Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

För att tillägga, och detta kanske har en del med mina fördomar att göra, men en man som pratar om att han vill ge dig sprutorgasmer tolkar jag som en man som sett för mycket på porr och har dålig koll på hur den kvinnliga orgasmen ens fungerar.
Ja vissa är ju så, han tänder överlag väldigt mycket på att tillfredsställa.
Han är en giver.
Men sprutorgasmen blev lite mycket 😅
Jag kände att vi är nog inte där än jag måste kanske våga komma vanligt innan 😅

Ja vissa är ju så, han tänder överlag väldigt mycket på att tillfredsställa.
Han är en giver.
Men sprutorgasmen blev lite mycket 😅
Jag kände att vi är nog inte där än jag måste kanske våga komma vanligt innan 😅
Det är ju precis det här jag menar. Att han verkar ha noll förståelse för hur det funkar. Om du inte ens fått en orgasm tillsammans med honom och så börjar han prata om sprutorgasm?

Det är svårt när man är kär.

Ibland behöver man stå ut med att göra även lite svåra grejer, det blir bättre och enklare igen och det är klart svårare att trassla in sig i en relation med någon som missbrukar.

Dessutom skrev du väl själv för någon sida sedan att du tyckte han var märklig, att du inte kände honom än och undrade om du skulle släppa honom. Vad ändrades sedan dess?

Gällande "så är väl killar överlag" så nej, det är de inte. En del idioter absolut, normalt fungerande och vettiga män, nej.

Ja men så är ju killar överlag tycker jag det är inget nytt 🙈
Nej då träffar du helt enkelt fel män. Att män oftare är så än kvinnor, absolut. Men det finns bra män också som förstår hur kvinnokroppen och huvudet fungerar. Det är snarare så att vi kvinnor ofta nöjer oss och accepterar mäns totala ointresse och dåliga beteende. Du är värd så himla mycket mer än att nöja dig med en missbrukande, otillgänglig och icke-inkännande man.

Reflektion på konceptet "killar är sådana". När man är tillsammans med någon, då är man rimligtvis det med specifikt den individen och inte generellt "killar". Så vad andra av samma ungefärliga slag sysslar med, det är inte särskilt relevant. Det som är relevant är att partnern faktiskt är en partner, en jämlik individ som man kan dela livet med. Då bör man, enligt mig, ha delade åsikter och uppfattningar om bland annat hur man uttrycker sig i relationer.

Jag, och alla andra, är också enskilda individer. Statistik är ofta väldigt användbart och bör tas hänsyn till men på individnivå skiljer det ändå ofta mycket.

Det har hänt att manliga individer kontaktat mig och uttryckt sig på liknande sätt som föregående inlägg talar om. Hos mig hamnar de i kategorin "undersökningsobjekt", eftersom att jag finner psykologi intressant och inte anser att det är särskilt oetiskt sålänge jag varken tar initiativ eller ljuger. Så jag har efterfrågat förklaringar om hur de resonerar när de uttrycker sig på sådana vis. Har dessvärre inte hittils fått något vettigt svar. Min uppfattning är därmed att de inte tänker så mycket på det, utan mest gör för att de tycker om det och tror att det uppskattas. Tämligen beklagligt enligt mig.

Möjligt att det är omoget men jag tröttnade på att han läste men inte svarade sen ringde som inget hänt 10 dagar senare.
För mig känns det inte bra vilket jag nu på senare tid sagt åt honom och han förstår men har bara bättrat sig delvis.
Samtidigt som han tjatar om att han vill ge mig sprutorgasmer och vi ska åka iväg och tälta kommande helg osv.

Tycker det är helt förlåt men stört , för mig är vardagskontakt det man börjar med 🙈
Alltså om någon hade skrivit till mig att dom skulle "ge mig sprutorgasmer" så hade jag blivit torr som i Sahara Fy fan vad omoget och osexigt på alla sätt och vis. Att denna mannen låter som en omogen tonåring med kuken i handen, och sedan beter sig som en är väl inte så konstigt. Han låter ju rätt jävla oskön 😂 :rofl:

Gör dig själv en tjänst, avsluta med honom/blocka och hitta någon bättre, för det där.... :yuck:

Ja men så är ju killar överlag tycker jag det är inget nytt 🙈
Om man träffar fel killar. Finns massor som inte är såna, min sambo och flera av mina närmaste vänner som jag har känt i över 10 år skulle fan aldrig skriva sånt till någon. (vi pratar rätt högt och lågt, men även när man skrivit sexiga saker skulle man fan aldrig skriva sånt).

+ läste han har ett missbruk. Nä du, avsluta. Det verkar som du är en väldigt orolig person (vad jag kan se i dina andra inlägg) och inte alltid mår så bra. Att bli ihop med en missbrukare om man är så, är som att hälla benzin på öppen eld. Dont do it.

Istället kanske terapi/hjälp om varför du tycker det är bra att bli ihop med en missbrukare som dessutom är rätt respektlös mot dig. Om man är den som alltid skall anpassa sig, tassa på tå och inte får sina behov mött (tex att den andra personen skall höra av sig) så förminskar man sig själv och sina emotionella behov bara för att vara ihop med någon som inte uppfyller dom.

Min svenska är inte alltid på topp, men jag tänker på en quote på engelska som typ är liknande: "I needed to figure out what was broken inside of me, to think it was acceptable to let someone else treat me this way" . Tänkte på den när jag läste dina inlägg.

Om man träffar fel killar. Finns massor som inte är såna, min sambo och flera av mina närmaste vänner som jag har känt i över 10 år skulle fan aldrig skriva sånt till någon. (vi pratar rätt högt och lågt, men även när man skrivit sexiga saker skulle man fan aldrig skriva sånt).

+ läste han har ett missbruk. Nä du, avsluta. Det verkar som du är en väldigt orolig person (vad jag kan se i dina andra inlägg) och inte alltid mår så bra. Att bli ihop med en missbrukare om man är så, är som att hälla benzin på öppen eld. Dont do it.

Istället kanske terapi/hjälp om varför du tycker det är bra att bli ihop med en missbrukare som dessutom är rätt respektlös mot dig. Om man är den som alltid skall anpassa sig, tassa på tå och inte får sina behov mött (tex att den andra personen skall höra av sig) så förminskar man sig själv och sina emotionella behov bara för att vara ihop med någon som inte uppfyller dom.

Min svenska är inte alltid på topp, men jag tänker på en quote på engelska som typ är liknande: "I needed to figure out what was broken inside of me, to think it was acceptable to let someone else treat me this way" . Tänkte på den när jag läste dina inlägg.
Jag har träffat ordentliga killar med som varit besatta av att tillfredsställa tjejen. På en jobbig nivå.
Just det tycker jag inte är så konstigt det konstiga är mer att han tror det ska funka bara sådär 🙈

Alltså om någon hade skrivit till mig att dom skulle "ge mig sprutorgasmer" så hade jag blivit torr som i Sahara Fy fan vad omoget och osexigt på alla sätt och vis. Att denna mannen låter som en omogen tonåring med kuken i handen, och sedan beter sig som en är väl inte så konstigt. Han låter ju rätt jävla oskön 😂 :rofl:

Gör dig själv en tjänst, avsluta med honom/blocka och hitta någon bättre, för det där.... :yuck:
Fast han har ju mest sagt det irl när vi haft sex så så farligt är det inte 😅

Nej då träffar du helt enkelt fel män. Att män oftare är så än kvinnor, absolut. Men det finns bra män också som förstår hur kvinnokroppen och huvudet fungerar. Det är snarare så att vi kvinnor ofta nöjer oss och accepterar mäns totala ointresse och dåliga beteende. Du är värd så himla mycket mer än att nöja dig med en missbrukande, otillgänglig och icke-inkännande man.
Jag har träffat killar som varit besatta av att tillfredsställa oss tidigare som liksom går igång på det, just den grejen kan jag inte se som något konstigt. Inte så som ni skriver här åtminstone, kategorin som inte bryr sig om våran njutning brukar ju sågas värre :)

Men resten håller jag med om jag kan inte gå bet på honom hela hösten också.

Ibland behöver man stå ut med att göra även lite svåra grejer, det blir bättre och enklare igen och det är klart svårare att trassla in sig i en relation med någon som missbrukar.

Dessutom skrev du väl själv för någon sida sedan att du tyckte han var märklig, att du inte kände honom än och undrade om du skulle släppa honom. Vad ändrades sedan dess?

Gällande "så är väl killar överlag" så nej, det är de inte. En del idioter absolut, normalt fungerande och vettiga män, nej.
Ja jag funderar på att lägga ner honom för han är konstig , men det är mer att han kommer och går, att det är så intensivt vissa perioder sen helt off :)

alltså va :eek:O_o :bag:

Bra att folk tycker olika iaf, för jag känner bara :yuck::yuck::yuck:
Jag tycker faktiskt inte det i sig är konstigt jag har vänner som fått det med sina killar så att han vill få mig att njuta ser jag inte som något udda däremot tycker jag det är konstigt att han tror jag ska få det bara sådär samtidigt som han själv inte vågar träffa mig nykter i veckorna.

Jag tycker faktiskt inte det i sig är konstigt jag har vänner som fått det med sina killar så att han vill få mig att njuta ser jag inte som något udda däremot tycker jag det är konstigt att han tror jag ska få det bara sådär samtidigt som han själv inte vågar träffa mig nykter i veckorna.

Det gränslösa blir ju att han vill göra det för sin egen skull. Han bryr sig ju inte om vad du vill. Då hade han ju inte tjatat. Du beskriver det själv som en besatthet hos honom, det låter inte alls sunt.

Jag tycker att det låter som en väldigt dålig idé att fortsätta träffa honom. Fråga dig själv vad det är hos honom som du är kär i.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka