Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dejting fortsätter fast dejting känns som fel ord. Vi blir tryggare och tryggare ihop och gör framsteg. Vi har roligt ihop, vi pratar om djupa saker, busar, går i skogen, pussas och kramas och det ges massage åt båda hållen och igår tittade vi på film ihop, jag låg i hans famn och han höll om mig, hela mig lyckades han nå runt med en arm på något sätt så det kändes så tryggt och säkert. Vi pratade om nästa film vi ska se och utan att ens ha pratat om den filmen ville båda att vi ska se En oväntad vänskap. Hur, hur, hur stora är oddsen för det? Jag hade tänkt föreslå den och så gjorde han det. Så det blir nästa gång.

Vi har träffats i två månader nu. Det känns som så mycket mer. Min fina kille:heart

Han stöttar mig så fint i saker som är lite jobbiga just nu. Han vet lite om det hela men jag har väl inte sagt allt, inte för att dölja men det är så mycket, men ändå fattar han dom sakerna av sig själv, han är klok den här killen.


Och fortfarande håller vi lugnt tempo fast det går åt rätt håll och snabbare fast snart vill jag gå fortare fram men han vet hur rädd jag brukar vara så han är lite avvaktande så jag måste berätta att jag inte är rädd för honom, kommunicera som det heter för han är så rädd för att skrämma mig. Det här med att sova över börjar framstå som en bra idé.

Vill inte byta ut honom mot någon annan kille.
 
En trevlig tjej, trevligt fika, trevlig middag.
Ny partner, inte så troligt, ny vän? Mycket troligt.
Ja ni som undrar. Det betyder mens och mer specifikt att hon använder tampong. (Rida bomulls ponny). Ha det gott.
Vad menar du?

Vad har mens/tampong att göra med saken? :confused:
 
Klarade av två dagar med dejtingappen, sen tog jag bort den. Får bara känslan av att det inte finns någon för mig, men jag vet ju egentligen att det är pga att urvalet är helt oselekterat. Deppigt hur som!
Får inte heller några svar på dejtingappar, vet inte varför, kanske för ful 🤔
 
Du verkar vara en omtänksam, snäll, smart, rolig och välbalanserad person. Klart det finns någon för dig!
Med det sagt @Modest så tycker jag det blir lite tokigt att dra slutsatsen att det inte finns någon för dig efter två dagar på tinder (?).

Du får nog ge det lite mer tid och kanske, håll i dig nu.... gå på en dejt!! 😉 blir ju svårt att träffa nån annars. Min bild av kill-tinder var ändå att det fanns ett gäng som både såg och verkade trevliga.

Skit i att patienter och annat kreti och pleti ser dig där, du har lika stor rätt som alla andra att vara där. Finns en massa andra yrkesgrupper som är i samma situation, jag tror bara det att tugga i sig.
 
Klarade av två dagar med dejtingappen, sen tog jag bort den. Får bara känslan av att det inte finns någon för mig, men jag vet ju egentligen att det är pga att urvalet är helt oselekterat. Deppigt hur som!

Visste inte ens at fb hade en dejting app, men min upplevelse av Bumble och Hinge ar att profilerna jag ser och matcherna jag far blir battre ju mer jag anvader appen - tror det handlar mindre om att appen "lar sig" vad du gillar, utan att aktiva profiler far se andra aktiva och troligen populara profiler, sa jag skulle inte bli avslagen direkt!

Dock ar jag nog inte den att snacka egentligen - har menat att ga tillbaka till "ordentliga" dejting appar i ett par veckor nu, men anvander fortsatt mest en uttalad ligga-app, som varit valdigt behandig genom diverse lockdowns....
 
Med det sagt @Modest så tycker jag det blir lite tokigt att dra slutsatsen att det inte finns någon för dig efter två dagar på tinder (?).

Du får nog ge det lite mer tid och kanske, håll i dig nu.... gå på en dejt!! 😉 blir ju svårt att träffa nån annars. Min bild av kill-tinder var ändå att det fanns ett gäng som både såg och verkade trevliga.

Skit i att patienter och annat kreti och pleti ser dig där, du har lika stor rätt som alla andra att vara där. Finns en massa andra yrkesgrupper som är i samma situation, jag tror bara det att tugga i sig.

Du har helt rätt i det såklart! :) Detta är ju inte första vändan på en dejtingapp utan processen gick bara mycket snabbare denna gång. Får som ångest av att det finns så många killar (som säkert är jättefina människor på alla sätt) som man av olika anledningar väljer bort gång på gång på gång. Majoriteten av människorna där passar ju inte just mig, vilket är helt rimligt och så som app/nätdejting fungerar. Hoppas det framgår hur jag menar utan att jag låter helt orimlig.

Sedan har du helt rätt i att jag behöver sänka tröskeln för att gå på dejt :angel: Men min egentid är ju oftast så mycket goare än en förstadejt. :D
 
Du har helt rätt i det såklart! :) Detta är ju inte första vändan på en dejtingapp utan processen gick bara mycket snabbare denna gång. Får som ångest av att det finns så många killar (som säkert är jättefina människor på alla sätt) som man av olika anledningar väljer bort gång på gång på gång. Majoriteten av människorna där passar ju inte just mig, vilket är helt rimligt och så som app/nätdejting fungerar. Hoppas det framgår hur jag menar utan att jag låter helt orimlig.

Sedan har du helt rätt i att jag behöver sänka tröskeln för att gå på dejt :angel: Men min egentid är ju oftast så mycket goare än en förstadejt. :D

Ja jag har för mig att du varit aktiv några vändor, men de har väl varit väldigt korta. Man får nog ge det lite tid.

" Majoriteten av människorna där passar ju inte just mig" - hur kan du veta det efter ett par bilder och en kort presentation? (Samt, du behöver ju inte gilla majoriteten, satsa på dem du gillar )

Ingen människa är så enkel och platt som det kan verka utifrån några rader och några bilder i en app utan betydligt mer komplexa. Det är bara att titta på sin egen presentation och sen tänka på alla lager och delar av en själv som inte kommer fram på de få raderna och bilderna. Hur omtänksam man är, vad man skrattar åt, varför ens vänner tycker om en så mycket, vilken filmscen man kan titta på gång efter gång och varför, vad man är rädd för osv.


Vet att Kropp och själ i p1 pratade om ungefär detta för ett tag sen (alltså att avfärda människor för lätt), ska se om jag kan hitta länk.

Sen du som avverkat läkarutbildningen kan väl inte vara helt obekant med begreppen "långsiktighet" och " utanför bekvämlighetszonen". Alltså handlar det verkligen om att du hellre har egentid eller mer om att du tycker det känns läskigt?

Menar inte att du behöver svara på frågorna, och jag ber om ursäkt om du tycker att jag tjatar på ett okänsligt sätt, inte min mening. Och är du nöjd som det är så finns det ju ingen mening att utmana sig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 517
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
564
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
332
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 836
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp