Lite kopplat till situationen med
@Ipalollipop och grannen och lite kopplat till att jag hade en diskussion med min pappa om vett och etikett på sociala medier häromdagen. Ni som är eller har varit lite mer aktiva med att dejta, tycker ni att det är okej att börja följa eller lägga till en person som ni tycker är lite intressant på sociala medier även om ni bara känner personen väldigt, väldigt ytligt? Alltså
inte en dejtingsida, för där säger det sig ju lite självt att om båda är där så är väl båda intresserade av att i alla fall träffa någon på något sätt, utan mer de traditionella ställena som "alla" har? (Förutsatt givetvis att ni antingen vet att personen är singel eller att ni åtminstone vet att personen inte är i ett känt förhållande.)
Min pappa tycker alltså att det är helt okej, men han är 65 och har "bara" ett Facebook-konto som han missköter genom att råka skicka oavsiktliga vänförfrågningar och gå med i konstiga grupper av misstag, plus att han inte har dejtat sen Olof Palme var statsminister...

Jag å andra sidan argumenterade för att det inte var okej, men det kanske som sagt är jag som är onödigt restriktiv?