Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

En sak som faktiskt gör mig osäker är när vi inte setts på 2 veckor och jag frågar vad han ska göra nu när han är ledig å han säger han egentligen skulle ut imorgon men de blev inställt då han ska åka och hälsa på familjen istället. Nämner inget förslag om att vi ska ses. Jag bara skickade tummen upp. Känns inte som han är så intresserad av att ses.
Men ta upp det med honom istället? Säg att det är viktigt för dig att känna att han också tar initiativ till att ses och att du behöver ha någon inplanerad träff längre fram för att orka med perioder där ni inte kan ses. Om du inte tar upp att detta är ett problem för dig så ger du ju honom ingen chans alls att försöka lösa det och du själv tar inte heller ansvar för att lösa ditt eget problem utan blir bara passiv och mår dåligt istället.

Jag dejtade enligt mottot: if he wanted to he would.

Inget initiativ, ingen uppvaktning, inga planer = jag hade släppt honom. Men det är jag och jag är inte du 🙂 gör det som känns bäst för dig.

Samma har efter att jag insag att med det man som det faktiskt gick bra - d.v.s. vi dejtade ett tag, da fanns det aldrig nagon tvekan om deras intresse. Daremot nar jag fick driva sjalv och/eller spenderade massa energi med att analysera hans beteende, dar blev det aldrig mer and typ 3-5 traffar innan han forsvann

Jag avslutade ju med min särbo i höstas och har mått fantastiskt av det.

Men...
Jag har "oturen" att en till synes rätt trevlig karl från min springklubb har börjat höra av sig i princip varje dag. Kan skriva hela meningar och föra ett resonemang från a till ö, etc.

Jag är ju dock så jäkla taggigt inställd märker jag! 😝 Det har alltså inte öht varit tal om något dejtande eller liknande alls (än?) men i mitt huvud är jag redan i fasen "superirriterad för att jag måste anpassa mig till en massa förväntningar i en relation".

Aningens före i handlingen här.

Jag ska försöka bara låta det vara och se vad som händer.
Kan ju vara trevligt ev.

Jag gillar alltså att skriva med honom, och vi har trevligt när vi springer, men jag är irriterad på att jag gillar att skriva med honom. Om ni fattar.
Älskar mitt singelliv ju.
Det blir en dejt. Jag har gjort mitt bästa med att lyfta fram mina dåliga sidor och hur jag trivs så bra själv men han är kvar ändå.
Och verkar trevlig.
Jag ska vara noga med att poängtera hur sällan jag har tid att ses. Finns det ens folk som bor relativt nära varandra och har det så, undrar jag :p Men att ha någon att krama på någon gång varannan vecka eller så kunde ju funka.
Men det blir i mitten av augusti tidigast.

Jag har varit på resande fot i 10 dagar, och ändå lyckats styra upp två dejter nästa vecka, bra jobbat av mig😁 Så på måndag blir det en svöng till Uppsala, och sen en promenad senare i veckan. Båda känns intressanta, men den ena vill nog kansle bara ha något kort, har inte orkat fråga iom att det är okej för mig.

Känns tungrott med dejtingen. Känns inte som nån matchar mig direkt.. de frågar inte mig så mycket. Många män känns tyvärr självcentrerade och inte uppskatta någon med många intressen. Eller en kvinna som kan ”manliga” saker.

Endel föll bort pga detta. En matchar o jag skriver alltid om vi matchar. Sen dör de ut.
Eller så puschar de för saker ja inte intresserar mig av 😅

Ja lite negativ här just nu 🙈 men de är statusen iaf

Jag har varit på resande fot i 10 dagar, och ändå lyckats styra upp två dejter nästa vecka, bra jobbat av mig😁 Så på måndag blir det en svöng till Uppsala, och sen en promenad senare i veckan. Båda känns intressanta, men den ena vill nog kansle bara ha något kort, har inte orkat fråga iom att det är okej för mig.
Uppsala blev inställt, han drog till fritidshuset istället, vilket jag har full förståelse för!

Jag frågade om han ville ses igen och han sa ja vi måste se klart vår serie men tog sen inget intiativ att bestämma en träff. Vi hördes inte på hela dagen sen skrev han nu ikväll å fråga om jag haft en bra dag: jag skrev tillslut att jag gärna vill ses istället för att bara chatta. Då plösligt kunde vi ev ses imorgon kväll efter jobbet..

Jag frågade om han ville ses igen och han sa ja vi måste se klart vår serie men tog sen inget intiativ att bestämma en träff. Vi hördes inte på hela dagen sen skrev han nu ikväll å fråga om jag haft en bra dag: jag skrev tillslut att jag gärna vill ses istället för att bara chatta. Då plösligt kunde vi ev ses imorgon kväll efter jobbet..
Vad bra. Då kan du ju ta upp det när ni ses också 😊

Jag låg med särbon samma dag/kväll vi blev tillsammans :D Nu hade vi visserligen träffats innan pga jobb men aldrig varit på en dejt :laugh:
Jag låg med min sambo på första dejten :angel: Vi är fortfarande ihop såhär 9 år senare. Kommer nog gifta oss efter sommaren (vi är inte så traditionella). Dock är jag verkligen inte sån som brukar ligga på första dejt, tvärtom, men det kändes bara rätt och vi hade träffats genom en gemensam kompis, så hade snackat en del innan första dejt.

Vissa killar är verkligen extremt på, och verkar extremt kåta på ett sånt sätt som påminner om såna gamla sliskiga gubbar som sitter och snackar med porrbottar sociala medier, så tänker det är med sånt beteende i tanke dom flesta säger det är bättre att vänta med sex är min gissning. Typ som när jag dejtade och vissa började skriva om sex direkt :stop: såna män tycker jag är helt igenom osexiga på alla sätt.

Tycker verkligen det beror på situationen och personen, finns visst seriösa personer som ligger på första dejten, men någon som hade bjudit över med sitt barn i ett annat rum tycker jag är gränslöst, och jag hade avslutat, för hade inte haft samma värderingar som en sådan person öht. Extremt konstigt beteende av honom.-

Dock har jag börjat prata med mitt ex igen.. Fick veta han dejtar någon annan nu och de gjorde så jäkla ont. Trodde inte jag skulle bry mig så mycket som jag gjorde. Är de bara att släppa den känslan och inse att de aldrig kommer gå att försöka igen med sitt ex? Han har börjat gå i terapi och tagit tag i sina problem som han aldrig gjorde under tiden vi var tillsammans..

Dock har jag börjat prata med mitt ex igen.. Fick veta han dejtar någon annan nu och de gjorde så jäkla ont. Trodde inte jag skulle bry mig så mycket som jag gjorde. Är de bara att släppa den känslan och inse att de aldrig kommer gå att försöka igen med sitt ex? Han har börjat gå i terapi och tagit tag i sina problem som han aldrig gjorde under tiden vi var tillsammans..
Han är ett ex av en anledning, att han tog tag i problemen efteråt säger bara en sak. Han var inte beredd att göra det i ert förhållande, för er. Jag vet inte vad problemen var men tänk såhär vad bra för honom att han gjort det nu. Han gjorde det inte för dig när ni var tillsammans, du är värd mer än så.

Jag vet hur det kan kännas men tänk att du gjorde något bra istället, gick vidare och det har han gjort med verkar det som.

Ja, gå vidare. Det finns andra!
Mitt ex har till och med gift sig nu. Det känns bara bra. Är ändå glad för hennes skull.
Säger som föregående, ett ex är ett ex av en anledning.

Hoppar in med en fråga :) jag är gift men tänker att ni har koll på ”oskrivna regler”.

Min man fick ett meddelande från en kvinna som han träffade i helgen i ett sammanhang som hade med barnen att göra. Hon hörde av sig till min man och skrev att det var roligt att träffas och frågar om han vill ta en promenad.

Jag menar att det är en tydlig invit, han tror att det bara är en promenad. Vad säger ni?

Hoppar in med en fråga :) jag är gift men tänker att ni har koll på ”oskrivna regler”.

Min man fick ett meddelande från en kvinna som han träffade i helgen i ett sammanhang som hade med barnen att göra. Hon hörde av sig till min man och skrev att det var roligt att träffas och frågar om han vill ta en promenad.

Jag menar att det är en tydlig invit, han tror att det bara är en promenad. Vad säger ni?
Jag hade följt med på denna promenad. Om han påstår att det bara är en promenad borde han ju vara okej med att du följer med.

Jag tycker absolut att det låter som en invit.

Låter definitivt som en invit.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka