Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tyvärr insett att han med fem katter har egenskaper som inte är kompatibla med mig. Alldeles för lik exet när det gäller vissa saker. Bye, bye 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

Som bästis säger - han har tjänat sitt syfte. Du är stark och glad och nu går du vidare.

Det känns finemang och nu får vi se vart det bär.

Trist. Men skönt ändå att du verkar fine med det :)
 
Ang att vara picky vs. less på att vara singel.

Jag har rannsakat mig själv senaste åren, inte minst nu efter den här dikeskörningen under vintern. Förr var jag sådär "praktisk" och hade mer av en checklista av pricka av, jag tror det var så pass viktigt med den så jag glömde bort att bli kär. Eller om jag trodde jag var kär i det som passade på listan. Jag vet inte, men bevisligen har det ju aldrig fungerat. Eller så har det visat sig att listan var ofullständig och gav utrymme för kryphål, vet ej som sagt. Men aldrig när jag använt hjärnan har det gått bra.
Den senaste blev jag ju döförälskad i trots att nästan inget på checklistan stämde. Men jag ville bara vara med honom ändå. Det skulle jag nog fortfarande vilja om jag utsatte mig för det, trots allt som inte stämde med nån lista.

Slutsats: Varken lista eller känsla verkar framgångsrikt :meh:
 
Ang att vara picky vs. less på att vara singel.

Jag har rannsakat mig själv senaste åren, inte minst nu efter den här dikeskörningen under vintern. Förr var jag sådär "praktisk" och hade mer av en checklista av pricka av, jag tror det var så pass viktigt med den så jag glömde bort att bli kär. Eller om jag trodde jag var kär i det som passade på listan. Jag vet inte, men bevisligen har det ju aldrig fungerat. Eller så har det visat sig att listan var ofullständig och gav utrymme för kryphål, vet ej som sagt. Men aldrig när jag använt hjärnan har det gått bra.
Den senaste blev jag ju döförälskad i trots att nästan inget på checklistan stämde. Men jag ville bara vara med honom ändå. Det skulle jag nog fortfarande vilja om jag utsatte mig för det, trots allt som inte stämde med nån lista.

Slutsats: Varken lista eller känsla verkar framgångsrikt :meh:
Agreed! Jag har kört varannan 🙈 blir över öronen förälskad. Det funkar inte. Tänker lista - det funkar inte. Men har insett att det behöver vara nån slags kombo ändå. Jag behöver över öronen förälskad plus att de viktigaste punkterna är avprickade.

I övrigt kan jag uppdatera med att jag inte är ghostad längre...frånvaron var av det skälet jag trodde. Känns ändå inte helt ok så jag diskuterar med mig själv om vidare plan.
 
Jag har tyvärr insett att han med fem katter har egenskaper som inte är kompatibla med mig. Alldeles för lik exet när det gäller vissa saker. Bye, bye 🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️

Som bästis säger - han har tjänat sitt syfte. Du är stark och glad och nu går du vidare.

Det känns finemang och nu får vi se vart det bär.

På ett viss så tycker jag detta är den bästa känslan som finns! Typ känna att man lärt sig något om sig själv och även satt rimliga gränser. Jag gillar sådan utveckling oavsett om det leder till avslutade eller nya förhållanden!

Skönt du mår bra ❤
 
Jag behöver över öronen förälskad plus att de viktigaste punkterna är avprickade.
Jag håller med här. Sen är det väl ganska så självklart att man inte går in i ett förhållande bara för att man är kär, om livet inte alls stämmer. Jag hade tex aldrig blivit tillsammans med en missbrukare, oavsett hur kär jag är. Jag hade heller aldrig blivit tillsammans med någon som hade kronofogdsskulder, eftersom det inte går ihop med det livet jag vill leva. Då får det liksom vara, även om jag är kär.
 
Jag håller med här. Sen är det väl ganska så självklart att man inte går in i ett förhållande bara för att man är kär, om livet inte alls stämmer. Jag hade tex aldrig blivit tillsammans med en missbrukare, oavsett hur kär jag är. Jag hade heller aldrig blivit tillsammans med någon som hade kronofogdsskulder, eftersom det inte går ihop med det livet jag vill leva. Då får det liksom vara, även om jag är kär.
Håller helt med dig. Jag skiljer nog på självklarheter (som de du nämner) och det jag kallar punkter. Mina punkter är nog mer kommunikation, värderingar, intressen mm.
 
Jag håller med här. Sen är det väl ganska så självklart att man inte går in i ett förhållande bara för att man är kär, om livet inte alls stämmer. Jag hade tex aldrig blivit tillsammans med en missbrukare, oavsett hur kär jag är. Jag hade heller aldrig blivit tillsammans med någon som hade kronofogdsskulder, eftersom det inte går ihop med det livet jag vill leva. Då får det liksom vara, även om jag är kär.
Håller med! Det du nämner hade fallit bort för min del också. Kan även lägga till att jag hade haft väldigt svårt att se mig tillsammans med en pälsdjursallergiker. Häst går väl förmodligen att lösa eftersom hästarna inte bor inne i huset, men jag kan inte tänka mig ett liv utan katt och skulle gärna ha hund i framtiden.

Sen finns det ju andra punkter som känns som "helst inte" men med rätt man inser jag att det förmodligen inte skulle spela någon roll. Barn är en sån punkt för mig. Det hade givetvis varit enklast att träffa en man som inte har barn sen tidigare, och definitivt inte småbarn, men skulle jag göra det och han är rätt på alla andra sätt så skulle jag inte dumpa honom för det.
 
På ett viss så tycker jag detta är den bästa känslan som finns! Typ känna att man lärt sig något om sig själv och även satt rimliga gränser. Jag gillar sådan utveckling oavsett om det leder till avslutade eller nya förhållanden!

Skönt du mår bra ❤

Ja verkligen!
Känslan av att själv sätta gränserna och vara helt trygg och nöjd i det.
 
Jag känner att jag borde gå på dejt med någon ny igen. Men jag blir verkligen inte intresserad av någon. Känner mig lite dum för det finns verkligen ingen brist på folk som engagerar sig och är trevliga i konversation, men ja... jag känner inget "Åh vad intressant, vi borde ses".
 
Jag känner att jag borde gå på dejt med någon ny igen. Men jag blir verkligen inte intresserad av någon. Känner mig lite dum för det finns verkligen ingen brist på folk som engagerar sig och är trevliga i konversation, men ja... jag känner inget "Åh vad intressant, vi borde ses".
Varför tänker du att du borde gå på dejt med någon ny?
 
Varför tänker du att du borde gå på dejt med någon ny?


Det är en intressant fråga! Delvis kan det vara för att det är spännande att träffa nya människor, delvis för att jag tycker det är utvecklande och att man lär sig nya saker. Sen också för att jag ska fortsätta att utforska min sociala sida och inte fastna i att vara bekväm hela tiden och långsamt isolera mig ifrån folk.
 
Det är en intressant fråga! Delvis kan det vara för att det är spännande att träffa nya människor, delvis för att jag tycker det är utvecklande och att man lär sig nya saker. Sen också för att jag ska fortsätta att utforska min sociala sida och inte fastna i att vara bekväm hela tiden och långsamt isolera mig ifrån folk.
Ah, så du vill alltså, på ett högra plan iaf? Då förstår jag lite bättre. :)
 
oj vart träffades ni? Sådär vill jag också ha det! =)
Hundtricket. :)

Vi har känt varandra i nästan 3 år och gått hundpromenader tillsammans med ännu en vän. Han har varit intresserad ett längre tag men var osäker på vad jag kände. Jag tyckte han var söt men tänkte nog mest att det var kul med lite sällskap ibland på promenaderna.

Sen började vi gå ensamma och lite längre turer. Åkte ut i skogen och tog med fika, han tog med varm choklad eftersom jag inte dricker kaffe. Vi började prata mer och om djupare saker. Det blev mer flörtiga samtal och till sist kysste han mig. Sen dess har det varit vi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 504
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
562
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
330
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 792
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp