Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många tänker inte på sånt. Jag har frågat flera ggr över fenomenet att inget verkar tabu... inte kompisars ex, liknande fadäser som ovanstående, att vara buksvåger med kompisar, syskon osv osv. Har helt enkelt fått förklarat för mig av karlar att det inte spelar så stor roll för många män. Är det ledigt så kör på. Jag tror helt enkelt inte att N lägger nån värdering i det där med att han varit med din bästis och då förväntar sig att du inte heller bryr dig...
Mmm har märkt det. Ett av mina ex skiljde sig. Pratade med min brors förre detta fru och undrade om jag var singel. Hon bara nnnneeeeeejjjjjjj!!!!!!! typ. Speciellt iochmed att han bara men vi hade ett bra förhållande. Jo det var bra fram tills dess att han åkte till Tyskland på turné i en månad och var otrogen medans hav var borta och vart hel skum efter det och inte sa något om det heller :meh:
 
N har börjat höra av sig.
Första gången i fredags, och sen ringde han två gånger i förrgår.
Först fattade jag ingenting, sen tog jag hem badoo pga uttråkad på jobbet, han är visst singel igen 🙃

Fattar inte alls hur snubbar tänker. "Åh, jag låg med pepps bästis, klart hon vill träffa mig igen" :confused: :wtf:
Säger som min make sa för ett tag sedan: ”snubbar är fan dumma i huvudet”.
 
@Nahar, jag förstår lite varför du tänker som du gör, för ungefär sådär gjorde alla mina kompisar från skoltiden. Flyttade direkt från föräldrarna redan under gymnasiet ihop med en äldre kille som redan hade hus och ordnad ekonomi. Flyttade in i hans hus, med hans grejer och allt, allt, allt är liksom hans. Men då pratar vi om 16-åringar. Förhoppningsvis kan en vuxen kvinna ta ordning på sig själv?

(Jag hade däremot kunnat tänka mig att du har ett sparkonto för egen del in case of plötsliga händelser så du slipper gå ifrån allt du äger, men inte att du ska spara pengar åt henne.)
 
Många tänker inte på sånt. Jag har frågat flera ggr över fenomenet att inget verkar tabu... inte kompisars ex, liknande fadäser som ovanstående, att vara buksvåger med kompisar, syskon osv osv. Har helt enkelt fått förklarat för mig av karlar att det inte spelar så stor roll för många män. Är det ledigt så kör på. Jag tror helt enkelt inte att N lägger nån värdering i det där med att han varit med din bästis och då förväntar sig att du inte heller bryr dig...
Fast sättet detta gjordes på var väl i en klass för sig :/
 
Många tänker inte på sånt. Jag har frågat flera ggr över fenomenet att inget verkar tabu... inte kompisars ex, liknande fadäser som ovanstående, att vara buksvåger med kompisar, syskon osv osv. Har helt enkelt fått förklarat för mig av karlar att det inte spelar så stor roll för många män. Är det ledigt så kör på.

Jag är buksvägerska med min syster. Inte bara en kille gemensamt, utan två. :laugh: Även legat med kompisars ex och brorsor.

If he's hot, he's hot. 🤷‍♀️
 
@Nahar, jag förstår lite varför du tänker som du gör, för ungefär sådär gjorde alla mina kompisar från skoltiden. Flyttade direkt från föräldrarna redan under gymnasiet ihop med en äldre kille som redan hade hus och ordnad ekonomi. Flyttade in i hans hus, med hans grejer och allt, allt, allt är liksom hans. Men då pratar vi om 16-åringar. Förhoppningsvis kan en vuxen kvinna ta ordning på sig själv?

(Jag hade däremot kunnat tänka mig att du har ett sparkonto för egen del in case of plötsliga händelser så du slipper gå ifrån allt du äger, men inte att du ska spara pengar åt henne.)
Oj, ja, inte riktigt så illa men liknande har jag hört om från folk runt om mig, ja. Men du har helt rätt i att jag verkligen vill att den jag flyttar ihop med ska kunna ta hand om sig själv. Är väl mer det att oförutsedda saker kan alltid hända, och jag är en sån som gärna funderar på det, inte för att jag är orolig, utan bara som "tänk om".

Sparpengar till mig själv kommer jag alltid ha. Jag tror det är mer maktförhållandet att min partner skulle bo i mitt hus jag försöker jämna ut. För hur en än vrider det så blir det ju en viss makt i det, som kanske inte kommer märkas alls för det mesta, men kan komma att stämma till det om allt går fel.
 
Oj, ja, inte riktigt så illa men liknande har jag hört om från folk runt om mig, ja. Men du har helt rätt i att jag verkligen vill att den jag flyttar ihop med ska kunna ta hand om sig själv. Är väl mer det att oförutsedda saker kan alltid hända, och jag är en sån som gärna funderar på det, inte för att jag är orolig, utan bara som "tänk om".

Sparpengar till mig själv kommer jag alltid ha. Jag tror det är mer maktförhållandet att min partner skulle bo i mitt hus jag försöker jämna ut. För hur en än vrider det så blir det ju en viss makt i det, som kanske inte kommer märkas alls för det mesta, men kan komma att stämma till det om allt går fel.
Det bästa sättet är att prata om det. För min del skulle det snarare vara ett problem att jag bodde hos någon annan att jag inte skulle känna mig lika hemma om min röst om renoveringar, förändringar, möblering osv inte väger lika tungt för att jag inte äger boendet. Det skeva maktförhållandet har inget med att göra hur jag skulle ekonomiskt klara en separation men allt med hur bra jag skulle må i boendet. Men vissa bryr sig inte alls om sånt, så när det är aktuellt för en ihopflytt, prata om allt sånt. Men att en partner skulle ha sparat pengar till mig för att jag ska kunna flytta ut känns väldigt förminskande och omyndighetsförklarande och jag skulle snarare känna att det om något är ett skevt maktförhållande, jag skulle känna att jag var där på nåder och att när det inte passar den andra kommer den ”köpa ut mig ur relationen”. Känns mer som en affärsuppgörelse än en kärleksrelation.
 
Eftersom att jag inte kollar på TV eller diverse TV-program, förens O tyckte att jag borde allmänbilda mig lite, så matchade jag med en person som jag inte hade någon aning om var en reality-TV person som varit med i allt möjligt. Är därför inte direkt intresserad (jag hatar drama osv, och känner att en person som vill vara med i reality-tv inte är en person för mig) men det är verkligen en utmaning att säga nej varje gång personen hör av sig, och det gör den till och från, under snart ett år typ. Personen är absolut trevlig och inte alls dryg eller så, men det är underligt hur det kan kännas så jobbigt att säga nej. Bra träning kanske.
 
Många tänker inte på sånt. Jag har frågat flera ggr över fenomenet att inget verkar tabu... inte kompisars ex, liknande fadäser som ovanstående, att vara buksvåger med kompisar, syskon osv osv. Har helt enkelt fått förklarat för mig av karlar att det inte spelar så stor roll för många män. Är det ledigt så kör på. Jag tror helt enkelt inte att N lägger nån värdering i det där med att han varit med din bästis och då förväntar sig att du inte heller bryr dig...

Det spelar ingen roll för mig heller. Förstår inte grejen alls varför man skulle bli upprörd om någon kompis ligger med ett ex. Har delat kk med en kompis osv, inga konstigheter för mig.

Men @pepp s historia är ju något helt annat 🤮
 
Det spelar ingen roll för mig heller. Förstår inte grejen alls varför man skulle bli upprörd om någon kompis ligger med ett ex. Har delat kk med en kompis osv, inga konstigheter för mig.

Men @pepp s historia är ju något helt annat 🤮

Nä, jag har egentligen inte heller något emot det och är bukis med båda mina nära vänner!
 
Det spelar ingen roll för mig heller. Förstår inte grejen alls varför man skulle bli upprörd om någon kompis ligger med ett ex. Har delat kk med en kompis osv, inga konstigheter för mig.

Men @pepp s historia är ju något helt annat 🤮

Vi är alla olika. Tror det kan höra ihop till viss del, med hur starka och vilken sorts känslor man utvecklat för den det gäller. Jag hade blivit direkt äcklad av att vara buksvägerska med nån av mina vänner, det blir intimt på ett sätt jag inte vill vara intim med dem på. Men jag har aldrig sex enbart för den fysiska upplevelsen heller, jag kan inte ha sex med nån jag inte har starka känslor för och jag kan inte vara kk med nån. Tror det kan ligga en skillnad i det, för mitt synsätt.
 
Vi är alla olika. Tror det kan höra ihop till viss del, med hur starka och vilken sorts känslor man utvecklat för den det gäller. Jag hade blivit direkt äcklad av att vara buksvägerska med nån av mina vänner, det blir intimt på ett sätt jag inte vill vara intim med dem på. Men jag har aldrig sex enbart för den fysiska upplevelsen heller, jag kan inte ha sex med nån jag inte har starka känslor för och jag kan inte vara kk med nån. Tror det kan ligga en skillnad i det, för mitt synsätt.

Ja, vi är ju det.
Jag tycker tvärtom att det är jätteroligt 😁
Vi har haft många roliga samtal och delat upplevelser 😁
 
Igår kom min dejt till mig för helgen. Jag var rätt nere i förrgår pga rävbesök och kaos i hönsgården hemma, och så kommer han och har med sig världens finaste blomsterbukett :love: Varken han eller jag är några större romantiker, men det gjorde mig väldigt glad :heart

Det känns fortsatt fint, och förra helgen överraskade han mig med att ha skickat in en spontanansökan för ett jobb hos ett företag här i närheten. Den där krisen var nog bra för oss :laugh:
 
Jag har tagit hjälp av en dejtingcoach, hoppas att det kommer ge mig något. Hon tyckte jag skulle satsa på Tinder med tanke på mig ålder. Men jag sa att Tinder inte alls fungerar för mig då jag inte är snygg. Så jag ska satsa på Match och hon hjälper mig skriva ihop en bra profiltext och hjälper mig med val av bilder osv. Hoppas det kan ge något nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 387
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
557
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
315
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 396
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp