Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är väl inte så konstigt att du inte fick en nyckelring? Jag har inte lika många nyckelringar som jag har nycklar, men alla extra nycklar hänger på "sin" krok med namn i nyckelskåpet så jag vet vad de är till.

Sätt på en nyckelring, eller sätt den på din egen knippa och släpp det där. :D Sådana saker behöver du inte oroa dig över. Det finns ingen vettig människa som blir irriterad över att du satt dit fel nyckelring eller vad du nu väljer att göra med den. Lovar att han blir glad av att du använder nyckeln!

Nej det är inte alls konstig och ja jag vet jag borde bara sätta på en 🤣 Det bara var inte så det var tänkt från början med nyckeln och då är jag så feg haha. Från början lämnade vi tillbaka den i min låda i kylen på jobbet 😁 Sedan glömdes det bara mer och mer av.
 
Jag sällar mig till skaran som har det svårt på Tinder för tillfället 😁
Jag har inte dejtat på hur länge som helst eftersom jag har haft för mycket med flytt, renovering, stressigt jobb och därtill en skadad kropp som spökat. För några dagar sedan fick jag dock feeling igen och laddade ner Tinder.

Eh, ja, hittills har det ju inte varit någon dundersuccé. Har matchat med ett gäng men kvaliteten har varit bedrövlig 😅

1. Män som är tråkiga i skrift borde ha en varningstext på sin profil. Men på riktigt, vuxna människor som bara svarar "hehe" på något man skriver?!

2. Män som snabbt försöker leda in konversationen på sex. Så himla oattraktivt och ointressant. Och så himla vanligt.

3. En man som verkade förvånansvärt vettig men som sedan berättade att han inte kunde gå ut och äta middag på restaurang som första dejt eftersom han har löneutmätning på grund av stora skulder. Nä men hejdå.

4. Män som efter en stunds konverserande avslöjar att de är jätteallergiska mot pälsdjur, trots att det framgår att jag har både häst och katt.


Bara att ta nya tag.
 
Nej det är inte alls konstig och ja jag vet jag borde bara sätta på en 🤣 Det bara var inte så det var tänkt från början med nyckeln och då är jag så feg haha. Från början lämnade vi tillbaka den i min låda i kylen på jobbet 😁 Sedan glömdes det bara mer och mer av.

Uppdatering! Han ska fixa nyckelring i veckan 🤣 Så, nu slipper min otroliga hjärna haka upp sig på det 🙄
 
Män som efter en stunds konverserande avslöjar att de är jätteallergiska mot pälsdjur, trots att det framgår att jag har både häst och katt.
Den härlige är extremt allergisk. Fast det spelar inte mig nån roll. Han kommer kunna vara i mitt hus men i precis lagom mängd. Jag vill ju aldrig ha nån som bor hos mig och hästarna ser jag som min fristad oavsett. Så en allergiker passar ganska bra egentligen.
 
Den härlige är extremt allergisk. Fast det spelar inte mig nån roll. Han kommer kunna vara i mitt hus men i precis lagom mängd. Jag vill ju aldrig ha nån som bor hos mig och hästarna ser jag som min fristad oavsett. Så en allergiker passar ganska bra egentligen.
Och jag tänker helt annorlunda :D Vill man inte ha någon som bor hos sig är det ju såklart ingen big deal men jag gillar att ha folk hos mig och så även en partner. Är han då jätteallergisk mot pälsdjur så blir det väldigt besvärligt eftersom min katt är supersocial och en riktig hårboll 😅 Jag tycker att det skulle vara jättetrist att bara kunna ses ute eller hos honom och aldrig hos mig.
 
Och jag tänker helt annorlunda :D Vill man inte ha någon som bor hos sig är det ju såklart ingen big deal men jag gillar att ha folk hos mig och så även en partner. Är han då jätteallergisk mot pälsdjur så blir det väldigt besvärligt eftersom min katt är supersocial och en riktig hårboll 😅 Jag tycker att det skulle vara jättetrist att bara kunna ses ute eller hos honom och aldrig hos mig.
Jag är nog inte på partnerstadium med honom i nuläget. Jag har 7 katter så jag är ju måttlig 😬🤪🙃 men stort hus och väldigt rent
 
Och jag tänker helt annorlunda :D Vill man inte ha någon som bor hos sig är det ju såklart ingen big deal men jag gillar att ha folk hos mig och så även en partner. Är han då jätteallergisk mot pälsdjur så blir det väldigt besvärligt eftersom min katt är supersocial och en riktig hårboll 😅 Jag tycker att det skulle vara jättetrist att bara kunna ses ute eller hos honom och aldrig hos mig.
Håller med om det. Häst är väl ingen större fara, de bor ju faktiskt i stallet och inte inne i huset och jag är pedant så det är verkligen inga hästkläder eller någonting som har varit nära hästarna inne i huset såvida det inte är tvättat. Men katterna...! De bor i hela huset och är verkligen överallt. Av den anledningen skulle en pälsdjursallergiker som inte tål katt gå fetbort.
 
Håller med om det. Häst är väl ingen större fara, de bor ju faktiskt i stallet och inte inne i huset och jag är pedant så det är verkligen inga hästkläder eller någonting som har varit nära hästarna inne i huset såvida det inte är tvättat. Men katterna...! De bor i hela huset och är verkligen överallt. Av den anledningen skulle en pälsdjursallergiker som inte tål katt gå fetbort.

Det går bort här med. Har ju en hög djur varav två sitter på bordet när jag äter och alla sover i sängen 😁
Sen lyckas jag alltid skola om mina killar till hästskötare 😅
Det är inget jag planerar, det bara blir så med alla 😁
V har fått från, din häst, den får du ha själv till att vara med ett par dagar i veckan och på alla träningar han har möjlighet till 😁
 
Fråga till er mer tindervana; om man sveper ja på ett toppval, får de veta då att man svept ja på dem under tiden de var toppval? Vet folk ens att de är toppval om ingen säger det?
 
Tänker att jag ändå kan uppdatera med nåt fräscht, nytt och nyktert!

Min kollega/vän har pratat gott om sin vän, han har skickat bilder på mig vice versa.

Vi tog en promenad på en timma, det visar sig att han gått samma skola som mig (i en annan stad) :D
Hur stora är oddsen?

Han var trevlig, söt och ville ses igen 😊
 
Fråga till er mer tindervana; om man sveper ja på ett toppval, får de veta då att man svept ja på dem under tiden de var toppval? Vet folk ens att de är toppval om ingen säger det?
Vad är toppval på Tinder? Jag har inte den funktionen, är det någon betalfunktion?
 
Fråga till er mer tindervana; om man sveper ja på ett toppval, får de veta då att man svept ja på dem under tiden de var toppval? Vet folk ens att de är toppval om ingen säger det?
Jag har bara tänkt att de är toppval för mig, inte något som de är medvetna om. Däremot om de har Gold lär de ju veta att jag svept ja på dem, som vanligt.
 
Vad är toppval på Tinder? Jag har inte den funktionen, är det någon betalfunktion?

Det trodde jag alla hade? Jag har ingen betalfunktion men verkar kunna välja ett toppval per dag. Hittar dem genom att gå in på stjärnan längst ner i menyn (jag har elden, stjärnan, pratbubbla och en gubbe=inställningar). Klickar på stjärnan och väljer toppval. :)
 
Det trodde jag alla hade? Jag har ingen betalfunktion men verkar kunna välja ett toppval per dag. Hittar dem genom att gå in på stjärnan längst ner i menyn (jag har elden, stjärnan, pratbubbla och en gubbe=inställningar). Klickar på stjärnan och väljer toppval. :)

Men oj, där lärde jag mig något nytt! Kul. :D
 
Han hörde av sig idag. Dikeskörningen. Skrev apropå en sak som blev lite våran grej den period vi lärde känna varann under den här årstiden ifjol.
Det är så sjukt för jag har tänkt väldigt mkt på honom sista tiden. Det blev ju lite lättare med det ett tag under sommaren men jag har känt en sån konstig känsla nu i några veckor. Drömt konstiga grejer och liksom haft nån sorts omstartad sorgeprocess. Det är som nån sorts störd telepatisk kraft bevisligen för jag har känt på mig några dagar att han kommer snart poppa upp. Och så hände det. Efter 6 mån tystnad.
Nej vi ska inte ses, för er som undrar. Jag behövde bara skriva av mig.
 
Kan tyvärr inte sluta tjata om vad skönt det är att känna sig förstådd, sorry 😅 Och vad befriande det är när kommunikationen bara alltid funkar i alla olika lägen.

Var lite deppig igår och skrev vid 19 att jag inte visste om jag skulle palla åka till honom som vi (på mitt initiativ som vanligt tror jag 😆) bestämt. Jag var sen från veterinären och fortfarande i stallet, behövde hemom o fixa matlåda osv. Tänkte redan när jag precis skickat att jag skulle skriva "det är nu du ska föreslå att du ska komma till mig istället 😭" vad han än svarade för jag ville nog ses egentligen, var bara trött och ledsen. Men han svarar såklart direkt att vi kan ses hos mig istället om jag ville eller en annan dag om jag hellre inte ville ses. Jag är rätt sämst på att svara, eller, när jag inte har ett rakt, 100 %-igt svar så svarar jag inte. Så lämnade det där och mockade klart och frågade sedan vilken buss han isf skulle komma med och svarade sedan. Han packade snabbt ihop sina saker och dök upp strax efter 20.

Jag gillar att det är lika enkelt att kommunicera i det läget när jag är off som när jag i normalläget är väldigt kort och konkret och kan bestämma en hel kväll/dag på några få ord typ. Och att vi ofta föreslår samma lösning samtidigt. Det gör det så väldigt mycket mindre energikrävande för mig. Typ inte energikrävande alls tror jag.

Sedan var han snäll och gick med på att pussla för att muntra upp mig (typ det bästa jag vet och det mest stressande han vet). När han tyckte vi borde sova så jag fick några timmars sömn innan mitt dagskift insåg jag att jag lagt typ 200 bitar och han kanske 10. Ska inte lura honom att pussla mer 🙄

I morgon ska vi på bio och se Bond, det ska bli jättekul 🤩 Knivigt att få ihop en tid med två olika 5-skift så tur de har flera föreställningar i timmen 😆
 
Det trodde jag alla hade? Jag har ingen betalfunktion men verkar kunna välja ett toppval per dag. Hittar dem genom att gå in på stjärnan längst ner i menyn (jag har elden, stjärnan, pratbubbla och en gubbe=inställningar). Klickar på stjärnan och väljer toppval. :)
Ja, alla har nog det, men jag hade helt missat at klicka på den där stjärnan. Men man lär sig någonting nytt varje dag.

Men det är bara Tinders egen matchmaking-algoritm som kickat in där. De vet inte att de är på ditt toppval, precis som du inte vet att du är på någons toppval.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 578
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
566
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
341
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 071
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp