Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du inte kär i din sambo?

På sätt och vis.
Det är lite svårt att förklara. Jag blir aldrig sådär himlastormande kär och för Linda. Går inte på små moln, inte massa pirr osv, jag är rationellt lagd.
Antingen så klickar jag med en människa eller så gör jag det inte. Vissa klickar jag djupare med och finns det attraktion med så kan jag inleda en "kärleksrelation", kl-relation eller vad som nu blir bäst med den personen.
Finns det ingen attraktion så stannar det vid vänskap.

Det är vad som skiljer vänskap och andra relationer för mig, attraktionen.
Klickar vi på ett djupare plan, personen bockar av alla rutor och vi har en stark attraktion så kan jag leva med personen.

Där är min sambo. Jag tycker han är bästaste, snyggaste, sexigaste och drömmigaste killen som finns 😍
 
@Bison Tror jag känner igen mig i mycket förutom att jag lätt kan bli överentusiastisk som jag tolkar som förälskelse när det är en person som är föremålet. Men för mig är det en negativ sak som sker alldeles för ofta med allt möjligt och som jag helst velat slippa 😅





Jag är ganska lite brydd över om jag inte skulle bli kär/förälskad eller inte faktiskt. Finns så många saker jag tycker är så mycket viktigare i en relation.
 
Det som skiljer är väl attraktionen? Eller är du sexuellt attraherad av dina kompisar?

Nej 😁
Det var ju det jag skrev tidigare 😊
För mig är det ingen skillnad på hur jag känner inför kompisar vs partner förutom attraktionen.
Men att kalla det kär för att man är attraherad av någon blir ju jättekonstigt.
Jag kan klicka skapligt med någon och känna stark attraktion men det betyder ju verkligen inte att jag velat leva med människan.
Jag kan klicka asbra med någon utan attraktion och skulle absolut kunna leva med denne som kombo.
 
Nej 😁
Det var ju det jag skrev tidigare 😊
För mig är det ingen skillnad på hur jag känner inför kompisar vs partner förutom attraktionen.
Men att kalla det kär för att man är attraherad av någon blir ju jättekonstigt.
Jag kan klicka skapligt med någon och känna stark attraktion men det betyder ju verkligen inte att jag velat leva med människan.
Jag kan klicka asbra med någon utan attraktion och skulle absolut kunna leva med denne som kombo.
I min värld är klick + attraktion = kärlek men det behöver ju intr innebära att man vill leva med personen. Bara klick = vänskap för mig.
 
Senast ändrad:
Vi fungerar bra hela tiden så självklart har jag det.
Jag gör nog skillnad på kärlek och att vara kär.
Syskonkärlek, kärlek till mina djur, vänner osv.
Kär, rosa brillor på, allt är glitter och magi.
Nerer gonna happen 😅
Ja självklart finns det olika slags kärlek. Jag vill ju inte ligga med mina barn, vänner eller djur. För mig är det där som skillnaden ligger.
 
Måste spinna vidare på det här med att vara kär.. Han jag skrev om precis som jag valt att backa lite ifrån sa nämligen så sista gången vi skrev att han "inte varit kär på länge, var inte kär nu och kunde inte garantera att det skulle bli så". Det fastnade hos mig och jag blev så irriterad, för jag var ganska upprörd och lite sårad, men inte för att jag är kär utan för att jag blev avvisad konstant pga brist på tid och ork, eller att han aldrig initierade telefonsamtal trots att vi skulle prata mer.

Vi hade chattat i 4 månader, setts 3 gånger. Herregud, jag hade snarare blivit förvånad om han hade haft känslor för mig! Jag brukar tänka att vid det stadiet finns det 3 alternativ:

Cool människa, jag vill ha dig i mitt liv.
Nej tack, vill inte ha dig i mitt liv.
Cool människa, snygga skosnören ska vi hångla?

Vi hade ju inte hunnit lära känna varandra, hur skulle vi redan kunna vara kära?!

Tror aldrig jag varit kär i någon, även om det finns två i mitt liv som jag skulle kunna tacka ja till både giftermål och barn om de knackade på nu, men det är inte pga kärlek utan mer att jag känner mig trygg i deras närhet, typ..

Svårt det där med känslor!
 
Herrn har hängt här hos mig sen förra söndagen tills imorse, så blir första natten själv på 11/2 vecka, känns lite tomt 🙊🙈 men imorgon kommer han igen :) och på lördag ska jag träffa hans barn mer ordentligt, vi ska äta på pinchos.
Vi båda har sagt att jag älskar dig till varandra.
Och vi har nu setts i ca 3 månader totalt och 5 månader sen vi började skriva 🙈🙊 tiden går jäkligt fort
 
Måste spinna vidare på det här med att vara kär.. Han jag skrev om precis som jag valt att backa lite ifrån sa nämligen så sista gången vi skrev att han "inte varit kär på länge, var inte kär nu och kunde inte garantera att det skulle bli så". Det fastnade hos mig och jag blev så irriterad, för jag var ganska upprörd och lite sårad, men inte för att jag är kär utan för att jag blev avvisad konstant pga brist på tid och ork, eller att han aldrig initierade telefonsamtal trots att vi skulle prata mer.

Vi hade chattat i 4 månader, setts 3 gånger. Herregud, jag hade snarare blivit förvånad om han hade haft känslor för mig! Jag brukar tänka att vid det stadiet finns det 3 alternativ:

Cool människa, jag vill ha dig i mitt liv.
Nej tack, vill inte ha dig i mitt liv.
Cool människa, snygga skosnören ska vi hångla?

Vi hade ju inte hunnit lära känna varandra, hur skulle vi redan kunna vara kära?!

Tror aldrig jag varit kär i någon, även om det finns två i mitt liv som jag skulle kunna tacka ja till både giftermål och barn om de knackade på nu, men det är inte pga kärlek utan mer att jag känner mig trygg i deras närhet, typ..

Svårt det där med känslor!

Känslor är helt klart svåra grejer.
Jag känner inte igen mig ett dugg när andra pratar om att vara kär och förälskad. Fattar inte alls argumentet, jag stod ut med massa skit eftersom jag var så kär.
För mig har det snarare varit att jag haft andra preferenser, inte vetat riktigt vad jag velat ha som gjort att jag tidigare varit okej med sånt jag inte är okej med nu.
Då har det inte rört sig om stora saker, mer på nivån dammsuger mer slarvigt än vad jag gör, glömmer säga till att osten är slut osv.

Jag blir glad och får en varm känsla i kroppen när jag tänker på min sambo, precis som jag får när jag tänker på min bästis, min häst, min hund, min bror osv.
Ingen skillnad alls 🤷

Jag vill bo och leva med min sambo eftersom vi är en perfect match. Inte haft minsta tjafs eller sura miner sen vi flyttade ihop, en walk in the park hela tiden.
Hade jag bott med bästis hade jag troligtvis kvävt honom med en kudde efter en vecka 😅
Är han mindre viktig i mitt liv?
Nej, vi är bara en usel match på det planet.
 
I min värld är klick + attraktion = kärlek men det behöver ju intr innebära att man vill leva med personen. Bara klick = vänskap för mig.

Oj, nej så fungerar det inte för mig. Och inte han jag träffar nu heller. Vi har sagt att vi har starka känslor för varandra och att vi är viktiga för varandra. Men ingen av oss är kär och ska därför inte vara ihop som i ett förhållande.

Vi trivs hur bra som helst ihop och är väldigt attraherade av varandra men kära är vi inte. Tror jag beskrev det som ”I love you, but I’m not in love with you”.

Jag har nog varit lite kär, är nog det fortfarande, en gång. Och det är totalt annorlunda och jag tror inte det kommer hända igen.
 
Måste spinna vidare på det här med att vara kär.. Han jag skrev om precis som jag valt att backa lite ifrån sa nämligen så sista gången vi skrev att han "inte varit kär på länge, var inte kär nu och kunde inte garantera att det skulle bli så". Det fastnade hos mig och jag blev så irriterad, för jag var ganska upprörd och lite sårad, men inte för att jag är kär utan för att jag blev avvisad konstant pga brist på tid och ork, eller att han aldrig initierade telefonsamtal trots att vi skulle prata mer.

Vi hade chattat i 4 månader, setts 3 gånger. Herregud, jag hade snarare blivit förvånad om han hade haft känslor för mig! Jag brukar tänka att vid det stadiet finns det 3 alternativ:

Cool människa, jag vill ha dig i mitt liv.
Nej tack, vill inte ha dig i mitt liv.
Cool människa, snygga skosnören ska vi hångla?

Vi hade ju inte hunnit lära känna varandra, hur skulle vi redan kunna vara kära?!

Tror aldrig jag varit kär i någon, även om det finns två i mitt liv som jag skulle kunna tacka ja till både giftermål och barn om de knackade på nu, men det är inte pga kärlek utan mer att jag känner mig trygg i deras närhet, typ..

Svårt det där med känslor!
Tänker att vissa vet fort. Den gången jag fick känslor som jag skulle påstå kan liknas vid kär så tog det nog bara några veckor innan jag visste.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 502
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
562
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
329
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 785
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp