Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Incels i Facebooks dejtinggrupper 😍😂

Första inlägget:

Screenshot_20210707_213044.jpg
 
Men herregud.

Men också, klart att man ska tycka att sin partner är snygg, det är fett o-nice att vara tillsammans med någon man inte är attraherad av.
Det är ju en fördel!

Det absolut viktigaste är ju dock att han är en *trumvirvel* 🤩SNÄLL🤩 kille.

Stackarn alltså. Här kom han och var både snäll, fin och smart och så skrev inte någon tjej till honom på en hel timme. Fullt förståeligt att han blev lite purken och bad alla dra åt helvete.

Rimlig reaktion ändå.
 
Okej hon som ghostade mig har inte ghostat mig igen:p Nu blev det jobbigt; ska jag prioritera en ny dejt med henne eller nästa dejt med hon jag chattat med i evigheter? Och fråga mig inte vad jag känner för jag vet inte.

Jag tror att en svårighet för mig är att jag känner att jag aldrig riktigt får lära känna folk på fikadejter och framför allt att de aldrig riktigt får se mitt rätta jag. Jag borde dra med dem på trädklättring, balettföreställningar, och klickerträning med häst. Våga släppa fram mig själv lite mer. Inte bara sitta på en bänk och prata om vad vi gjorde på midsommar.

Jag föreslog alpacka quiz som förstadejt och även om det nu inte blev nåt förhållande av det så va det nog en rätt bra grej. Det var en gård i närheten som föder upp alpackor och vi gick en runda och svarade på frågor och titta på alpackor. Det var precis lagom märkligt för att visa vem jag är men dessutom rätt så avslappnat eftersom vi kunde diskutera varför man måste ha minst tre alpackor istället för att komma på frågor om varandras liv hela tiden :angel: vi är fortfarande kompisar även om vi inte dejtar
 
Alltså, vad är det med den här killen jag inte kan släppa? Varför släpper jag honom bara inte och går vidare till större och bättre ting? Igår ledsnade jag ut helt (läs pms) och skickade ett väldigt rakt och ärligt meddelande där jag mer eller mindre förklarade hur jag tänkte. Inte fått svar än, men han har läst det. Han är ju uppenbarligen inte intresserad, även om han säger att han är det. Suck på honom och framför allt suck på mig!!
 
Var på en väldigt trevlig dejt igår. Killen hörde av sig någon timme efter dejten och skrev typ tack och att det var trevligt och kommenterade en grej vi pratade om. Jag svarade typ samma och kommenterade grejen vi pratade om. Det syns att han läst men inte svarat.

Jag vill gärna ses igen, hur går man vidare här utan att vara för på? Vi har skrivit dagligen i ett par veckors, så blir lite fundersam när han inte svarar. Är han inte intresserad då?
 
Var på en väldigt trevlig dejt igår. Killen hörde av sig någon timme efter dejten och skrev typ tack och att det var trevligt och kommenterade en grej vi pratade om. Jag svarade typ samma och kommenterade grejen vi pratade om. Det syns att han läst men inte svarat.

Jag vill gärna ses igen, hur går man vidare här utan att vara för på? Vi har skrivit dagligen i ett par veckors, så blir lite fundersam när han inte svarar. Är han inte intresserad då?

Skriv och fråga i morgon om han vill ses igen! Finns inga andra alternativ för mig. Det är typ femtioelva mil ifrån att vara för på. Styr ditt liv själv, vänta inte på någon annan!
 
Då kan man ju ta det i ett PM. Jag tycker faktiskt det är dålig netikett att fråga det, det är inte någon annans ensak och upp till en själv om en vill berätta på eget bevåg.

Ja eller så lägger man fram ett resonemang om man funderar över könsstereotypa strukturer som kan påverka vad man nu undrar över utan att ställa användaren mot väggen med en enda specifik och privat fråga.
 
Andra inlägget (en timme senare) :

Visa bifogad fil 73175

"Mogen för min ålder" HAHAHA jamen visst.

Haha, well that escalated quickly 😅

Btw så har jag läst och (skamlöst) njutit av dejtinggrupperna på fb som du tipsade om. TILLS EN DAG för några veckor sedan när jag blev TAGGAD av en snubbe i en tråd där man skulle fråga ut någon på dejt. Dog av förskräckelse och gick ur gruppen med svansen mellan benen. Karman tog ut sin rätt. :D
 
Ja eller så lägger man fram ett resonemang om man funderar över könsstereotypa strukturer som kan påverka vad man nu undrar över utan att ställa användaren mot väggen med en enda specifik och privat fråga.
Tummen upp på detta inlägget och faktiskt för observationen! :up:

Helt ärligt är det såå många tjejer som blir helt apatiska i väntan på att han ska höra av sig och vilja ses. Det ses som fult att tjejen ska vara den drivande och många tjejer förväntar sig att bli uppvaktade som prinsessor. När de inte blir det så tycker de att killen inte är intresserad eller helt enkelt inte duger, och går vidare till nästa. Jag har tyvärr flera kompisar som vill bli wined and dined, men samtidigt vara 110% jämlika och mannen får inte säga någonting som strider mot deras feministiska principer. De ser själva inte riktigt hur det är varandras motsatser.
 
Tummen upp på detta inlägget och faktiskt för observationen! :up:

Helt ärligt är det såå många tjejer som blir helt apatiska i väntan på att han ska höra av sig och vilja ses. Det ses som fult att tjejen ska vara den drivande och många tjejer förväntar sig att bli uppvaktade som prinsessor. När de inte blir det så tycker de att killen inte är intresserad eller helt enkelt inte duger, och går vidare till nästa. Jag har tyvärr flera kompisar som vill bli wined and dined, men samtidigt vara 110% jämlika och mannen får inte säga någonting som strider mot deras feministiska principer. De ser själva inte riktigt hur det är varandras motsatser.

Jag tycker killar på tinder är ganska fega på att fråga om att ses? Har varit på några dejter nu och det har varit jag som frågat om vi ska ses på allihop? Har ändå varit rätt säker på att de vill ses och inte kommer säga nej. Vågar de inte fråga?
 
Jag tycker killar på tinder är ganska fega på att fråga om att ses? Har varit på några dejter nu och det har varit jag som frågat om vi ska ses på allihop? Har ändå varit rätt säker på att de vill ses och inte kommer säga nej. Vågar de inte fråga?
Min erfarenhet av Tinder är att många inte är intresserade av att träffa någon. De vill slösurfa och få bekräftelse. Många skriver ju inte ens när man matchar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 953
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
587
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
375
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 113
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp