Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Tror ni man kan va så utmattad från jobbet i helgen att man inte orkar skriva en rad? Eller ska jag bara ge de tid?
Ja, så utmattad kan man vara.

Själv brukar jag läsa mina sms, tänka "Oh, det här ska jag svara på strax " och så tänker jag ut vad jag ska svara.

Sedan säger min hjärna "Nu har vi svarat på det sms:et, nu kan vi glömma det"

Sedan kan mina vänner få vänta både en eller två veckor på svar innan min hjärna säger "Men du, jag skojade bara, vi har inte alls svarat..."

För man inte har lätt för att bli intresserad av alla tusentals killar antar jag 🙈
Vet du, jag har också stora problem med att bli kär. Eller ens attraherad. Redan i skolan när de andra tjejerna i klassen var kär i en ny kille varje vecka eller satt och babblade om nån kille som var på tv, så fattade jag inte ett smack av vad de pratade om. För jag kanske blev kär i någon en gång vart tredje år.

Men att tvinga sig att vara med fel person eller nöja sig med det, är inte en bra grej. Inget bra kommer ut ur det för nån.

Jag orkar inte heller dejta. Jag blir helt dränerad av att träffa nya människor och jag skulle aldrig orka hålla på med Tinder och träffa 87 stycken som det inte blev något med och sen kanske träffa en bra. Och det är okej. Du ska inte vara med den här red flag-killen bara för att han visat intresse för dig och för att du inte orkar träffa någon annan. Då är det faktiskt bättre att vara själv tills rätt kille dyker upp.

Tror ni man kan va så utmattad från jobbet i helgen att man inte orkar skriva en rad? Eller ska jag bara ge de tid?
Ja, det kan man absolut vara. Men med tanke på hur er relation sett ut och att du blir helt nipprig varje gång han inte hör av sig så tror jag faktiskt att ni oavsett allting är alldeles för olika för att det ska funka. Du vill ha kontakt och ses på ett sätt som uppenbart inte funkar i den här killens liv, i alla fall inte just nu.

Låt bollen verkligen ligga hos honom och gör något annat som du mår bra av istället för att gå och älta honom.

Jag går tvärt emot de andra som svarar och tycker att du ska ta kontroll över ditt liv och dina känslor - hör av dig och säg som det är. Att du gillar honom men att du känner att han inte är lika engagerad i detta som du och att det helt enkelt inte fungerar för dig att ständigt gå och vänta på att han ska ta initiativ till att höra av sig eller ses. Ni kanske behöver inse att era behov och era liv ser så pass olika ut att om han inte är villig att kompromissa med något så kommer det inte fungera.

ja med en vän, inte någon man är på riktigt intresserad av. Bara respektlöst. Tar ju ungefär 30 sec att skriva "jag är super trött, så kommer vara offline lite" eller vad fan som. Vill du verkligen vara ihop med någon vart du skall behöva gå och grubbla över deras beteende och likgiltighet?
Någon som är uppriktigt intresserad skiter inte i att svara.

Vet du, jag har också stora problem med att bli kär. Eller ens attraherad. Redan i skolan när de andra tjejerna i klassen var kär i en ny kille varje vecka eller satt och babblade om nån kille som var på tv, så fattade jag inte ett smack av vad de pratade om. För jag kanske blev kär i någon en gång vart tredje år.

Men att tvinga sig att vara med fel person eller nöja sig med det, är inte en bra grej. Inget bra kommer ut ur det för nån.

Jag orkar inte heller dejta. Jag blir helt dränerad av att träffa nya människor och jag skulle aldrig orka hålla på med Tinder och träffa 87 stycken som det inte blev något med och sen kanske träffa en bra. Och det är okej. Du ska inte vara med den här red flag-killen bara för att han visat intresse för dig och för att du inte orkar träffa någon annan. Då är det faktiskt bättre att vara själv tills rätt kille dyker upp.
Ja men exakt jag har jättesvårt att falla för någon, majoriteten killar som raggar på mig och finns runt mig finner jag helt ointressanta även om dessa både ser bättre ut och har bättre liv än den jag är intresserad av nu så känner jag ingen attraktion.

Jag fastnar bara för någon då och då och när jag väl gjort det är det svårt att bryta.

Men du har rätt :)

Jag ska informera honom i helgen till att börja med :)

ja med en vän, inte någon man är på riktigt intresserad av. Bara respektlöst. Tar ju ungefär 30 sec att skriva "jag är super trött, så kommer vara offline lite" eller vad fan som. Vill du verkligen vara ihop med någon vart du skall behöva gå och grubbla över deras beteende och likgiltighet?
Någon som är uppriktigt intresserad skiter inte i att svara.
Han hörde av sig precis och undrade hur jag mår och hur de gått på utställningen med hunden.

Jag ska strunta i honom över helgen till att börja med, jag vet att han kommer höra av sig imorgon och tro att allt är som vanligt men jag ska sätta honom på ignore.
Alltså den här typen av "bestraffning/silent treatment" du sysslar med när du blockar, tar bort eller ignorerar är precis lika illa eller värre än det han pysslar med. Omoget också. Vad väntar du dig för resultat av det?
Säg som det är istället eller avsluta.

Alltså den här typen av "bestraffning/silent treatment" du sysslar med när du blockar, tar bort eller ignorerar är precis lika illa eller värre än det han pysslar med. Omoget också. Vad väntar du dig för resultat av det?
Säg som det är istället eller avsluta.
Jag menar för min egen skull inte för att straffa honom.

Så du menar att du tänker avsluta förhållandet? I så fall är det väl enklare att bara säga det? :)
Nej för pratar jag med honom kommer han bara prata bort det och så kommer vi ses.
Jag är förlåtande av min natur och kommer tänka det var inte så farligt och träffa honom :(

Ja, så utmattad kan man vara.

Själv brukar jag läsa mina sms, tänka "Oh, det här ska jag svara på strax " och så tänker jag ut vad jag ska svara.

Sedan säger min hjärna "Nu har vi svarat på det sms:et, nu kan vi glömma det"

Sedan kan mina vänner få vänta både en eller två veckor på svar innan min hjärna säger "Men du, jag skojade bara, vi har inte alls svarat..."
Det händer mig hela tiden, och ju längre tid det går desto svårare blir det att svara.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/tränare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur