Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Har jag lyckats skrämma bort han då vi umgicks 6 dagar på en vecka ganska intensivt och vi hördes typ varje dag. Han dotter älskar mig och pratar om mig hela tiden när hon är hos pappa.. Sen har de varit med i stallet och jag har åkt me dem till affären osv och dottern ville bara hålla mig i handen hela tiden. Kan han fått panik att allt gick så snabbt? Å att dottern blev så fäst direkt? Han har inte varit singel jättelänge, dock inte från barnets mamma men en annan. Kanske han är rädd dottern ska fästa sig för snabbt och sen bli besviken.. Lite därför jag håll mig i bakgrunden och inte skrivit efter jag skrev sist... Dock är de tur kanske att vi inte legat... Utan bara pussats typ 2 ggr...
Nej, du har inte "skrämt bort honom". Antingen så har han väldigt mycket annat, eller så är han inte intresserad, men du har inte gjort något för att han ska hålla sig undan. Det vågar jag faktiskt lova. Försök snälla att inte tänka så mycket på honom.

Kom ned i fredags och åker hem i morgon kväll. Vi jobbar lite om varandra, han idag och jag på distans i fredags och i morgon. Men spelar inte så stor roll, tycker så mycket om att vara hos honom. Ser verkligen inte fram emot att åka hem i morgon, vet inte när vi ska ses nästa gång förutom ett event i december :(
Hatar verkligen att sitta och överanalysera allt, och framförallt vända det till att allt är för att jag på något sätt är värdelös, dålig, ful, sämst. Gah! Jag är en vuxen människa..! Så fort det kan svänga, haha! Har alltid varit en person som känner av, hör och märker typ om någon börjar andas annorlunda, så är hypermedveten om rörelsemönster, tonlägen osv osv. Tyvärr är det aldrig att min hjärna är typ "åh, personen är trött" utan "vad har jag gjort för att få detta att hända?". Blä på hjärnor hörrni!

Ska ju träffa dejten idag, min överläpp är 3 dubbel så stor... jag har inte haft munsår på flera år??? Ser inte klok ut 😂 tror hans mustasch (som jag bad honom spara ut) är orsaken..
Har iallafall förvarnat honom att det då inte blir några pussar.
Jag fick massa finnar runt munnen när jag var ihop med min första pojkvän. Absolut att hans skäggstubb var boven i dramat.

Inte kunde han låta bli att pussa på mig 😂😂 supermysig kväll, han hade lagat goood mat som var klar när jag kom hem från alkismöte också.
Känns väldigt enkelt och otvingat! 💕 blir samtidigt rädd, men ja, vi tar det slow, tänker att det blir bra.

Träffade på grannen i morse när jag skulle ut med hunden de var så stelt. Frågade hur han mådde å han kunde typ inte svara. Sa han var i någon typ dipp just nu. Sen skulle han till bilen.. Kändes mest konstigt 🤷‍♀️🤷‍♀

Träffade på grannen i morse när jag skulle ut med hunden de var så stelt. Frågade hur han mådde å han kunde typ inte svara. Sa han var i någon typ dipp just nu. Sen skulle han till bilen.. Kändes mest konstigt 🤷‍♀️🤷‍♀
Antingen är det som @kolblakkur skrev att han inte är intresserad, eller så är han typ deprimerad eller mår dåligt eller nått. Oavsett är det inte ditt fel eller nått du gjort.

Jag dejtade en kille ett tag som hade världens dippar (han sa det inte rätt ut men jag misstänker att han var bipolär). När han var i topparna var han världens gladaste och det fanns inte ett hinder i världen, men lika svart var det på andra hållet och då hörde han inte av sig alls. Han medicinerade för det, men det blev såna dalar ändå. Och det var därför det inte funkade. När han var i sina mörka perioder var han inte intresserad och jag orkade heller inte ha det så.

Antingen är det som @kolblakkur skrev att han inte är intresserad, eller så är han typ deprimerad eller mår dåligt eller nått. Oavsett är det inte ditt fel eller nått du gjort.

Jag dejtade en kille ett tag som hade världens dippar (han sa det inte rätt ut men jag misstänker att han var bipolär). När han var i topparna var han världens gladaste och det fanns inte ett hinder i världen, men lika svart var det på andra hållet och då hörde han inte av sig alls. Han medicinerade för det, men det blev såna dalar ändå. Och det var därför det inte funkade. När han var i sina mörka perioder var han inte intresserad och jag orkade heller inte ha det så.
Han har ju sagt han tror han börjar bli deprimerad å sover dåligt så har sömn medicin. Sover efter jobbet osv. Men vet inte. Han frågade lite om mitt liv men inte om hur jag mår 🤷‍♀️ Så tänker jag kommer bara låta de va nu

Han har ju sagt han tror han börjar bli deprimerad å sover dåligt så har sömn medicin. Sover efter jobbet osv. Men vet inte. Han frågade lite om mitt liv men inte om hur jag mår 🤷‍♀️ Så tänker jag kommer bara låta de va nu
Ja låt det bara vara. Hälsa om du möter honom men håll inte på och skicka meddelanden, det mår bara du dåligt av.

Jag hade tyckt att det var lite jobbigt om jag (i hans situation då) hade dragit igång en sån här grej med en granne eller kollega eller någon annan person som man måste fortsätta träffa i viss mån, och så hade jag inte känt mig så intresserad. Jag hade en kollega på ett tidigare jobb som blev oönskat kär i mig, jag tyckte det var skitjobbigt och då hade jag ändå inte gjort nått utan han hade helt missuppfattat situationen.

Jag tycker inte jag pressat honom till något. Har inte skrivit något mer sen vi skrev sist. Å vi sågs mycket i början men han visade ju också intresse. Men jag kommer bara vara trevlig granne nu och hälsa. Kommer inte skriva något. Jag lämnade en påse med ett strykjärn vid hans dörr idag för han å dottern ska kunna göra klart sin pärlplatta, då han saknade de å ja erbjöd mig tidigare att låna ut mitt..
Ja låt det bara vara. Hälsa om du möter honom men håll inte på och skicka meddelanden, det mår bara du dåligt av.

Jag hade tyckt att det var lite jobbigt om jag (i hans situation då) hade dragit igång en sån här grej med en granne eller kollega eller någon annan person som man måste fortsätta träffa i viss mån, och så hade jag inte känt mig så intresserad. Jag hade en kollega på ett tidigare jobb som blev oönskat kär i mig, jag tyckte det var skitjobbigt och då hade jag ändå inte gjort nått utan han hade helt missuppfattat situationen

Är man deprimerad så blir det ju så. Man är så inne i sin missärbubbla att man inte klarar av att ta in andra människor eller uttrycka hur man mår. Så jag tror inte det har med dig att göra.
Men det är ju inte heller ett särskilt bra tillfälle att dejta.

Jag tycker inte jag pressat honom till något. Har inte skrivit något mer sen vi skrev sist. Å vi sågs mycket i början men han visade ju också intresse. Men jag kommer bara vara trevlig granne nu och hälsa. Kommer inte skriva något. Jag lämnade en påse med ett strykjärn vid hans dörr idag för han å dottern ska kunna göra klart sin pärlplatta, då han saknade de å ja erbjöd mig tidigare att låna ut mitt..

Det räcker jättebra, behöver inte göra någon grej av det, skapa dålig stämning osv 😊

Har en granne som raggat som tusan med förhoppning om att jag ska, citat, "ge upp den där 20-åringen jag hänger med"
Han är söt och snäll men eftersom jag inte har några planer på att ge upp min partner så har mitt gensvar varit minst sagt svalt. Jag är dock alltid trevlig, hälsar osv.

Det räcker jättebra, behöver inte göra någon grej av det, skapa dålig stämning osv 😊

Har en granne som raggat som tusan med förhoppning om att jag ska, citat, "ge upp den där 20-åringen jag hänger med"
Han är söt och snäll men eftersom jag inte har några planer på att ge upp min partner så har mitt gensvar varit minst sagt svalt. Jag är dock alltid trevlig, hälsar osv.
Precis, mitt liv har ju inte stannat upp. Jag dejtar ju 2 personer till, till å från :D Tyckte bara de kändes som vi klickade och jag trivdes i hans sällskap, men har han sina hjärnspöken att fokusera på så kommer jag inte va den som ska dra in honom. Men kan ju endå hälsa å va trevlig osv. Samt jag behöver hundvakt till å från och vet att han ställer upp.

Är man deprimerad så blir det ju så. Man är så inne i sin missärbubbla att man inte klarar av att ta in andra människor eller uttrycka hur man mår. Så jag tror inte det har med dig att göra.
Men det är ju inte heller ett särskilt bra tillfälle att dejta.
Nej, exakt. Så var det i mitt fall också. Han skulle ju absolut inte dragit igång en sån grej när han mådde dåligt för oavsett måste man må bra själv först innan man kan ha en vettig relation med någon annan.

Det gäller inte bara den här grannen som varit på tal nu, utan även personen med alkoholproblem som en annan användare skrivit om.

Precis, mitt liv har ju inte stannat upp. Jag dejtar ju 2 personer till, till å från :D Tyckte bara de kändes som vi klickade och jag trivdes i hans sällskap, men har han sina hjärnspöken att fokusera på så kommer jag inte va den som ska dra in honom. Men kan ju endå hälsa å va trevlig osv. Samt jag behöver hundvakt till å från och vet att han ställer upp.
Ta inte detta fel nu, jag känner inte dig på riktigt och vet inte alls hur du är. Men utifrån det du skrivit här i tråden, det är ju inte bara grannen? Du blev väldigt uppslukad även av piloten och gick runt och nojade när han inte svarade eller tog initiativ och trodde att du hade gjort något?

Det jag menar är när man inte mår så bra själv så har man en tendens att dra till sig personer som inte heller mår bra, och där kanske varken en själv eller personen man träffar egentligen borde dejta alls? Utan lägga energi på sitt eget mående först? Dina inlägg osar lite desperation och att du till varje pris vill ha en partner nununu. Jag har också varit där och jag hade snedtänt direkt om någon hade skrivit så här till mig då, men samtidigt hade det kanske varit det wakeup-call jag hade behövt om du förstår vad jag menar? För de män jag träffade under den perioden var inte några man egentligen vill vara ihop med och de hade sina egna demoner som de behövde slåss med.

Tänker att det låter knepigt att dejta någon som bor så nära.
Och med det sagt är jag glad över att endast ha pensionärer och par till grannar :D

Tänker att det låter knepigt att dejta någon som bor så nära.
Och med det sagt är jag glad över att endast ha pensionärer och par till grannar :D
Jag brukar lyssna på Rix Morronzoo på morgnarna och Roger har ett citat från Gert Fylking som han brukar ta upp när de pratar om dejting. ”Du ska inte bedriva hor där du jobbar eller bor”. Och lite har jag faktiskt det i bakhuvudet.

Jag skulle inte vilja dejta en granne, för jag vill inte må dåligt om det skiter sig och behöva påminnas hela tiden. Skulle kännas lika jobbigt om det var jag som valde att avsluta och veta att han fortfarande vill ses. Likadant med en kollega. Min arbetsplats har inte som policy att man inte får vara ihop med en kollega (en del har ju det) så det finns flera par som både är gifta och har barn, ett par jobbar till och med i samma grupp under samma chef. Men jag är ändå tveksam. Som tur var har jag också mest pensionärer till grannar (utom en man som jag faktiskt valde att inte stöta på trots att han är attraktiv like hell just för att han är min granne, idag har han familj så det är inte längre aktuellt) och att jag mest jobbar med kvinnor så det inte heller blir aktuellt på jobbet.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka