Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar skriva ”Hej” till att börja med. Ingen som svarar.

Extremt sällan att någon svarar mig med, särskilt om jag endast skriver "Hej". Brukar fråga någonting som öppningsreplik istället, det funkar bättre. Då svarar kanske hälften.

Matchar du oftast med folk som har text i sina profiler? Det ger en liten indikation på hur bra de är att uttrycka sig i skrift, tycker jag...
 
Går riktigt kasst här. Har lyckats se Dikeskörningen ett par ggr (ja vi bor ju i samma håla så det är sånt som händer) och det drar igång allt elände även om det bara är på avstånd, i bilen osv. Men dock. Är i en riktigt dålig period överlag och jag bara grinar och längtar efter döden så fort jag inte jobbar, tränar eller lyckas fokusera på plugg eller sånt.
Även om jag fattar att det går inte att träffa nån såsom jag mår så är jag så trött på att vara ensam. Värst är det alltid den här årstiden när man kan börja vara ute och hitta på saker. Jaha med vem då? Jag är ju alltid den där ensamma och jag orkar inte hitta på en massa för mig själv. Kan lika gärna sitta inne och plugga. Fattar ju som sagt varför jag är för mig själv men fan så trött jag är på att vara ett UFO.
 
Jag brukar skriva ”Hej” till att börja med. Ingen som svarar.

Börja med att enbart swipea ja på killar som har presentationer med vettig text som tilltalar dig. Swipea nej på personer som inte har någon pres eller bara emojis.

Du behöver också skriva något roligare än hej. Tycker du själv att du är en person som du själv skulle vilja vara med? Om inte så måste du börja där.
 
Men det är ju dötrist.
Hitta något i presentationen eller bilderna att spinna vidare på.
Tex
Hej, jag ser att du också gillar hundar, är det din på bilden?
Jag tog bort Tinder nu, fungerar inte alls för mig, tror man måste vara snygg för att den appen ska fungera.
 
Jag tog bort Tinder nu, fungerar inte alls för mig, tror man måste vara snygg för att den appen ska fungera.

Tror väl snarare att det sättet att träffas inte passar alla, snarare än utseendet. Jag har aldrig haft appar och kommer aldrig skaffa, men det har inte ett dugg med mitt utseende att göra. Jag är snarare inte beredd rent känslomäsigt på att träffa 25 grodor innan det ev kommer 1 prins, så massdejtandet är inte ett dugg för mig.
 
Jag tog bort Tinder nu, fungerar inte alls för mig, tror man måste vara snygg för att den appen ska fungera.
Nä, du måste inte vara snygg, men är du inte normsnygg så krävs det engagemang, och en förmåga att inte låta Tinder dra energi. Jag är inte normsnygg, men har träffat en hel del dejter på Tinder, men det kräver tyvärr att en skriver ngt som sticker ut, så en står ut från mängden. Nuförtiden orkar jag inte det, så skriver hej, svarar de inte efter tre dagar så tar jag bort matchningen helt enkelt.
 
Jag tog bort Tinder nu, fungerar inte alls för mig, tror man måste vara snygg för att den appen ska fungera.

Det är absolut inget fel på ditt utseende.
Men Tinder kräver ganska mycket engagemang och sållande. En kul press och varierande bilder som visar vem du är hjälper.
Sen tålamod, du har ju haft appen superkort tid.
Jag hade den från och till drygt 3 år innan jag träffade min nuvarande.
 
Så här ser 90 % av mina konversationer ut, fattar ingenting :/. Men men har lagt ner nu så.
 

Bifogade filer

  • 5563D2E1-922B-48BA-B173-A177565EBB8D.png
    5563D2E1-922B-48BA-B173-A177565EBB8D.png
    148,2 KB · Visningar: 198
Jag tog bort Tinder nu, fungerar inte alls för mig, tror man måste vara snygg för att den appen ska fungera.
Jag må inte vara normsnygg, men för mig fungerar inte appen pga mitt utseende utan för att konceptet verkligen inte fungerar för mig.
Dels vill många ses fort, jag vill gärna ha lite is i magen.
Många kan avgöra efter första dejten om man vill fortsätta ses, jag vet inte ens om jag tyckte om mina vänner första gången vi träffades.
Vissa kan bedöma på utseendet om det är värt att ta kontakt, jag har svårt att bedöma attraktion på en bild.

Ja du ser, det är inte MIG det är fel på, det är TINDER det är fel på (för mig).
 
Det jag menar är alltså att dem bara helt slutar svara efter att jag ställt samma fråga tillbaka
Ett tips: Det är lättare att en konversation kickar igång om man svarar lite mer utförligt på den frågan, t.ex. "Jo det är bra, jag ska precis iväg på utflykt till Tidön, har du varit där nån gång?" eller "jag är trött efter ett jobbpass där jag dessutom klantade mig lite, annars är det fint, hur är det själv?"
Det inbjuder mer till följdfrågor och att det inte stannar i artighetsfraser. Var inte rädd för att snabbt bli lite mer personlig.
 
F kom förbi i lördags och sov över. Det var mysigt 😊 var ett tag sen vi sågs nu.
Vi dras verkligen till varandra som flugor till smör och har båda sagt att vi inte borde ses, men ändå hamnar vi där till slut....
 
F kom förbi i lördags och sov över. Det var mysigt 😊 var ett tag sen vi sågs nu.
Vi dras verkligen till varandra som flugor till smör och har båda sagt att vi inte borde ses, men ändå hamnar vi där till slut....

Kommer inte riktigt ihåg vem F är men det låter riktigt mysigt tycker jag!
 
Jag må inte vara normsnygg, men för mig fungerar inte appen pga mitt utseende utan för att konceptet verkligen inte fungerar för mig.
Dels vill många ses fort, jag vill gärna ha lite is i magen.
Många kan avgöra efter första dejten om man vill fortsätta ses, jag vet inte ens om jag tyckte om mina vänner första gången vi träffades.
Vissa kan bedöma på utseendet om det är värt att ta kontakt, jag har svårt att bedöma attraktion på en bild.

Ja du ser, det är inte MIG det är fel på, det är TINDER det är fel på (för mig).

Åh jag är likadan! Det tar ofta några gånger innan jag fattar om jag gillar någon eller är attraherad av dem. En av mina tidigare crushar jobbade jag med tillsammans i typ ett halvår innan jag fattade hur underbar han var, haha. Däremot ses jag gärna ganska snabbt för jag brukar ändå uppfatta om jag OGILLAR någon ganska kvickt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 988
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
598
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
381
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 265
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp