Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alls.
Det enda ör väl att det kan bli dålig stämning och krångel om det skiter sig.
Jag skulle inte vilja ha en seriös relation med en kollega.
Jag är inte ute efter något seriös, så det är bra. 😁
Just punkten med krångel och dålig stämning är att jag funderar över hur smart detta är. Skapar problem i teamet jag leder känns ganska onödigt 🙈
oj, det är väl inte förbjudet. Men det är väl inte uppskattat! Men julfester händer en hel del roliga saker.
Hände inget där. 🙂 Men frågan är vad som ska hända sen... :d
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag är inte ute efter något seriös, så det är bra. 😁
Just punkten med krångel och dålig stämning är att jag funderar över hur smart detta är. Skapar problem i teamet jag leder känns ganska onödigt 🙈

Hände inget där. 🙂 Men frågan är vad som ska hända sen... :d

Det beror nog på hur ni är som personer.
Min relation med mi kollega har varit helt odramatisk och allt igenom jättebra. Vi var raka och tydliga från början och har aldrig varit några skuggor.
Men jag har ganska många exempel där det inte alls gått bra.
 
Har nu "gjort slut" med han jag dejtat som jag insett att vi var så olika.
Så nu är det väl bara att ge sig ut i dejtingdjungeln i Stockholm och försöka hitta någon friluftsnörd :meh:

Tycker var och varannan på Tinder verkar vara världsvandrare. Ser massor av friluftsbilder hela tiden, sen vet man ju inte hur det speglar verkligheten men ändå. :p
 
Alltså.. Hur förbjudet är kollegor? :o

Julfest i fredags, och en av killarna där blev riktigt rolig och intressant :d
Problemet? Vi sitter i samma team och jag är projektledaren.... :o:D
Är du på något sätt hans chef? I så fall är det på många sätt rätt olämpligt tycker jag.
Är ni ”bara” kollegor och du känner dig okej med risken att det kan bli jäkligt struligt på jobbet med dålig stämning om det skiter sig, då är det ju helt upp till dig vad du själv känner och orkar med och om det är läge eller ej.

Mycket handlar ju dessutom om hur en jobbar ihop och om det kommer påverka jobbet eller ej. Att sitta på kontor/i litet projekt och stå ut med några som haft seriös/oseriös relation och har strulat till det för att någon inte kan släppa sitt privatliv är hemskt som kollega och jag kan tänka mig att det inte är särskilt roligt att vara någon utav dom inblandade heller.
 
Alltså.. Hur förbjudet är kollegor? :o

Julfest i fredags, och en av killarna där blev riktigt rolig och intressant :d
Problemet? Vi sitter i samma team och jag är projektledaren.... :o:D
Kör på. Har haft kk-relationer med flera kolleger på olika arbetsplatser. Faktiskt aldrig blivit minsta antydan till problem.
 
Är du på något sätt hans chef? I så fall är det på många sätt rätt olämpligt tycker jag.
Är ni ”bara” kollegor och du känner dig okej med risken att det kan bli jäkligt struligt på jobbet med dålig stämning om det skiter sig, då är det ju helt upp till dig vad du själv känner och orkar med och om det är läge eller ej.

Mycket handlar ju dessutom om hur en jobbar ihop och om det kommer påverka jobbet eller ej. Att sitta på kontor/i litet projekt och stå ut med några som haft seriös/oseriös relation och har strulat till det för att någon inte kan släppa sitt privatliv är hemskt som kollega och jag kan tänka mig att det inte är särskilt roligt att vara någon utav dom inblandade heller.
Oj missade biten om att hon var projektledare. Ja då kanske man ska vara lite försiktigare. Å andra sidan; jag har haft kk-relation med någon som kanske kunde vara jämförbar med projektledare. Det behöver inte bli bekymmer om båda är normalt duktiga på att hålla yrkesliv och privatliv åtskilda.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Är du på något sätt hans chef? I så fall är det på många sätt rätt olämpligt tycker jag.
Är ni ”bara” kollegor och du känner dig okej med risken att det kan bli jäkligt struligt på jobbet med dålig stämning om det skiter sig, då är det ju helt upp till dig vad du själv känner och orkar med och om det är läge eller ej.

Mycket handlar ju dessutom om hur en jobbar ihop och om det kommer påverka jobbet eller ej. Att sitta på kontor/i litet projekt och stå ut med några som haft seriös/oseriös relation och har strulat till det för att någon inte kan släppa sitt privatliv är hemskt som kollega och jag kan tänka mig att det inte är särskilt roligt att vara någon utav dom inblandade heller.
Jag är inte hans chef 🙂

Men sen är det ju det andra.. Teamen är små 3-7 personer i varje. Och vi sitter på samma kontor. Jag ska förvisso lämna över rollen till en annan om några månader, men vi kommer ändå jobba mot samma kund (och mot varandra).
Jag kan säga helt säkert jag hade inte haft problem att jobba vidare oavsätt vad som hänt - men jag känner honom alldeles för dåligt för att svara på hur han är...
 
Alltså.. Hur förbjudet är kollegor? :o

Julfest i fredags, och en av killarna där blev riktigt rolig och intressant :d
Problemet? Vi sitter i samma team och jag är projektledaren.... :o:D

Jag hade försökt avstå. Jag är själv projektledare (på ett mansdominerat jobb) och det skulle inte vara värt det. Inte för något oseriöst.

Efter vi blev ihop har jag jobbat med särbon men vi är i en seriös relation och vi klarar av att jobba tillsammans plus att jag varit öppen med att han kommer att jobba med projektet (han har alltså varit direkt underställd mig samt jobbat åt en underleverantör, allt med mig som projektledare).
 
Tror jag apropå det just matchade med en kollega på tinder, men ingen jag känner igen. Vi är så många på jobbet och jobbar olika tider så det skulle inte vara några större problem med kollegestrul, men även om jag hade blivit intresserad av nån av de få jag jobbar tätare inpå så hade jag inte backat tror jag, lyckas sällan tänka så förnuftigt och min erfarenhet är att det alltid reder ut sig ändå.
 
Jag är inte hans chef 🙂

Men sen är det ju det andra.. Teamen är små 3-7 personer i varje. Och vi sitter på samma kontor. Jag ska förvisso lämna över rollen till en annan om några månader, men vi kommer ändå jobba mot samma kund (och mot varandra).
Jag kan säga helt säkert jag hade inte haft problem att jobba vidare oavsätt vad som hänt - men jag känner honom alldeles för dåligt för att svara på hur han är...
Kan du inte bara "lära känna honom lite vanligt" under tiden som du är projektledare, och sedan om intresse kvarstår försöka få det till "något mer" när du lämnat över rollen till annan person?
 
Tycker var och varannan på Tinder verkar vara världsvandrare. Ser massor av friluftsbilder hela tiden, sen vet man ju inte hur det speglar verkligheten men ändå. :p
Friluftsbilder som kombineras med "reser gärna jorden runt och festar den lilla tid som öht spenderas på hemmaplan", ungefär :meh: (Fast när jag väl orkar med tinder så ser jag mest män som skryter om hur stereotypiskt fjantmanliga de är och hur de lever typiska storstadsliv. Så sjukt oattraktivt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 154
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
448
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp