och vad gör jag då? Jo då börjar nånting gro för en kollega. Ganska opassande faktiskt. Inte smart men just nu oundvikligt och ger mig energi till jobb. Gott så.

Jag tror att om detta ska bli nånting öht så måste jag vara tålmodig. Svår gren för den som inte har nån vidare impulskontroll. Vi har en väldigt fin relation som det är nu. Senast igår pratade vi i telefon i över en timme (!) - kruxet är att jag inte har en susning om hans inställning till mig är rent platonisk (troligt) eller om han tänker på något annat sätt (som jag gör men som jag försöker maskera så gott jag kan). Vi pratar så lätt om väldigt personliga saker, som man gör med en man har stort förtroende för - men det är ju en sak - en annan sak är nån form av romantiska känslor. Han har öppnat sig väldigt mycket om sitt mående och sina svagheter i relationer - en känslighet men ändå en tydlig bild av sig själv var han är som jag verkligen gillar och attraheras av. Han har såklart rätt värderingar på alla sätt.


Just nu önskar jag facit som går att se åt vilket håll detta har gått om sådär 6 månader kanske.
 
Nej såklart inte.
Det jag menar är att det är ett mönster, att dom träffar "den rätta" efter att ha varit ihop med mig i x antal år.

Samma här. Dom är hos mig och fostras till att växa upp, sedan blir dom den där de borde ha kunnat bete sig som även med mig. Men fine. Bevisligen har jag förmågan att påverka trots att jag aldrig försökt ändra på nån. Men det verkar som att jag är en som ger insikter. Det är ju fint. Undrar när jag ska få cred för det själv? 🤔🙄

Nej det är inte påhitt. Jag har kontakt med nästan alla ex på olika nivå och fått hört flera ggr att jag påoverkat dom positivt i sin utveckling... jaha. Tack då. Själv är jag typ dränerad :angel:
 
Samma här. Dom är hos mig och fostras till att växa upp, sedan blir dom den där de borde ha kunnat bete sig som även med mig. Men fine. Bevisligen har jag förmågan att påverka trots att jag aldrig försökt ändra på nån. Men det verkar som att jag är en som ger insikter. Det är ju fint. Undrar när jag ska få cred för det själv? 🤔🙄

Nej det är inte påhitt. Jag har kontakt med nästan alla ex på olika nivå och fått hört flera ggr att jag påoverkat dom positivt i sin utveckling... jaha. Tack då. Själv är jag typ dränerad :angel:

Haha ja, jag är också dränerad...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 363
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
604
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
401
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 367
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp