@Trasmatta, håller med de andra att om det inte känns rätt för dig, så ska du bryta. Men det med kontakten (minus kanske delen med sprutorgasmen då) hade jag inte sett som något skäl till att bryta. Jag är ganska introvert och avskyr kallprat överlag, så att bara ringa och babbla eller hålla på med evighetslånga meddelande-konversationer som aldrig tar slut om ingenting särskilt är inte riktigt min grej. Har också ganska aktivt liv och det kan lätt gå flera timmar utan att jag ens kollar på mobilen, både på jobbet (=sitter kanske i möte eller har bara mycket att göra) eller när jag är i stallet på fritiden. Han kanske helt enkelt bara har ett annat socialt behov än du, och det är inte fel.
Däremot kan ni ju, om ni är för olika, vara fel för
varandra. Det ska kännas bra, och gör det inte det ska du så klart bryta. Men att ta bort en person från Facebook bara för att personen är lite seg att svara känns rätt drastiskt. Jag hade nog däremot kunnat göra det på dejtingsidan om det är där man träffats, men har man gått så långt som att bli Facebook-vänner känns det ju som att man lärt känna varandra ganska väl. De som jag verkligen genuint bryr mig om och vill prata med regelbundet på min Facebook-lista är kanske max tio personer.... Men jag tar inte bort alla de andra för det, såvida det inte är en person som jag verkligen, verkligen inte vill vara vän med. Har minst två gamla ex/ragg på Facebook fortfarande.