Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då kan man ju ta det i ett PM. Jag tycker faktiskt det är dålig netikett att fråga det, det är inte någon annans ensak och upp till en själv om en vill berätta på eget bevåg.
Men åh.. jag trodde det nämnts många gånger, bara att jag läser bara här då och då och har inte fått det med mig. Det är självklart valfritt att svara på. Funkar inte med PM ens..
 
Det undrar jag med. Min teori är att få bekräftelse. En annan är att de har så höga krav så ifall någon skriver "Hej! Hur är läget?" så är det inte tillräckligt attraktivt och speciellt så de är inte intresserade av att svara.
Det har jag funderat mycket på. Måste man skriva en avancerad hälsningsfras med? Jag brukar inleda med typ Hej! Hur är läget eller hur gör andra?
 
Det har jag funderat mycket på. Måste man skriva en avancerad hälsningsfras med? Jag brukar inleda med typ Hej! Hur är läget eller hur gör andra?
Jag hatar ”Hej hur är läget” och blir direkt opepp på att konversera med någon som inte har mer fantasi än så. 😅

Jag brukar prata om något relaterat till deras profil eller dra något skämt eller skicka en obskyr GIF.
 
Jag är med lite så, vis av erfarenheter brukar det aldrig leda någonstans med de som skriver "Hej, hur är läget?". Hur jag än försöker styra in samtalet på något kreativt och roligt direkt eller med tiden så går det bara inte..
 
Då kan man ju ta det i ett PM. Jag tycker faktiskt det är dålig netikett att fråga det, det är inte någon annans ensak och upp till en själv om en vill berätta på eget bevåg.
Detta blev dock lite mycket för mig som äntligen vågar skriva här som ny medlem men som läst länge, så tack för välkomnandet.. har flera gånger slutat läsa på forumet för jag tycker stämningen brukar bli så bitsk och tjafs. Och sedan att andra lixom ska gilla och hålla med någons inlägg mot den personen osv. som nu kändes det som mobbning när man var helt ny här.
 
Jag föreslog alpacka quiz som förstadejt och även om det nu inte blev nåt förhållande av det så va det nog en rätt bra grej. Det var en gård i närheten som föder upp alpackor och vi gick en runda och svarade på frågor och titta på alpackor. Det var precis lagom märkligt för att visa vem jag är men dessutom rätt så avslappnat eftersom vi kunde diskutera varför man måste ha minst tre alpackor istället för att komma på frågor om varandras liv hela tiden :angel: vi är fortfarande kompisar även om vi inte dejtar
Alltså detta låter ju faktiskt asnice. Jag har ännu inte fått svar om trädklättring är något hon kan tänka sig, men annars ligger det ju en gård med alpackor inte så långt ifrån mig... Inte för att jag kan något om alpackor, men jag menar, hellre det än en enda fika till :laugh:
@Nahar, är du kille eller tjej?

För att vissa utdrag av saker denne skriver här går rakt in i mitt hjärta ungefär :D. Om det är en kille är det lixom lite.. Wow finns det verkligen sådana killar som tänker så?

Men åh.. jag trodde det nämnts många gånger, bara att jag läser bara här då och då och har inte fått det med mig. Det är självklart valfritt att svara på. Funkar inte med PM ens..

Detta blev dock lite mycket för mig som äntligen vågar skriva här som ny medlem men som läst länge, så tack för välkomnandet.. har flera gånger slutat läsa på forumet för jag tycker stämningen brukar bli så bitsk och tjafs. Och sedan att andra lixom ska gilla och hålla med någons inlägg mot den personen osv. som nu kändes det som mobbning när man var helt ny här.

Nu är jag helt öppen på forumet med att jag är kille, men jag blev lite obekväm av frågan faktiskt innan jag läste ikapp tråden. Mest för att jag vet ju inte vem som ställer den eller varför, och det finns ju de som skulle kunna göra allt möjligt jag skriver till något negativt/något att bråka om. Men jag tycker inte du ska känna dig ovälkommen för det! :) Och jag är såklart glad att jag kunnat visa dig att ja, det finns killar som tänker så (hur? mig veterligen har jag inte skrivit något särskilt ovanligt tror jag:o).
 
Alltså, vad är det med den här killen jag inte kan släppa? Varför släpper jag honom bara inte och går vidare till större och bättre ting? Igår ledsnade jag ut helt (läs pms) och skickade ett väldigt rakt och ärligt meddelande där jag mer eller mindre förklarade hur jag tänkte. Inte fått svar än, men han har läst det. Han är ju uppenbarligen inte intresserad, även om han säger att han är det. Suck på honom och framför allt suck på mig!!
Och bara för det fick jag ett supergulligt meddelande. Suck. Han håller mig ju bara ljummen!
 
Detta blev dock lite mycket för mig som äntligen vågar skriva här som ny medlem men som läst länge, så tack för välkomnandet.. har flera gånger slutat läsa på forumet för jag tycker stämningen brukar bli så bitsk och tjafs. Och sedan att andra lixom ska gilla och hålla med någons inlägg mot den personen osv. som nu kändes det som mobbning när man var helt ny här.

Men lugna ner dig lite nu. Du ställde en enormt privat fråga och jag undrade vad ditt syfte med den var, just för att den är så privat och inte har någon betydelse när en diskuterar. Och det är ett diskussionsforum, dvs ibland blir en ifrågasatt.

Nu är jag och flera med mig här rätt lätta att identifiera och därmed även vilket kön vi har men för en del här är det faktiskt känsligt. Det är många här som medvetet (och ibland av säkerhetsskäl) ser till att vara så anonyma som möjligt.

Tycker du att jag gått över gränsen går det att anmäla mina inlägg :)
 
Man kan bli ledsen över saker som skrivs även om de inte bryter mot forumreglerna. Det är som i riktiga livet, oftast ligger ens gräns för vad man själv tycker är ok att säga och göra en bra bit under ifrån vad som är olagligt.

Så är det men jag anser fortfarande att det var ett övertramp att fråga om någons kön och undrade uppriktigt vad det hade med diskussionen att göra.

Sedan tycker jag inte att det är mer ok att någon kvinna här raggar på @Nahar (nu säger jag absolut inte att det var det som hände) än att någon man här skulle ragga på tex @Tonto. Dvs könet på de en diskuterar med är totalt ointressant.
 
Är nyfiken på vad som är ovanligt! :)
Svårt att redogöra kortfattat, men jag upplever att resonemang och funderingar som @Nahar har lyft i tråden inte är så vanliga hos your average guy. Han ger ett oerhört eftertänksamt, medvetet och reflekterande intryck, kring saker som rör tex sexualitet, relationer, resurser, samhälle osv, även när det inte egentligen rör honom. Det kanske iofs säger mer om många av dem jag har stött på...

Och det kanske inte är allas upplevelse.

Sympatisk.
 
Svårt att redogöra kortfattat, men jag upplever att resonemang och funderingar som @Nahar har lyft i tråden inte är så vanliga hos your average guy. Han ger ett oerhört eftertänksamt, medvetet och reflekterande intryck, kring saker som rör tex sexualitet, relationer, resurser, samhälle osv, även när det inte egentligen rör honom. Det kanske iofs säger mer om många av dem jag har stött på...

Och det kanske inte är allas upplevelse.

Sympatisk.
Jag blir lite glad och lite ledsen. För jag menar, det borde inte vara så ovanligt. I mina kretsar är det inte det men att mina kretsar mest består av genusvetare, idéhistoriker, balettdansare, konstnärer mfl kanske spelar in. Å andra sidan känner jag kickboxare, biologer, skogsbrukare, och fäktare med minst lika mycket tanke på sina medmänniskor och samhällsperspektiv, och folk med sunkiga värderingar stöter jag på nästan överallt ändå. För mig har det aldrig varit kopplat till kön heller. Visst, grabbjargongen på träningen som tonåring var :wtf: men under den finns ju ändå en enorm variation av människor.

Kanske är det ovanligt att en man skriver öppet om sina tankar och känslor på ett kvinnodominerat forum, snarare än vad tankarna och känslorna är.
 
Det är ju en fördel!

Det absolut viktigaste är ju dock att han är en *trumvirvel* 🤩SNÄLL🤩 kille.

Stackarn alltså. Här kom han och var både snäll, fin och smart och så skrev inte någon tjej till honom på en hel timme. Fullt förståeligt att han blev lite purken och bad alla dra åt helvete.

Rimlig reaktion ändå.
Han låter som min f.d. kollega, fast han har uppnått den otroligt mogna åldern 42 istället för 23. Han blev så kränkt för att en annan kollega inte svarade på hans vänförfrågan på två timmar för att hon satt i möte, och fick det till att han inte var tillräckligt snygg och att hon p.g.a. ytlighet inte ville vara vän med honom. Han blockerade henne och tilltalade henne aldrig mer. Helt rimlig reaktion. :up::meh:
 
Svårt att redogöra kortfattat, men jag upplever att resonemang och funderingar som @Nahar har lyft i tråden inte är så vanliga hos your average guy. Han ger ett oerhört eftertänksamt, medvetet och reflekterande intryck, kring saker som rör tex sexualitet, relationer, resurser, samhälle osv, även när det inte egentligen rör honom. Det kanske iofs säger mer om många av dem jag har stött på...

Och det kanske inte är allas upplevelse.

Sympatisk.

Ah, jag har inte riktigt samma upplevelse utan tycker det är rätt vanligt. Men fattar!
 
Så är det men jag anser fortfarande att det var ett övertramp att fråga om någons kön och undrade uppriktigt vad det hade med diskussionen att göra.

Sedan tycker jag inte att det är mer ok att någon kvinna här raggar på @Nahar (nu säger jag absolut inte att det var det som hände) än att någon man här skulle ragga på tex @Tonto. Dvs könet på de en diskuterar med är totalt ointressant.

Ja fy, det är riktigt äckligt när det händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 459
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
561
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
323
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 640
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp