Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Jag hade nog faktiskt kunnat vara ganska förlåtande både mot radiotystnaden och kommentaren, men att han också är missbrukare och enbart träffar dig onykter, nej tack. Det är en stor, stor red flag och bara det är skäl att sluta träffa honom. Man behöver inte skaffa sig problem om man inte behöver, och du verkar dessutom mycket tveksam till den här killen av flera skäl.
Samma här - jag är ganska förlåtande när det gäller att man inte är helt i synk vad gäller kommunikationen och även den typen av kommentarer, men en missbrukare som bara träffar mig under inflytande av alkohol eller nån annan substans - där vill jag inte vara med längre! Jag skulle nog känna det som om jag inte fick lära känna den "riktiga" personen då. Så tyvärr @Trasmatta så sällar jag mig till kören som säger att det där nog inte är en bra idé!

Samma här - jag är ganska förlåtande när det gäller att man inte är helt i synk vad gäller kommunikationen och även den typen av kommentarer, men en missbrukare som bara träffar mig under inflytande av alkohol eller nån annan substans - där vill jag inte vara med längre! Jag skulle nog känna det som om jag inte fick lära känna den "riktiga" personen då. Så tyvärr @Trasmatta så sällar jag mig till kören som säger att det där nog inte är en bra idé!
Jag vet ju att ni har rätt jag ska bara inse det rent praktiskt med, jag tycker så himla mycket om att vara med honom och vet inte riktigt vad alternativen är heller, det är roligt att umgås med honom.
Men ska börja med att prova en helg utan honom.
Har bestämt med några väninnor att vi ska hitta på något själva i helgen utan män :)

Jag vet ju att ni har rätt jag ska bara inse det rent praktiskt med, jag tycker så himla mycket om att vara med honom och vet inte riktigt vad alternativen är heller, det är roligt att umgås med honom.
Men ska börja med att prova en helg utan honom.
Har bestämt med några väninnor att vi ska hitta på något själva i helgen utan män :)
Sen är det ju såklart så att om du trivs med läget som det är nu - vara med honom när det passar och leva med hans sätt att kommunicera, så kan du ju fortsätta. Men tänk inte att han ska ändra på sig.

Sen är det ju såklart så att om du trivs med läget som det är nu - vara med honom när det passar och leva med hans sätt att kommunicera, så kan du ju fortsätta. Men tänk inte att han ska ändra på sig.
Jag tycker inte om hans sätt att kommunicera och har tagit upp det flera gånger med honom att jag vill ha jämnare kontakt och ses i vardagen med ibland han säger att han också vill det men inte ”kan”

Om man har haft nära vänner med alkohol missbruk så har man ju även sett hur det utvecklas.

Hade en nära vän och förre detta kollega som hade problem med alkohol men vore i total förnekelse kring detta. Personen slutade dricka då dom fick problem med "leaky gut" och tränade också en del, så började försöka bli nykter då. Personligheten på denna vore som natt och dag i sociala sammanhang när hen hade druckit vs nykter. Med alkohol vore personen väldigt social och "rolig" medans när den blev nykter började hen bete sig väldigt konstigt och inte alls verka veta hur hen skulle "vara" i sociala sammanhang, massa konstiga beteende och väldigt mycket förnekelse.
När personen hade druckit kunna den göra alla möjliga saker i sociala sammanhang som jag som introvert typ fick panik av (typ sova på en båt med 20 okända främlingar under 2 veckor, vart alla sover tillsammans i samma rum), medans när hen skulle vara nykter, så fick denna plötsligt social ångest över väldigt små saker och kunna inte ens umgås på spahotel med en gruppvänner utan hen fick gå till rummet för ensam tid då det kändes jobbigt att vara runt folk.

Jag är en väldigt öppen och rak person, så försökte prata med denna och "lösa" det, (så min vän inte skulle behöva må dåligt över hur annorlunda det blev nu som nykter, jag försökte vissa förståelse och prata om sakerna) men det fick total motsatt effekt, blev även några andra saker vart personen betedde sig väldigt dåligt mot mig och andra och det hela slutade med att jag blev ghostad, hörde aldrig från personen igen.

Så inte bara att alkohol är en riktig dålig substans för personen som har alkoholmissbruk, medans även att jag har sett flera gånger hur folk kan bli helt personlighets förändrade när dom är nykter vs har druckit, och inte alltid bara att alkoholen gör dom "elaka" men även att alkohol blir en krycka man tar till i sociala sammanhang för att vara social.

Ja men exakt jag har jättesvårt att falla för någon, majoriteten killar som raggar på mig och finns runt mig finner jag helt ointressanta även om dessa både ser bättre ut och har bättre liv än den jag är intresserad av nu så känner jag ingen attraktion.

Jag fastnar bara för någon då och då och när jag väl gjort det är det svårt att bryta.

Men du har rätt :)

Jag ska informera honom i helgen till att börja med :)
Men vill du verkligen vara med någon som du egentligen inte känner dig trygg med (för det gör du inte, det är ju något som skaver, annars hade du inte postat i tråden om det) bara för att du har så svårt att bli kär i någon annan? Jag har också varit där, så jag vet att det är jättesvårt. Men tro mig, det är bättre för alla att bryta med den här killen. Du kommer bli kär i någon annan, men det kommer kanske ta längre tid än för en del andra.

Och jag tycker verkligen du ska läsa @QueenLilith inlägg längre ner i tråden riktigt noga. Jag har också en hyfsat nära anhörig, ett syskon till en av mina föräldrar, som har ett långt gånget alkoholmissbruk, men som både hen själv och familjen försöker dölja. Även min förälder är medberoende delux och känner inte ens när personen stinker alkohol eller är helt dimmig i blicken. Jag har sett vad det gör med en människa och med de människor som står den personen närmast. Jag ser hur illa personen gör sin gamla förälder och hur maktlösa syskonen är. Man vill inte ha ett sånt problem om man kan slippa.

Jag dejtade en kille ett tag som har ett osunt förhållande till alkohol, han dricker för att orka/kunna vara social. Han är verkligen jättefin och jag tycker om honom väldigt mycket. Men jag vill inte ha den sortens problem i mitt liv och därför avslutade jag.
Vi är vänner och hörs lite då och då, jag bryr mig om honom och hoppas att livet kommer gå bra för honom så msn behöver inte kasta ut med huvudet före, säga upp all kontakt och blocka bara för att det inte är rätt person att dejta 😊

Men vill du verkligen vara med någon som du egentligen inte känner dig trygg med (för det gör du inte, det är ju något som skaver, annars hade du inte postat i tråden om det) bara för att du har så svårt att bli kär i någon annan? Jag har också varit där, så jag vet att det är jättesvårt. Men tro mig, det är bättre för alla att bryta med den här killen. Du kommer bli kär i någon annan, men det kommer kanske ta längre tid än för en del andra.

Och jag tycker verkligen du ska läsa @QueenLilith inlägg längre ner i tråden riktigt noga. Jag har också en hyfsat nära anhörig, ett syskon till en av mina föräldrar, som har ett långt gånget alkoholmissbruk, men som både hen själv och familjen försöker dölja. Även min förälder är medberoende delux och känner inte ens när personen stinker alkohol eller är helt dimmig i blicken. Jag har sett vad det gör med en människa och med de människor som står den personen närmast. Jag ser hur illa personen gör sin gamla förälder och hur maktlösa syskonen är. Man vill inte ha ett sånt problem om man kan slippa.
ja det är verkligen inget att skoja bort, har även en nära anhörig som har haft rejäla alkohol problem, som påverkat personens förmåga att gå då nerverna tagit stryk (en kombination av giftiga ångor på tidigare Jobb och alkohol). Dock har denna personen nyktrat till sig rejält, men väldigt jobbigt i många år i sociala sammanhang tex vid högtider att det alltid skulle drickas stark sprit, och det blev så pass illa att min sambo och jag alltid avstod att dricka helt och hållet för att försöka minska denna personens alkoholintag. Då det bara kändes otroligt jobbigt.

Jag dejtade en kille ett tag som har ett osunt förhållande till alkohol, han dricker för att orka/kunna vara social. Han är verkligen jättefin och jag tycker om honom väldigt mycket. Men jag vill inte ha den sortens problem i mitt liv och därför avslutade jag.
Vi är vänner och hörs lite då och då, jag bryr mig om honom och hoppas att livet kommer gå bra för honom så msn behöver inte kasta ut med huvudet före, säga upp all kontakt och blocka bara för att det inte är rätt person att dejta 😊
Väldigt väldigt vanligt tyvärr.

Man kan inte ha en nära relation med en sån människa då dom måste vilja jobba på sina problem själva. Annars oftast hamnar man i medberoende eller dylikt.

Jag hade gärna fortsatt mitt vänskap med min vän, saknar hen ibland fast det gått några år nu, men personen betedde sig riktigt jäkla illa vid ett tillfälle och sårade flera personer med hens beteende, och sen blev jag ghostad, så fanns inte så mycket annat att göra än att bara acceptera läget. 🤷‍♀️ Jag hoppas hen har lyckats bli nykter och fått ordning på sitt liv. Jag tror faktiskt personen skämdes så mycket över sitt beteende och vad dom gjorde att det är en stor anledning till jag blev ghostad.

Väldigt väldigt vanligt tyvärr.

Man kan inte ha en nära relation med en sån människa då dom måste vilja jobba på sina problem själva. Annars oftast hamnar man i medberoende eller dylikt.

Jag hade gärna fortsatt mitt vänskap med min vän, saknar hen ibland fast det gått några år nu, men personen betedde sig riktigt jäkla illa vid ett tillfälle och sårade flera personer med hens beteende, och sen blev jag ghostad, så fanns inte så mycket annat att göra än att bara acceptera läget. 🤷‍♀️ Jag hoppas hen har lyckats bli nykter och fått ordning på sitt liv. Jag tror faktiskt personen skämdes så mycket över sitt beteende och vad dom gjorde att det är en stor anledning till jag blev ghostad.

Ja, det är ju det.
Är uppväxt med en alkoholist och vet hur mycket det kan söndra och förstöra.
För mig är det inte värt den risken.

Men att vara vänner på lite avstånd fungerar bra. Han har aldrig betett sig illa på något vis men jag vill inte vara så nära att drt kommer hända heller.

Om killen man träffar säger han gillar verkligen att umgås med mig de känns så naturligt och har aldrig haft en tråkig stund. Men att han är osäker vad han vill och vill fortsätta ses och ta de som de kommer. Vill inte säga vad vi är eller bestämma något nu. Vilket jag inte heller vill men ville mer bara ta upp då jag märkts hans intresse blivit mindre å han skrivit mindre dock förklara han att när han skrev mycket å var på så var han ledig nu när han kommit tillbaka till vardagen igen så är tiden knapp och han är osäker hur han ska få ihop allt. Men att han gärna vill fortsätta ses. Men sa också hur jag kände att jag vill han ska ta mer intiativ att ses samt öppna sig mer om de är något istället för att vara tyst i flera dagar. Han uppskattade att jag skrev detta och han skulle bli bättre på att öppna upp sig mera. Han sa också att han är skadad från förr i tidigare relationer. Ska man ge de tid och en chans eller bara lägga ner? Tänker alltid när killar har sagt de inte vet vad de vill så känns de som att de vill ha något men inte med mig: eller ska jag bara chilla och ta de som de kommer?

Om killen man träffar säger han gillar verkligen att umgås med mig de känns så naturligt och har aldrig haft en tråkig stund. Men att han är osäker vad han vill och vill fortsätta ses och ta de som de kommer. Vill inte säga vad vi är eller bestämma något nu. Vilket jag inte heller vill men ville mer bara ta upp då jag märkts hans intresse blivit mindre å han skrivit mindre dock förklara han att när han skrev mycket å var på så var han ledig nu när han kommit tillbaka till vardagen igen så är tiden knapp och han är osäker hur han ska få ihop allt. Men att han gärna vill fortsätta ses. Men sa också hur jag kände att jag vill han ska ta mer intiativ att ses samt öppna sig mer om de är något istället för att vara tyst i flera dagar. Han uppskattade att jag skrev detta och han skulle bli bättre på att öppna upp sig mera. Han sa också att han är skadad från förr i tidigare relationer. Ska man ge de tid och en chans eller bara lägga ner? Tänker alltid när killar har sagt de inte vet vad de vill så känns de som att de vill ha något men inte med mig: eller ska jag bara chilla och ta de som de kommer?
Alltså, det som du kanske ska ta reda på först och främst är om du kan chilla och ta det som det kommer, utan att freaka ur totalt varenda gång han inte svarar, inte skickar trehundrafemtio sms på en dag eller inte har tid att ses på en vecka? Går du med på att ta det lugnt och ta det som det kommer, så behöver du också kunna göra just det.

Jag tolkar dina inlägg och din beskrivning av honom som att han trots allt ändå har ett genuint intresse för dig, men han har mycket annat i sitt liv och kan inte riktigt vara så närvarande som du verkar vilja. Kan du leva med det, så hade jag kört på. Men mår du alldeles för dåligt av att han är så dålig på att hinna ses eller höra av sig, är det bättre att bryta redan nu, för då är ni alldeles för olika för att det ska funka.

Alltså, det som du kanske ska ta reda på först och främst är om du kan chilla och ta det som det kommer, utan att freaka ur totalt varenda gång han inte svarar, inte skickar trehundrafemtio sms på en dag eller inte har tid att ses på en vecka? Går du med på att ta det lugnt och ta det som det kommer, så behöver du också kunna göra just det.

Jag tolkar dina inlägg och din beskrivning av honom som att han trots allt ändå har ett genuint intresse för dig, men han har mycket annat i sitt liv och kan inte riktigt vara så närvarande som du verkar vilja. Kan du leva med det, så hade jag kört på. Men mår du alldeles för dåligt av att han är så dålig på att hinna ses eller höra av sig, är det bättre att bryta redan nu, för då är ni alldeles för olika för att det ska funka.
Är just min osäkerhet att inte veta men de kändes bättre nu när vi pratat ut om de och han uppskattade att jag tog upp de. Nu vet jag ju hur han känner å varför han är off till å från. Jag försöker verkligen att läka från tidigare mönster där allting ska gå så fort. Jag har bokat upp mig på lite kurser nu och planer med vänner så jag inte bara sitter å väntar.

Är just min osäkerhet att inte veta men de kändes bättre nu när vi pratat ut om de och han uppskattade att jag tog upp de. Nu vet jag ju hur han känner å varför han är off till å från. Jag försöker verkligen att läka från tidigare mönster där allting ska gå så fort. Jag har bokat upp mig på lite kurser nu och planer med vänner så jag inte bara sitter å väntar.
Det tycker jag låter väldigt förnuftigt. Försök hitta egna grejer som du tycker är roligt som du kan ägna dig åt så kanske det inte blir så tydligt om han är lite dålig på att höra av sig. Vad jag förstått så finns det väl ett barn med i bilden sen tidigare, så det kommer vara krångligare än om ni båda hade varit utan barn.

Jag skrev igår att han skulle radera mitt nummer och skita i mig för han ändå inte vill ses.
Ikväll är han iväg på fest så han bryr sig nog inte om det.
Han svarade nej varför det och ringde en gång men jag sket i det.
Tycker han är taskig, allt kom ut på en gång.
Att han inte velat träffa mig i vardagen fast jag frågat i 3 månader och att han hör av sig massor vissa dagar och sen ingenting på flera dagar.

Jag har gått och mått dåligt över det länge och även om han blivit bättre på att höra av sig så har han bara skrivit hej vad gör du 3 gånger denna veckan. Inte frågat om att ses.

Träffade en kille idag som jag matchat med på Tinder i vintras vi prata några ggr i telefon sen rann de ut i sanden och jag blockade honom för jag var inte redo efter mitt ex 🤣 Han står å stirrar på mig på Malmö festivalen å frågar om jag känner igen han varav jag svarar nej för de gjorde jag inte: han bara vi prata i telefon flera ggr sen blockade du mig 🤣 Fick lite ångest för han var så mycket snyggare i verkligheten. Han fick min snap för hans nr var ju blockat 😬 Sjukt trevlig och modig kan jag tycka att gå fram å hälsa å frågade hur allt gått med flytt djur osv .. känner sålänge jag inte är exklusiv med någon kan jag dejta runt lite::

Jag har varit tyst och inte skrivit med piloten och han har inte heller hört av sig. Å när vi pratade sist så skulle han bli bättre på att öppna sig och ta intiativ. Så tänker nog bara låta de rinna ut i sanden, för känner att hans intresse är knappt när han inte riktigt visar de han säger..

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka