Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Sen är det ju också så att om man är så fruktansvärt destruktiv och negativ som det är i det här fallet, då är det inte att man är singel som är det huvudsakliga problemet. Skulle personen mot förmodan få tag på en kille kommer det komma nya problem, för problemet är egentligen inte avsaknaden av en relation utan att människan hatar sig själv.

Jag har varit där själv. Även om det inte var i närheten av lika galet som det verkar vara i det här fallet och jag lyckades vända det utan hjälp från vården. Men ingenting hade blivit bättre av att jag hade träffat en kille där och då. Det hade antagligen bara blivit sämre.

Helt galet att det redan gått ett år sen jag matchade på Tinder med kapet.
Långt ifrån de tatuerade metalheads jag normalt dejtar + ung och bodde för långt bort men ändå hade något jag fastnade för.
Vi sågs första gången efter knappt två veckor pga jag var utomlands och han var så gullig 😍
Sen har det varit lite svårt från och till, jag har inte varit helt tillfreds med åldersskillnaden och väldigt tveksam till om jag vill ha en seriös relation öht, men han har alltid varit lugn, tålmodig och aldrig stressat på något. Alltid uppmuntrat till att jag ska fokusera på min häst och lägga all tid jag vill och behöver på att träna och tävla. Han har själv gått från hästrädd till att tycka det är roligt att åka på tävling, kunna leda min häst och stå på terrängbanan utan att vilja kräkas 😁 Kan han inte följa med har han full koll på Equipe online, både på mig och mina kompisar.

Nu ett år senare har han flyttat hit och allt känns toppen, han är verkligen så fantastiskt fin och jag är glad för honom varje dag ❤️

Helt galet att det redan gått ett år sen jag matchade på Tinder med kapet.
Långt ifrån de tatuerade metalheads jag normalt dejtar + ung och bodde för långt bort men ändå hade något jag fastnade för.
Vi sågs första gången efter knappt två veckor pga jag var utomlands och han var så gullig 😍
Sen har det varit lite svårt från och till, jag har inte varit helt tillfreds med åldersskillnaden och väldigt tveksam till om jag vill ha en seriös relation öht, men han har alltid varit lugn, tålmodig och aldrig stressat på något. Alltid uppmuntrat till att jag ska fokusera på min häst och lägga all tid jag vill och behöver på att träna och tävla. Han har själv gått från hästrädd till att tycka det är roligt att åka på tävling, kunna leda min häst och stå på terrängbanan utan att vilja kräkas 😁 Kan han inte följa med har han full koll på Equipe online, både på mig och mina kompisar.

Nu ett år senare har han flyttat hit och allt känns toppen, han är verkligen så fantastiskt fin och jag är glad för honom varje dag ❤️
Underbart 😍

Killen från i maj som blev en dejt för några veckor sedan kör med radiotystnad, och ändå tolkade jag honom som mer intresserad än jag var. Iom det har nått intresse nått noll så han är nu släppt en andra gång, men lägger istället energi på om jag ska skriva och säga just det (hans senaste chatt, för 9 dagar sen, handlade om att boka in nästa dejt) eller bara avmatcha...

Glasskillen och jag chattar lite sporadiskt, vi kommer ses igen när våra barnfria veckor klaffar.

Hade lite hopp om att ses igår då dejten fick en lucka när han skulle lämna sin dotter på söndagen. Men så blev inte fallet, utan hans familj kom och hälsade på spontant sa han och de ska sova över. Lite besviken vi har inte bestämt något men vi har inte träffats på 10 dagar.. Han skulle kanske komma förbi idag då han skulle låna ut en grej till mig som han själv erbjöd sig. Men jag ligger lite lågt nu. Han skriver varje kväll godnatt och godmorgon och visar stort intresse i text. Men jag vill se lite mer action. De kommer bara rinna ut i sanden om han inte lägger sin energi på att träffas..

Har matchat och skrivit med ett par stycken men inget intressant. De flesta konversationer dör ut.

Såg förövrigt denna 🙃;
IMG_0097.webp

Skulle ni säga att en kille är intresserad om man hörs dagligen? Om jag skriver svarar han alltid när han läst. Skriver inte jag så tar de bara några timmar innan han skriver. Han skriver nästan alltid godnatt innan han ska sova med hjärtan osv. Men han tar inte upp när han har tid att ses… Han säger bara de är mycket nu och få luckor.

Skulle ni säga att en kille är intresserad om man hörs dagligen? Om jag skriver svarar han alltid när han läst. Skriver inte jag så tar de bara några timmar innan han skriver. Han skriver nästan alltid godnatt innan han ska sova med hjärtan osv. Men han tar inte upp när han har tid att ses… Han säger bara de är mycket nu och få luckor.
Eftersom han dels både svarar och skriver till dig och eftersom ni setts tidigare hade jag haft lite is i magen om jag var som du. Det är mycket annat för många under semestern.

Jag avslutade ju med min särbo i höstas och har mått fantastiskt av det.

Men...
Jag har "oturen" att en till synes rätt trevlig karl från min springklubb har börjat höra av sig i princip varje dag. Kan skriva hela meningar och föra ett resonemang från a till ö, etc.

Jag är ju dock så jäkla taggigt inställd märker jag! 😝 Det har alltså inte öht varit tal om något dejtande eller liknande alls (än?) men i mitt huvud är jag redan i fasen "superirriterad för att jag måste anpassa mig till en massa förväntningar i en relation".

Aningens före i handlingen här.

Jag ska försöka bara låta det vara och se vad som händer.
Kan ju vara trevligt ev.

Jag gillar alltså att skriva med honom, och vi har trevligt när vi springer, men jag är irriterad på att jag gillar att skriva med honom. Om ni fattar.
Älskar mitt singelliv ju.

En sak som faktiskt gör mig osäker är när vi inte setts på 2 veckor och jag frågar vad han ska göra nu när han är ledig å han säger han egentligen skulle ut imorgon men de blev inställt då han ska åka och hälsa på familjen istället. Nämner inget förslag om att vi ska ses. Jag bara skickade tummen upp. Känns inte som han är så intresserad av att ses.

En sak som faktiskt gör mig osäker är när vi inte setts på 2 veckor och jag frågar vad han ska göra nu när han är ledig å han säger han egentligen skulle ut imorgon men de blev inställt då han ska åka och hälsa på familjen istället. Nämner inget förslag om att vi ska ses. Jag bara skickade tummen upp. Känns inte som han är så intresserad av att ses.
Han har ju ändå sagt till dig att han har mkt i sitt liv. Jag fattar att det känns som att han inte prioriterar dig, men han hör ju av sig så när vardagen kommer igång igen så kanske det blir enklare för honom? Eller så märker du då att det fortsätter likadant, och då får du väl avsluta det.

Jag dejtade enligt mottot: if he wanted to he would.

Inget initiativ, ingen uppvaktning, inga planer = jag hade släppt honom. Men det är jag och jag är inte du 🙂 gör det som känns bäst för dig.

Jag dejtade enligt mottot: if he wanted to he would.

Inget initiativ, ingen uppvaktning, inga planer = jag hade släppt honom. Men det är jag och jag är inte du 🙂 gör det som känns bäst för dig.
Så tänker jag också, och har fått bevisat för mig många gånger att det är just så. Lite irriterande bara när det kommer ständiga: "Jag ska försöka få tid att ses imorgon!" som i princip aldrig leder till något :cool: Man (eller jag åtminstone) vill ju gärna tro på vad andra säger när de pratar om att de vill ses.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur