Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har som vanligt haft en jättefin helg med O och hans vänner, drog iväg på en spontangrej på fredagen och dansade hela kvällen, det var jätteroligt. Sen har jag sovit, fått massage och känt mig både pigg och utvilad för engångsskull. Kommer sen hem till en sjuk hund, vilket drog ner mitt mood en hel del, hade sett fram emot en enkel sista vecka innan semestern. Men förhoppningsvis löser det sig så att min hund mår bra igen snart och sen är det semester- :heart

Krya på hunden ❤
 
Hittade precis den här tråden. Har läst och hoppat lite mellan sidorna och förundras över hur intressant det är att läsa om andras dejting.

Tidigare i tråden diskuterade ni hur det är att vara kär. Jag vet inte om jag varit det någon gång. Min första pojkvän blev jag intresserad av först efter att han talat om att han gillar mig. Den andra var i princip första bästa killen jag träffade från Tinder.. Båda förhållandena varade i 3+ år och jag hoppas ändå att jag lärt mig tillräckligt mycket om mig själv för att inte göra samma misstag igen.

Dejtar en kille från Tinder nu (dock den andra därifrån så inte första bästa 😂) men jag vet liksom inte vad jag känner. Vi träffades för första gången i början av maj och har sovit hos varandra flera gånger och träffat varandras mammor. Blir glad av att umgås med honom. Vi är dock typ varandras motsatser. Han är impulsiv/spontan och supersocial medan jag är introvert, behöver egentid/planering och tycker det känns jobbigt att behöva träffa alla hans vänner. Det behöver inte alltid vara ett problem såklart och samtidigt gillar jag att han vill ta med mig ut att göra saker. Men är jag kär? Nej. Får inte fjärilar i magen av tanken på honom och blir inte ledsen när jag funderar över ifall han inte är fortsatt intresserad. Måste jag bli kär? Är det oschysst att "bara vara" så länge det känns bra trots att jag kanske inser att det inte kommer hålla?
 
Jag har aldrig varit kär innan, men skulle säga att jag är kär i herrn. Jag trivs fantastiskt bra i hans sällskap, vi tjafsar inget utan kommer bra överens. Jag känner mig fullständigt trygg i hans närvaro och när han inte är här så känns de väldigt tomt 🙈 Jag njuter av all tid jag spenderar med honom, om så att vi slökollar på film i soffan. Är så glad över att jag vågade träffa honom för 5 månader sen ❤
 
Hittade precis den här tråden. Har läst och hoppat lite mellan sidorna och förundras över hur intressant det är att läsa om andras dejting.

Tidigare i tråden diskuterade ni hur det är att vara kär. Jag vet inte om jag varit det någon gång. Min första pojkvän blev jag intresserad av först efter att han talat om att han gillar mig. Den andra var i princip första bästa killen jag träffade från Tinder.. Båda förhållandena varade i 3+ år och jag hoppas ändå att jag lärt mig tillräckligt mycket om mig själv för att inte göra samma misstag igen.

Dejtar en kille från Tinder nu (dock den andra därifrån så inte första bästa 😂) men jag vet liksom inte vad jag känner. Vi träffades för första gången i början av maj och har sovit hos varandra flera gånger och träffat varandras mammor. Blir glad av att umgås med honom. Vi är dock typ varandras motsatser. Han är impulsiv/spontan och supersocial medan jag är introvert, behöver egentid/planering och tycker det känns jobbigt att behöva träffa alla hans vänner. Det behöver inte alltid vara ett problem såklart och samtidigt gillar jag att han vill ta med mig ut att göra saker. Men är jag kär? Nej. Får inte fjärilar i magen av tanken på honom och blir inte ledsen när jag funderar över ifall han inte är fortsatt intresserad. Måste jag bli kär? Är det oschysst att "bara vara" så länge det känns bra trots att jag kanske inser att det inte kommer hålla?

Jag tänker mig att du kanske kan fråga hur han känner? Han kanske är nöjd med att umgås utan att vara kära? Och då är det inte alls oschysst att "bara vara".
 
Avdelningen för värdelöst vetande som man inte vill veta.
Hittade exets profil på en dejtingsite och jag lyckades hindra mina impulser att skriva något otrevligt till honom angående att kalla sig själv för "alltid ärlig". (för den som inte vet så var han otrogen i 1,5 år och gick bakom min rygg). Duttig cirkus.

Jag är för övrigt tillbaka på jobbet officiellt. Kollegan och jag pratade om de mest besynnerliga sakerna idag, så nu ikväll har jag bland annat varit tvungen att googla fraktaler. Han är smart, känslig och söt.
 
Alltså - jag vet inte helt vad som hänt med DB på sistonde, men på något vis så verkar det ha trillat ner ett par poletter....

Han har gradvis börjat ge mig ständigt mera komplimanger och bekräftelse, han säger att jag är den enda kvinna han träffat/varit med det senaste året, och att han inte kommer träffa någon annan utan mitt "godkännande" (trots att han fortfarande säger sig vara poly). Allt det här utan att jag ens tagit upp det...?

Känns fint iaf. Även om jag inte tror på någon "framtid" för våran relation, så är vi ett positivt tillskott i varandras liv just nu. :)
 
Intressant från Vetenskapsradion om en studie från Kanada tycker jag. 7 av 10 kärleksrelationer börjar som vänskap enligt deras resultat. Inte konstigt då att det är många som tycker dejting-formatet är knepigt. https://sverigesradio.se/artikel/karlek-vid-forsta-ogonkastet-inte-sa-vanligt

Ännu högre siffra för HBTQ och unga.
Fast det är väl inte konstigt egentligen. Många träffas ju genom jobbet tex. De lär känna varandra på jobbet, eller i skolan, eller i föreningen där man är aktiv.
Men jag håller med om att den sorten är enklare och något jag föredrar. Att vara vänner innan är ju hälften vunnet för man känner den personen utan lurperioden.
 
Men lugna ner dig lite nu. Du ställde en enormt privat fråga och jag undrade vad ditt syfte med den var, just för att den är så privat och inte har någon betydelse när en diskuterar. Och det är ett diskussionsforum, dvs ibland blir en ifrågasatt.

Nu är jag och flera med mig här rätt lätta att identifiera och därmed även vilket kön vi har men för en del här är det faktiskt känsligt. Det är många här som medvetet (och ibland av säkerhetsskäl) ser till att vara så anonyma som möjligt.

Tycker du att jag gått över gränsen går det att anmäla mina inlägg :)
Jag skulle precis höra lite efter tankar om min senaste dejt, men stötte på erat meningsutbyte i tråden. Det är så tråkigt att som ny användare bli bemött med syrliga kommentarer. Det är ganska vanligt att det blir lite högstadienivå-you-cant-sit-with-us på det hela. Många som verkar gå igång på att trycka till andra eller "att veta bättre". Men det är ju ungefär samma användare som varit med länge och verkar spendera väldigt mycket tid på bukefalos som sitter och svarar varandra, så det blir kanske som ett kompisgäng där man blir lite störd av någon okänd och vill snäsa bort den för den stör? Eller något annat, för det gäller ju inte alla utan vissa är trevliga och välkomnande även när de vill anmärka på något. Varför inte tänka på vilken ton man använder? Är ens mål att få mottagaren av texten att förstå och använda sig av ens rekommendationer är det ju att förmedla det på ett trevligt sätt det som är effektivast trots allt :)
 
Jag skulle precis höra lite efter tankar om min senaste dejt, men stötte på erat meningsutbyte i tråden. Det är så tråkigt att som ny användare bli bemött med syrliga kommentarer. Det är ganska vanligt att det blir lite högstadienivå-you-cant-sit-with-us på det hela. Många som verkar gå igång på att trycka till andra eller "att veta bättre". Men det är ju ungefär samma användare som varit med länge och verkar spendera väldigt mycket tid på bukefalos som sitter och svarar varandra, så det blir kanske som ett kompisgäng där man blir lite störd av någon okänd och vill snäsa bort den för den stör? Eller något annat, för det gäller ju inte alla utan vissa är trevliga och välkomnande även när de vill anmärka på något. Varför inte tänka på vilken ton man använder? Är ens mål att få mottagaren av texten att förstå och använda sig av ens rekommendationer är det ju att förmedla det på ett trevligt sätt det som är effektivast trots allt :)
Fast mja, jag tycker inte alls att kommentaren var syrlig (å andra sidan var den ju inte riktad åt mitt håll, det inser jag) utan reagerade också på den rättframma frågan om kön. På ett anonymt forum är det helt enkelt inte god netikett tycker jag, och förstår helt och hållet att folk reagerade. Tycker det är bra att folk reagerar och markerar till och med, även om jag givetvis hoppas att det inte ska skrämma bort nya medlemmar. Buke är en ovanligt inkluderande plats på nätet.
Med det sagt hoppas jag också att det känns okej för dig att skriva vidare i tråden och på forumet. :)
 
Jag skulle precis höra lite efter tankar om min senaste dejt, men stötte på erat meningsutbyte i tråden. Det är så tråkigt att som ny användare bli bemött med syrliga kommentarer. Det är ganska vanligt att det blir lite högstadienivå-you-cant-sit-with-us på det hela. Många som verkar gå igång på att trycka till andra eller "att veta bättre". Men det är ju ungefär samma användare som varit med länge och verkar spendera väldigt mycket tid på bukefalos som sitter och svarar varandra, så det blir kanske som ett kompisgäng där man blir lite störd av någon okänd och vill snäsa bort den för den stör? Eller något annat, för det gäller ju inte alla utan vissa är trevliga och välkomnande även när de vill anmärka på något. Varför inte tänka på vilken ton man använder? Är ens mål att få mottagaren av texten att förstå och använda sig av ens rekommendationer är det ju att förmedla det på ett trevligt sätt det som är effektivast trots allt :)

Jag släppte det här för länge sedan men peka gärna ut för mig var jag var "syrlig" i det här sammanhanget. Jag ifrågasatte en extremt personlig fråga på ett neutralt sätt.

Jag backar inte från att det är totalt onödigt att köna någon för att diskutera med hen och att det är extremt dålig netikett att fråga. Något jag verkligen uppskattar här är att kön är totalt ointressant för de allra flesta, det är interaktionen som är intressant.

Det finns flera här som är queer och även de som genomgått könsbejakande behandling. De ska kunna känna sig trygga här och inte behöva svara på sådana här frågor.
 
Fast mja, jag tycker inte alls att kommentaren var syrlig (å andra sidan var den ju inte riktad åt mitt håll, det inser jag) utan reagerade också på den rättframma frågan om kön. På ett anonymt forum är det helt enkelt inte god netikett tycker jag, och förstår helt och hållet att folk reagerade. Tycker det är bra att folk reagerar och markerar till och med, även om jag givetvis hoppas att det inte ska skrämma bort nya medlemmar. Buke är en ovanligt inkluderande plats på nätet.
Med det sagt hoppas jag också att det känns okej för dig att skriva vidare i tråden och på forumet. :)
Ja jag håller med athena_arabians i sak, det handlar inte om det, det jag försökte beskriva var hur tonen mot oss nya användare uppfattas(ofta).
 
Jag släppte det här för länge sedan men peka gärna ut för mig var jag var "syrlig" i det här sammanhanget. Jag ifrågasatte en extremt personlig fråga på ett neutralt sätt.

Jag backar inte från att det är totalt onödigt att köna någon för att diskutera med hen och att det är extremt dålig netikett att fråga. Något jag verkligen uppskattar här är att kön är totalt ointressant för de allra flesta, det är interaktionen som är intressant.

Det finns flera här som är queer och även de som genomgått könsbejakande behandling. De ska kunna känna sig trygga här och inte behöva svara på sådana här frågor.
Varför upplyser du inte på ett trevligare sätt så att chansen ökar att personen vill lyssna på vad du har att säga och börjar applicera ditt tänk på sina framtida inlägg? :)
Ett tips i all välmening till de som ofta rättar andra.

Edit; sorry för OT, tillbaks till temat. Vad tycker ni om att dejta hästsnubbar? Har träffat en. Funkat med samma intresse?
 
Varför upplyser du inte på ett trevligare sätt så att chansen ökar att personen vill lyssna på vad du har att säga och börjar applicera ditt tänk på sina framtida inlägg? :)
Ett tips i all välmening till de som ofta rättar andra.

Du har fortfarande inte visat var jag var så extremt otrevlig och jag betackar mig för dina råd (apropå dålig netikett då). Jag vidhåller att frågan var extremt personlig och faktiskt inte ok i något sammanhang.

Jag rekommenderar att du läser på om HBTQ/queer så kanske du inser varför frågan är totalt olämplig.
 
Ja jag håller med athena_arabians i sak, det handlar inte om det, det jag försökte beskriva var hur tonen mot oss nya användare uppfattas(ofta).

I ett diskussionsforum är en inte alltid ense och får vara beredd på mothugg. Gudarna ska veta att jag blivit strimlad vid tillfällen. Jag har absolut gått över gränsen ibland och fått "kvartssamtal" med moderaterna, med rätta.

Men du får faktiskt lov att peka ut var jag var otrevlig i det här och inte någon svepande kommentar om tonen här. Jag ifrågasatte på ett neutralt sätt, inget annat.
 
@Kerry Jag är ganska ny här faktiskt, men blev väldigt aktiv ganska fort (det är ju ett trevligt forum). Aldrig upplevt att det är exkluderande här, men däremot hålls det hårt på att säga ifrån när saker inte är okej. Det är en stor fördel med forumet tycker jag, och inget som ska tas personligt! Välkommen hit :D

Och vad gäller att dejta hästfolk har jag ingen erfarenhet, men när jag hade hund träffade jag en tjej med hund ett tag och det gick inte särskilt bra. Slutade med att min hund bet henne och jag tyckte han gjorde rätt:angel: (alltså, min hund mitt ansvar och så vidare, men hon hade hund själv, jag hade förklarat situationen, och hon ignorerade instruktionerna). Men jag menar dejtar du en hästkille där ni faktiskt kan komma överens om rätt och fel alternativt låta varandras hästar vara så varför inte? :)
 
Varför upplyser du inte på ett trevligare sätt så att chansen ökar att personen vill lyssna på vad du har att säga och börjar applicera ditt tänk på sina framtida inlägg? :)
Ett tips i all välmening till de som ofta rättar andra.

Edit; sorry för OT, tillbaks till temat. Vad tycker ni om att dejta hästsnubbar? Har träffat en. Funkat med samma intresse?

Skulle aldrig dejta en hästsnubbe men inte heller en hundsnubbe. Nu håller jag inte på med hästar längre men vill absolut inte dras in i den världen igen, och hundsnubbe pga jag orkar inte ha diskussioner om hur jag har det med mina hundar. Upplever att man sällan stöter på vettiga hundmänniskor, och sen har jag en hund som inte tycker om andra hundar.

Men vill generellt inte dejta någon med samma intressen som mig själv. Tycker det är mycket bättre om man har varsitt liv och inte hela tiden sitter ihop.
 
Ja jag håller med athena_arabians i sak, det handlar inte om det, det jag försökte beskriva var hur tonen mot oss nya användare uppfattas(ofta).
Fast är tonen verkligen extra hård eller är det bara så att alla inte är riktigt vana vid jargongen (i brist på bättre ord) i forumet? Jag ser ingen särbehandling, utöver viss skepsis om en trådstart är extrem till exempel, men det känns rätt naturligt.
Kanske vore en idé med en tråd i Buke-delen om det verkligen är ett problem?


...och för att svara på frågan skulle jag själv aldrig orka ha ett förhållande med en häst eller hundmänniska tror jag. Det är så himla mycket som måste passa och klaffa. :D
 
Jaha, jag har varit på dejt!
Vi var och badade och åkte sen hem till mig, han är jägare och förundrad över alla mina djur :D

Jag ska upp tidigt och han ska jobba natt så vi har dålig timing. Men han behöll min besökslapp till bilen så vi får väl se 😊
Orkar inte övertänka, har en hel del kontakt med F fortfarande (tyvärr 😅 )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 459
Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
561
Senast: FrDrake
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
323
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 631
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp