Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar in lite här. Har läst tråden ett tag, och inte känt mig lika ensam i mitt (än så länge misslyckade) dejtande och känner att det nu är min tur att bidra med något!

Jag har laddat ner tinder igen nu.. suck... Vet inte om det är den lilla orten jag bor i men utbudet känns minimalt, hittar inga som intresserar mig och de få jag ser potential i vill efter match bara skriva om att ligga eller så ses man ett par gånger innan de ghostar (eller visar att de trots att de lovat guld och gröna skogar bara var ute efter något casual trots alls, varför alltid dessa dubbla signaler?)....

Skriver just nu med ett par intressanta killar, men ingen av dem verkar ha något superintresse. Jag är alltid den som skriver först osv.. kanske någon som orkar läsa kan ge lite råd i situationen?

Den ena kan vi kalla Velig (hehe), han bor strax under en timmes bilväg från mig. Vi har träffats tre gånger och alla gångerna har det enligt mig sagt klick. Vi skrattar mycket, det är avslappnat och vi har mycket att prata om. Senast vi sågs tog han försiktigt min hand och höll mig tätt intill sig när vi kollade film (vi båda är väldigt blyga så det var stort haha). Men sedan har vi väldigt sporadisk kontakt.. En vecka efter vi hade setts senast skrev jag ett sms och frågade om han ville ses igen och gav förslag på dag, det ville han absolut sa han men kunde inte just då (intresserad i alla fall tänkte jag naivt då..). Han skulle säga till när han kunde, men sedan tog han aldrig upp det igen och veckorna gick.. tillslut skrev jag igen och frågade lite "avslappnat" att "hur ser det ut nästa vecka, har du lust att ses igen?" samma visa då, han ville gärna men kunde inte just den veckan pga mycket jobb (vilket jag förstår, han har precis startat upp eget företag och försöker komma på fötter med det). Efter flera veckors sporadisk kontakt igen frågade jag rakt ut. Jag skrev att jag tycker att det varit jättetrevligt de gånger vi setts, att jag tycker han verkar vara en väldigt intressant person och att jag gärna ses och lär känna honom mer. han skrev då att han också gärna fortsätter ses och se om det kan bli något, men att han är något tveksam till avståndet.. Jag svarade att jag förstår det, men att jag ju är flexibel med mitt jobb och mina tider, arbetar med ett yrke där jag bestämmer tider lite själv. Och att jag kan anpassa mig mycket efter honom nu när han just för tillfället av olika anledningar inte kan vara flexibel. Det tyckte han lät bra, sa att det var skönt att vi pratat igenom det och ville ses.... meeeeen det var en månad sedan, tror ni vi har setts? Nej. Och jag känner lite att visst jag kan fråga igen, men känner mig desperat som frågar, frågar och frågar men får samma svar varje gång.. Men varför säger han då att han gärna vill ses? Sista veckorna har vår kontakt varit mer eller mindre noll. Vi skriver lite då och då, men känns som det är jag som måste dra igång en konversation 9 av 10 gånger.. Så frågan är om det kanske bara är bäst att släppa. Men det är något med honom.. suck alltså. Varför ska man alltid fastna för de som inte är intresserade? Och varför kan de inte bara säga det istället för att påstå sig vara intresserade och ge falska förhoppningar....

Den andra killen matchade jag med för bara ett par veckor sedan. Skrev MASSOR första dagarna och ringde varandra och pratade i telefon i timmar flera gånger i veckan. Bestämde att han skulle komma hit en dag en dag i veckan.. men sen kom den veckan, och kontakten försvann (???). Skriver jag så svarar han trevligt, och när jag frågade i helgen om han ville ses så ville han absolut det sa han.. men sen nu när jag inte skriver så skriver inte han heller... så samma dilemma här, ska jag ändå lita på de han säger och fortsätta skriva och försöka.. eller ska jag gå efter handling och avsaknaden av initiativ från hans sida och helt enkelt lägga ner... så svårt. Vill inte vara desperat heller... fy ger snart upp.

På toppen av allt detta har mitt ex (som var mitt livs kärlek men också oerhört destruktiv) nyligen hört av sig och vill vara kk.. Känner mig fruktansvärt liten, betydelselös och utnyttjad.
 
Skriver just nu med ett par intressanta killar, men ingen av dem verkar ha något superintresse. Jag är alltid den som skriver först osv.. kanske någon som orkar läsa kan ge lite råd i situationen?

Tycker inte nån av dem verkar vara nått att bygga vidare på. Varför sätta dig i sitsen öht med nån som inte ens kan höra av sig för egen maskin, slösa inte ev känslor på det... Och ditt ex... Ptja. Vi är ju alla olika men det känns bara som ett utdraget lidande att ha kontakt med honom.

Leta vidare, är mitt enda råd :heart
 
Jag ska (kanske, planer hinner ju ändras) på dejt nästa vecka! :p

Laddade ner Tinder igen nyligen och matchade med en grabb som verkade lite intressant faktist, och vi har sen pratat dagligen sen dess. Han verkar väldigt vettig och jag gillar vad jag sett hittills, vi har liknande intressen, samma tänk om mycket, och jag tror vi skulle kunna ha jättekul ihop irl också, men samtidigt så är övertänkaren i mig lite tveksam till det hela. 🙈

Frågade mig själv här om dagen om jag hade kommit över D, men det har jag antagligen inte gjort än, men däremot så kan det faktist gå flera dagar utan att jag ens ägnar en tanke på honom. Sen det viktigaste… Skulle jag vilja ha tillbaka honom om han skulle komma dragandes? Nej, verkligen inte. Inte för att känslorna är helt borta eller aldrig var äkta ändå, utan för att jag helt enkelt bara skulle gå och vänta på att han skulle tvärvända ytterligare en dag och avsluta. 🤷🏻‍♀️

Såå, jag får acceptera att det kanske dröjer innan jag kan möta honom på affären utan att det hugger till i magen, men bara för det så kan jag faktist testa och se om det finns kärlek någon annanstans också. Det viktigaste är att jag är helt med på att jag aldrig skulle gå tillbaka till D iallafall om jag mot förmodan börjar träffa någon ny, dels för att vara schysst mot mig själv men ännu mer också mot den jag träffar.

Grabben jag ska träffa har haft ett lååååångt förhållande han kom ut ur för ca 1,5 år sen och har inte träffat någon efter det. Så det är ju också något som skrämmer mig lite, tänk om det blir lite samma som med D i sånt fall, att det går ett par månader sen tvärvänder han och kommer på att han inte är redo.

Jaja, jag har inte bråttom heller, utan vi ska ses sen får vi väll se hur det känns, och skulle det fortfarande vara intresse från båda håll så får vi ta det väldigt lugnt helt enkelt, och skulle vi mot förmodan bara storklicka som jag och D gjorde så blir det fortfarande att ta det jäkligt lugnt just för att låta oss båda hinna landa i tankar och känslor. Det var väll antagligen det som gick snett med mig och D från hans håll..Att allt bara kändes så bra så det bara rusade på.

Jaja, nog surrat från mig, jag ska iaf på dejt nästa vecka, och jag ser faktist rejält fram emot det! 😊 Onsdag är väll dagen vi pratat lite löst om än så länge iaf. 🙈
 
Hoppas det går bra på dejterna @pepp och @Fibusen 😊💕

------

Asså vad är det med folk? Jag tänker att man skriver en gång och är någon intresserad så svarar hen?
Varför skriva två-tre gånger till om personen inte svarar? Inom typ ett dygn t om. Nä, där bär ju skräpet ut sig självt.
Blev t om blockad av en som annars verkade trevlig (fast jag tvekade iom att han skrev hela tiden utan att jag hann svara emellan) för att jag inte svarade på ett dygn... eh, chilla?!
 
Jag hoppar in lite här. Har läst tråden ett tag, och inte känt mig lika ensam i mitt (än så länge misslyckade) dejtande och känner att det nu är min tur att bidra med något!

Jag har laddat ner tinder igen nu.. suck... Vet inte om det är den lilla orten jag bor i men utbudet känns minimalt, hittar inga som intresserar mig och de få jag ser potential i vill efter match bara skriva om att ligga eller så ses man ett par gånger innan de ghostar (eller visar att de trots att de lovat guld och gröna skogar bara var ute efter något casual trots alls, varför alltid dessa dubbla signaler?)....

Skriver just nu med ett par intressanta killar, men ingen av dem verkar ha något superintresse. Jag är alltid den som skriver först osv.. kanske någon som orkar läsa kan ge lite råd i situationen?

Den ena kan vi kalla Velig (hehe), han bor strax under en timmes bilväg från mig. Vi har träffats tre gånger och alla gångerna har det enligt mig sagt klick. Vi skrattar mycket, det är avslappnat och vi har mycket att prata om. Senast vi sågs tog han försiktigt min hand och höll mig tätt intill sig när vi kollade film (vi båda är väldigt blyga så det var stort haha). Men sedan har vi väldigt sporadisk kontakt.. En vecka efter vi hade setts senast skrev jag ett sms och frågade om han ville ses igen och gav förslag på dag, det ville han absolut sa han men kunde inte just då (intresserad i alla fall tänkte jag naivt då..). Han skulle säga till när han kunde, men sedan tog han aldrig upp det igen och veckorna gick.. tillslut skrev jag igen och frågade lite "avslappnat" att "hur ser det ut nästa vecka, har du lust att ses igen?" samma visa då, han ville gärna men kunde inte just den veckan pga mycket jobb (vilket jag förstår, han har precis startat upp eget företag och försöker komma på fötter med det). Efter flera veckors sporadisk kontakt igen frågade jag rakt ut. Jag skrev att jag tycker att det varit jättetrevligt de gånger vi setts, att jag tycker han verkar vara en väldigt intressant person och att jag gärna ses och lär känna honom mer. han skrev då att han också gärna fortsätter ses och se om det kan bli något, men att han är något tveksam till avståndet.. Jag svarade att jag förstår det, men att jag ju är flexibel med mitt jobb och mina tider, arbetar med ett yrke där jag bestämmer tider lite själv. Och att jag kan anpassa mig mycket efter honom nu när han just för tillfället av olika anledningar inte kan vara flexibel. Det tyckte han lät bra, sa att det var skönt att vi pratat igenom det och ville ses.... meeeeen det var en månad sedan, tror ni vi har setts? Nej. Och jag känner lite att visst jag kan fråga igen, men känner mig desperat som frågar, frågar och frågar men får samma svar varje gång.. Men varför säger han då att han gärna vill ses? Sista veckorna har vår kontakt varit mer eller mindre noll. Vi skriver lite då och då, men känns som det är jag som måste dra igång en konversation 9 av 10 gånger.. Så frågan är om det kanske bara är bäst att släppa. Men det är något med honom.. suck alltså. Varför ska man alltid fastna för de som inte är intresserade? Och varför kan de inte bara säga det istället för att påstå sig vara intresserade och ge falska förhoppningar....

Den andra killen matchade jag med för bara ett par veckor sedan. Skrev MASSOR första dagarna och ringde varandra och pratade i telefon i timmar flera gånger i veckan. Bestämde att han skulle komma hit en dag en dag i veckan.. men sen kom den veckan, och kontakten försvann (???). Skriver jag så svarar han trevligt, och när jag frågade i helgen om han ville ses så ville han absolut det sa han.. men sen nu när jag inte skriver så skriver inte han heller... så samma dilemma här, ska jag ändå lita på de han säger och fortsätta skriva och försöka.. eller ska jag gå efter handling och avsaknaden av initiativ från hans sida och helt enkelt lägga ner... så svårt. Vill inte vara desperat heller... fy ger snart upp.

På toppen av allt detta har mitt ex (som var mitt livs kärlek men också oerhört destruktiv) nyligen hört av sig och vill vara kk.. Känner mig fruktansvärt liten, betydelselös och utnyttjad.
Till den första hade jag skrivit att fast det fanns ett intresse från mig så kan jag utifrån hans beteende inte annat än dra slutsatsen att det inte kommer bli något mer mellan oss, och därmed avslutar den här kontakten.

Den andra låter som att han bara vill ha bekräftelse och använder dig när det passar. Avsluta den kontakten och lägg inte mer energi på den.

Blockera exet. Så som du känner kommer det inte leda till något gott att han kan kontakta dig.
 
Jag hoppar in lite här. Har läst tråden ett tag, och inte känt mig lika ensam i mitt (än så länge misslyckade) dejtande och känner att det nu är min tur att bidra med något!

Jag har laddat ner tinder igen nu.. suck... Vet inte om det är den lilla orten jag bor i men utbudet känns minimalt, hittar inga som intresserar mig och de få jag ser potential i vill efter match bara skriva om att ligga eller så ses man ett par gånger innan de ghostar (eller visar att de trots att de lovat guld och gröna skogar bara var ute efter något casual trots alls, varför alltid dessa dubbla signaler?)....

Skriver just nu med ett par intressanta killar, men ingen av dem verkar ha något superintresse. Jag är alltid den som skriver först osv.. kanske någon som orkar läsa kan ge lite råd i situationen?

Den ena kan vi kalla Velig (hehe), han bor strax under en timmes bilväg från mig. Vi har träffats tre gånger och alla gångerna har det enligt mig sagt klick. Vi skrattar mycket, det är avslappnat och vi har mycket att prata om. Senast vi sågs tog han försiktigt min hand och höll mig tätt intill sig när vi kollade film (vi båda är väldigt blyga så det var stort haha). Men sedan har vi väldigt sporadisk kontakt.. En vecka efter vi hade setts senast skrev jag ett sms och frågade om han ville ses igen och gav förslag på dag, det ville han absolut sa han men kunde inte just då (intresserad i alla fall tänkte jag naivt då..). Han skulle säga till när han kunde, men sedan tog han aldrig upp det igen och veckorna gick.. tillslut skrev jag igen och frågade lite "avslappnat" att "hur ser det ut nästa vecka, har du lust att ses igen?" samma visa då, han ville gärna men kunde inte just den veckan pga mycket jobb (vilket jag förstår, han har precis startat upp eget företag och försöker komma på fötter med det). Efter flera veckors sporadisk kontakt igen frågade jag rakt ut. Jag skrev att jag tycker att det varit jättetrevligt de gånger vi setts, att jag tycker han verkar vara en väldigt intressant person och att jag gärna ses och lär känna honom mer. han skrev då att han också gärna fortsätter ses och se om det kan bli något, men att han är något tveksam till avståndet.. Jag svarade att jag förstår det, men att jag ju är flexibel med mitt jobb och mina tider, arbetar med ett yrke där jag bestämmer tider lite själv. Och att jag kan anpassa mig mycket efter honom nu när han just för tillfället av olika anledningar inte kan vara flexibel. Det tyckte han lät bra, sa att det var skönt att vi pratat igenom det och ville ses.... meeeeen det var en månad sedan, tror ni vi har setts? Nej. Och jag känner lite att visst jag kan fråga igen, men känner mig desperat som frågar, frågar och frågar men får samma svar varje gång.. Men varför säger han då att han gärna vill ses? Sista veckorna har vår kontakt varit mer eller mindre noll. Vi skriver lite då och då, men känns som det är jag som måste dra igång en konversation 9 av 10 gånger.. Så frågan är om det kanske bara är bäst att släppa. Men det är något med honom.. suck alltså. Varför ska man alltid fastna för de som inte är intresserade? Och varför kan de inte bara säga det istället för att påstå sig vara intresserade och ge falska förhoppningar....

Den andra killen matchade jag med för bara ett par veckor sedan. Skrev MASSOR första dagarna och ringde varandra och pratade i telefon i timmar flera gånger i veckan. Bestämde att han skulle komma hit en dag en dag i veckan.. men sen kom den veckan, och kontakten försvann (???). Skriver jag så svarar han trevligt, och när jag frågade i helgen om han ville ses så ville han absolut det sa han.. men sen nu när jag inte skriver så skriver inte han heller... så samma dilemma här, ska jag ändå lita på de han säger och fortsätta skriva och försöka.. eller ska jag gå efter handling och avsaknaden av initiativ från hans sida och helt enkelt lägga ner... så svårt. Vill inte vara desperat heller... fy ger snart upp.

På toppen av allt detta har mitt ex (som var mitt livs kärlek men också oerhört destruktiv) nyligen hört av sig och vill vara kk.. Känner mig fruktansvärt liten, betydelselös och utnyttjad.

Nummer två KAN vara extremt blyg och fega ur när det gäller att träffas IRL.... En av mina kompisar har en kille som hon chattade med varje dag i 4 månader innan han vågade träffa henne IRL. Vet du om han dejtat mycket innan? Jag skulle försöka luska ut om det kan vara något sådant, annars så verkar han inte så interesserad...

KK med exet låter som en oerhört dålig idè om det fortfarande finns känslor inblandade...
 
Happ... massa som skriver, men ingen jätteintressant. Och enda jag skrivit till själv svarar inte 😶 såklart.

Matchat med en på Tinder, men för långt bort för mig som är rätt fast här, tyvärr fortf utan körkort och vill inte åka kollektivt just nu. Så, trist. Men jobbar på körkortet, är ju sporrad nu iaf.
 
Ja jag har för mig att du varit aktiv några vändor, men de har väl varit väldigt korta. Man får nog ge det lite tid.

" Majoriteten av människorna där passar ju inte just mig" - hur kan du veta det efter ett par bilder och en kort presentation? (Samt, du behöver ju inte gilla majoriteten, satsa på dem du gillar )

Ingen människa är så enkel och platt som det kan verka utifrån några rader och några bilder i en app utan betydligt mer komplexa. Det är bara att titta på sin egen presentation och sen tänka på alla lager och delar av en själv som inte kommer fram på de få raderna och bilderna. Hur omtänksam man är, vad man skrattar åt, varför ens vänner tycker om en så mycket, vilken filmscen man kan titta på gång efter gång och varför, vad man är rädd för osv.


Vet att Kropp och själ i p1 pratade om ungefär detta för ett tag sen (alltså att avfärda människor för lätt), ska se om jag kan hitta länk.

Sen du som avverkat läkarutbildningen kan väl inte vara helt obekant med begreppen "långsiktighet" och " utanför bekvämlighetszonen". Alltså handlar det verkligen om att du hellre har egentid eller mer om att du tycker det känns läskigt?

Menar inte att du behöver svara på frågorna, och jag ber om ursäkt om du tycker att jag tjatar på ett okänsligt sätt, inte min mening. Och är du nöjd som det är så finns det ju ingen mening att utmana sig själv.

Har inte haft tid att svara ordentligt förrän nu men tar absolut inte illa upp av ditt svar! :)

Det är väl båda delar egentligen, dvs att jag är rätt nöjd och att appdejting inte är för mig. Jag tycker att väldigt många framstår som platta/ointressanta (även om jag förstår att långt ifrån alla är så det egentligen) och då går det ju liksom inte ens att sålla, man kan ju inte swipea ja på allt. Jag har ändå gett det ett par seriösa försök tidigare även om det inte var så denna gång. Jag kan absolut kännas vid rädsla inför att gå på dejter osv men kopplar inte den till appdejting, där känner jag mer tristess. Jag jobbar absolut aktivt för att utmana mina rädslor IRL istället.

Avseende långsiktighet så tänker jag dels att jag generellt har gjort min fair share av att stå ut med saker för att få det bättre "sen", dels att jag ser utbildning/jobb som väldigt skilt från hur jag vill att mitt privatliv ska fungera på den punkten. :)
 
The Guy var en typiskt perfekt biodejt också visade det sig! Jag vet inte om det är en del av problematiken med min autism men jag är alltid hyperkänslig för hur människor jag interagerar med beter sig, och det blir normalt sett ännu värre i situationer med andra människor runt i kring (om det är någon jag är bekväm med när vi är ensamma). I stil med att jag kan känna mig otroligt dissad av att någon sover bredvid mig på fel sätt 😅 Så kan jag bli väldigt osäker av typ för lite kontakt (inte nödvändigtvis just fysisk) eller stressad/obekväm av för mycket kontakt. Men det kändes bara bra, enkelt och mysigt! Vilken seger, att inte bli stressad av en person man träffat i typ 10 månader 🙄 Men för mig kändes det som en seger och skitbra 😁 Jag har liksom vant mig vid hur vi är när vi skiljs åt vid porten, går och handlar och hämtar mat o sådana situationer utanför hemmet. Men varje ny situation känner jag mig normalt osäker på hur jag typ förväntas bete mig och hur den andre kommer bete sig och jag reagera på det. Jag kan typ bara tänka på det när jag gör nya saker (lögn, enda jag nog gör utan den stressen är att handla i min vanliga mataffär typ, så länge jag inte råkar se någon i personalen för jag vet aldrig om jag ska heja eller inte 😆). Så det är så skönt när det bara känns lugnt och fridfullt i huvudet och som att han vet precis när han ska sträcka ut en hand och hålla i min och stryka mig över fingrarna. Och så kan man bara sitta där och titta på en film i en biosalong, rakt upp o ner. Vilken grej 🥳 Sådant jag blir lycklig av 😅😍
 
Matchat med en på Tinder, men för långt bort för mig som är rätt fast här, tyvärr fortf utan körkort och vill inte åka kollektivt just nu. Så, trist. Men jobbar på körkortet, är ju sporrad nu iaf.
Är han inte mobil? Jag hade inte haft någonting emot att åka om han ”satt fast”. Det är ju av övergående karaktär.
 
Är han inte mobil? Jag hade inte haft någonting emot att åka om han ”satt fast”. Det är ju av övergående karaktär.

Vet inte, det är han kanske... skrev till honom nu iaf.
Har inte skrivit så mkt i min text, men ska kanske skriva det där om att jag inte är så rörlig just nu direkt i profilen?
Kan ju finnas dom som vill ses ändå:)
 
Träffade på en grottmänniska igår..

L1jg4Fm.jpg


Vi hade inte skrivit något innan detta. 🙄
 
Igår var han här på kaffe och han tog med choklad och så pratade vi i flera timmar och gick med hundarna. Och provade ut bästa myspositionerna i soffan och bästa sätten att ligga i hans famn så det blir så gosigt och mysigt som möjligt :D:love: Hittade det perfekta så nu vet vi.

Ikväll är det filmkväll, förra veckan pratade vi om vilken film vi ska se nästa gång och vi hade båda utan minsta ord om det tänkt ut samma film av alla tusentals filmer. Hur gick det till? Det blir En oväntad vänskap.

Det har också blivit en oväntad vänskap mellan honom och mina grabbar (hundarna). Dom har funnit varandra så fint att jag blir lite tårögd ibland. Så mysigt att se dom tillsammans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 868
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
581
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 740
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp