DejtingtrÄden 32

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Det Àr vÀl snarare bÀttre att personen har ett eget sparande i fall att det skiter sig och att ni pratar om det innan? Hur man ska göra vid eventuell separation nÀr ni bÄda bor i ditt hus?
Det hade absolut varit det bÀsta. Kanske Àr det min oro som mÄste stillas lite (av mig sjÀlv alltsÄ). Att jag mÄste kunna lita pÄ att min partner tar hand om sig sjÀlv. Jag vet inte, jag tror jag fastnat i nÄt worst case-scenario dÀr min hypotetiska partner helt plötsligt blir pank och pÄ annat sÀtt oförmögen att ta hand om sig sjÀlv.
Varför utgÄr du frÄn att din partner Àr i en utsatt situation bara för att det tar slut? Varför behöver det delas ut allmosor? Innan man ens flyttar ihop borde det vÀl visa sig om personen Àr helt utblottad, och om en inte har rÄd att separera sÄ varför flytta ihop? Det Àr ju vÀrre att flytta ihop för att bli försörjd Àn att separera med dÄlig ekonomi... tÀnker jag. Jag hade inte velat vara med nÄn som vill bli sambo för att jag ska försörja honom.
UtgÄr inte frÄn att det Àr pÄ grund av att det tar slut, men som jag skrev ovan, nÄgot slags vÀrsta scenario dÀr jag inte lÀngre kan vara sÀker pÄ om det Àr för mig eller bostad/trygghet som min partner stannar. För sÄnt hÀnder ju verkligen. Hade vi Àgt bostaden tillsammans sÄ sÀljer vi och delar, men det kommer ju aldrig hÀnda nu, sÄ vad gör en istÀllet dÄ, liksom?

Med största sannolikhet kommer ju inte det att hÀnda. Jag hoppas verkligen inte det. Men jag hade kÀnt mig skyldig OM det hÀnde.
 
Det hade absolut varit det bÀsta. Kanske Àr det min oro som mÄste stillas lite (av mig sjÀlv alltsÄ). Att jag mÄste kunna lita pÄ att min partner tar hand om sig sjÀlv. Jag vet inte, jag tror jag fastnat i nÄt worst case-scenario dÀr min hypotetiska partner helt plötsligt blir pank och pÄ annat sÀtt oförmögen att ta hand om sig sjÀlv.

UtgÄr inte frÄn att det Àr pÄ grund av att det tar slut, men som jag skrev ovan, nÄgot slags vÀrsta scenario dÀr jag inte lÀngre kan vara sÀker pÄ om det Àr för mig eller bostad/trygghet som min partner stannar. För sÄnt hÀnder ju verkligen. Hade vi Àgt bostaden tillsammans sÄ sÀljer vi och delar, men det kommer ju aldrig hÀnda nu, sÄ vad gör en istÀllet dÄ, liksom?

Med största sannolikhet kommer ju inte det att hÀnda. Jag hoppas verkligen inte det. Men jag hade kÀnt mig skyldig OM det hÀnde.

Jag flyttade in i min sambos hus, han har mycket bÀttre ekonomin jag har. Det Àr ju min skyldighet att se om mig sjÀlv, alltsÄ, stÄr jag i flera bostadsköer och kan dÀrför flytta nÀrsom. Jag har tillrÀckligt med kötid för att fÄ lÀgenhet pÄ flera orter i landet. Jag stod ju i bostadsköer redan nÀr vi flyttade ihop, varför skulle jag inte fortsÀtta göra det? StÄr man i kö för olika hyresrÀtter behöver man inget stort kapital för att kunna separera heller.
 
Jag flyttade in i min sambos hus, han har mycket bÀttre ekonomin jag har. Det Àr ju min skyldighet att se om mig sjÀlv, alltsÄ, stÄr jag i flera bostadsköer och kan dÀrför flytta nÀrsom. Jag har tillrÀckligt med kötid för att fÄ lÀgenhet pÄ flera orter i landet. Jag stod ju i bostadsköer redan nÀr vi flyttade ihop, varför skulle jag inte fortsÀtta göra det? StÄr man i kö för olika hyresrÀtter behöver man inget stort kapital för att kunna separera heller.
Tack för att du delar med dig, det lugnar mig lite! Tror kanske jag hört lite för mÄnga skrÀckhistorier frÄn kursare och vÀnner om hemska separationer:o Kanske Àr annorlunda med tvÄ "riktiga" vuxna istÀllet för 20-Äringar som villar runt i en ny stad:laugh:
 
Det hade absolut varit det bÀsta. Kanske Àr det min oro som mÄste stillas lite (av mig sjÀlv alltsÄ). Att jag mÄste kunna lita pÄ att min partner tar hand om sig sjÀlv. Jag vet inte, jag tror jag fastnat i nÄt worst case-scenario dÀr min hypotetiska partner helt plötsligt blir pank och pÄ annat sÀtt oförmögen att ta hand om sig sjÀlv.

UtgÄr inte frÄn att det Àr pÄ grund av att det tar slut, men som jag skrev ovan, nÄgot slags vÀrsta scenario dÀr jag inte lÀngre kan vara sÀker pÄ om det Àr för mig eller bostad/trygghet som min partner stannar. För sÄnt hÀnder ju verkligen. Hade vi Àgt bostaden tillsammans sÄ sÀljer vi och delar, men det kommer ju aldrig hÀnda nu, sÄ vad gör en istÀllet dÄ, liksom?

Med största sannolikhet kommer ju inte det att hÀnda. Jag hoppas verkligen inte det. Men jag hade kÀnt mig skyldig OM det hÀnde.


Jag förstÄr katastroftÀnket men jag förstÄr verkligen inte varför det skulle vara ditt ansvar. Vuxna mÀnniskor tar ansvar för sitt eget tÀnker jag.
 
Tack för att du delar med dig, det lugnar mig lite! Tror kanske jag hört lite för mÄnga skrÀckhistorier frÄn kursare och vÀnner om hemska separationer:o Kanske Àr annorlunda med tvÄ "riktiga" vuxna istÀllet för 20-Äringar som villar runt i en ny stad:laugh:

Förhoppningsvis har man lÀrt sig ta mer ansvar nÀr man blivit Àldre. Det Àr ju nÄtt du kan prata om med en potentiell partner innan ni flyttar ihop.
 
Jag förstÄr katastroftÀnket men jag förstÄr verkligen inte varför det skulle vara ditt ansvar. Vuxna mÀnniskor tar ansvar för sitt eget tÀnker jag.
NÄgot som jag tÄl att pÄminnas om rÀtt ofta. Har den hemska ovanan att försöka ta ansvar för andra mÀnniskors vÀlmÄende lite för ofta:crazy:
Förhoppningsvis har man lÀrt sig ta mer ansvar nÀr man blivit Àldre. Det Àr ju nÄtt du kan prata om med en potentiell partner innan ni flyttar ihop.
Ja, och kan vi inte prata om det ska vi nog inte flytta ihop:laugh:
 
Inte alls sÄ trevligt, nej! KÀnde det nog pÄ mig redan vid mitt första inlÀgg idag, och Àr vÀldigt tacksam för alla i trÄden som hjÀlpt mig hitta rÀtt perspektiv:heart

TÀnker ocksÄ att du behöver nog reflektera lite över varför rÀdslan Àr sÄ stor att nÄgon Àr med dig bara för ekonomiska trygghetens skull, sÄ till den grad att du kÀnner att det Àr rimligt att ha ett separationssparande till partnern? Att ha ett eget fuck-off-kapital mÄ ju vara, men det Àr inte ens nÀstan samma sak som att nÄn annan skulle köpa ut en liksom..?
 
TÀnker ocksÄ att du behöver nog reflektera lite över varför rÀdslan Àr sÄ stor att nÄgon Àr med dig bara för ekonomiska trygghetens skull, sÄ till den grad att du kÀnner att det Àr rimligt att ha ett separationssparande till partnern? Att ha ett eget fuck-off-kapital mÄ ju vara, men det Àr inte ens nÀstan samma sak som att nÄn annan skulle köpa ut en liksom..?
Nja, den rÀdslan Àr inte sÄ stor egentligen. Det Àr mest rÀdslan överlag för att jag ovetande ska sÄra nÄgon, eller hÄlla tillbaka nÄgon jag Àlskar. Inte bara i just detta liksom, det Àr nÄgot som jag egentligen tycker Àr bra att det genomsyrar mina relationer, att lyfta den andra parten Àven om de innebÀr till exempel separation eller liknande. Den biten har jag bra koll pÄ, men det Àr hur jag bÀst gör det som inte alltid Àr klart. För det Àr ju personligt ocksÄ.

Rimligt har jag ju inte sagt att det Àr heller. Bara att jag sett att det finns ett problem (mitt hus) och tÀnkt pÄ det som en möjlig lösning i denna hypotetiska framtid. Inte sÄ hugget i sten alls.
 
Jag har faktiskt en lista pĂ„ mina dejter sen jag flyttade hit till Sthlm... 😁 Dock inga bilder, men vĂ€l med en liten presentation för att komma ihĂ„g dem! Listan befinner sig dock bara i min telefon.
Jag gjorde en lista nÀr det begav sig, men det var för att min kompis undrade hur mÄnga jag hade dejtat och jag kunde inte komma ihÄg, sÄ jag var tvungen att spalta upp dem. Men det var bara förnamn (eller yrke nÀr jag inte kom ihÄg förnamnet :rolleyes:) och pÄ bÀsta tonÄrsvis ett litet kryss bakom om det hade blivit ligga av :up:
 
N har börjat höra av sig.
Första gÄngen i fredags, och sen ringde han tvÄ gÄnger i förrgÄr.
Först fattade jag ingenting, sen tog jag hem badoo pga uttrĂ„kad pĂ„ jobbet, han Ă€r visst singel igen 🙃

Fattar inte alls hur snubbar tĂ€nker. "Åh, jag lĂ„g med pepps bĂ€stis, klart hon vill trĂ€ffa mig igen" :confused: :wtf:
 
N har börjat höra av sig.
Första gÄngen i fredags, och sen ringde han tvÄ gÄnger i förrgÄr.
Först fattade jag ingenting, sen tog jag hem badoo pga uttrĂ„kad pĂ„ jobbet, han Ă€r visst singel igen 🙃

Fattar inte alls hur snubbar tĂ€nker. "Åh, jag lĂ„g med pepps bĂ€stis, klart hon vill trĂ€ffa mig igen" :confused: :wtf:
Jag Àr pÄ dÄligt humör, sÄ erbjuder mig att Äka och anvÀnda elpiska pÄ honom. Vem vet kanske mÄr bÀttre efterÄt.
 
Fattar inte alls hur snubbar tĂ€nker. "Åh, jag lĂ„g med pepps bĂ€stis, klart hon vill trĂ€ffa mig igen" :confused: :wtf:

MĂ„nga tĂ€nker inte pĂ„ sĂ„nt. Jag har frĂ„gat flera ggr över fenomenet att inget verkar tabu... inte kompisars ex, liknande fadĂ€ser som ovanstĂ„ende, att vara buksvĂ„ger med kompisar, syskon osv osv. Har helt enkelt fĂ„tt förklarat för mig av karlar att det inte spelar sĂ„ stor roll för mĂ„nga mĂ€n. Är det ledigt sĂ„ kör pĂ„. Jag tror helt enkelt inte att N lĂ€gger nĂ„n vĂ€rdering i det dĂ€r med att han varit med din bĂ€stis och dĂ„ förvĂ€ntar sig att du inte heller bryr dig...
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer För att det Àr kul med uppdateringar och diskussioner Àven om man inte lÀngre kvalar in i dejtingtrÄden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett kÀnt mÀrke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
562
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjÀlp. Har precis hÀmtat hem min nya hÀst. Vid provridningen hade han en Àldre Stubben dressyrsadel mÀrkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
329
Senast: sweep
·
  • LĂ„st
Tjatter Gamla full. HÀr Àr en ny! Jag stör mig pÄ att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 771
Senast: Lingon
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp