Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
@machafuko tycker också det är svårt att skriva press.

Jag har:
Lagar inte mat (men äter gärna 🙃🙃), kommer inte träna med dig och har en ganska jobbig hund.

Plus en rad om vart jag håller hus samt vad jag pluggar 😊
Jag tycker nog att man kan sälja in sig lite mer ;). För mig handlar profilen om att försöka få till så bra matchningar som möjligt, dvs jag vill att de som läser profilen ska få en möjlighet att avgöra om jag passar eller inte. Så jag har listat mina intresseområden, och lite annan info som jag antar är av stor vikt (som att jag har en partner).
 
Jag tycker nog att man kan sälja in sig lite mer ;). För mig handlar profilen om att försöka få till så bra matchningar som möjligt, dvs jag vill att de som läser profilen ska få en möjlighet att avgöra om jag passar eller inte. Så jag har listat mina intresseområden, och lite annan info som jag antar är av stor vikt (som att jag har en partner).

Hon kanske inte behöver sälja in sig ?
Utan behöver filtrera...
Hon sorterar ju ut träningsfreaks , dom som inte gillar hundar och inte tycker om att laga mat :p.
Förhoppningsvis :).
 
@vilse Jag har noll problem med kollegor och vänner förutom om den ena är underställd den andra. Eller det i sig är väl inte ett problem för mig personligen men det känns inte så lämpligt bara rakt av sådär.

Var också på julfest. Någon ny där på annan avdelning jag inte sett innan (vi är bara 60 pers totalt). Jobbets största matchmaker och retsticka var så nöjd att jag pratade en del med honom. Hon tyckte vi var så gulliga. Mitt svar "Jaha, är han singel?!" Det hade hon ju glömt nämna innan, jag var bara trevlig mot den lite lätt borttappade stackaren ju :laugh: Nåja. Sjukt kul iaf, mina kollegor är roliga. Och kvällen avslutades vid Musikhjälpenburen där Amie var nattkompis, så starstrucked :love:

Resten av helgen har jag gjort saker på egen hand. Börjar verkligen gilla det. Strosat runt i Lund o kollat in när jag vill gå på julkonsert, lyssnat på Familjen o Silvana Imam åter på Musikhjälpen och äntligen varit på den där stora julmarknaden jag velat gå på i så många år. På fredag blev jag bjuden på julmingel av min kollegas vän jag träffat några fester. Vågade först inte tacka ja men det är ju typ samma gäng som brukar gå på kollegans fester så jag ser det som övning :laugh:
 
Jag tycker nog att man kan sälja in sig lite mer ;). För mig handlar profilen om att försöka få till så bra matchningar som möjligt, dvs jag vill att de som läser profilen ska få en möjlighet att avgöra om jag passar eller inte. Så jag har listat mina intresseområden, och lite annan info som jag antar är av stor vikt (som att jag har en partner).

Så hade jag med tänkt om jag vetat vad jag ville med min profil!
 
Hon kanske inte behöver sälja in sig ?
Utan behöver filtrera...
Hon sorterar ju ut träningsfreaks , dom som inte gillar hundar och inte tycker om att laga mat :p.
Förhoppningsvis :).
Ja hon skriver vad hon inte vill ha, men vad VILL hon ha? Jag pratar inte kravlista, utan bara några hintar.
 
Kändes rätt tungt efter i fredags faktiskt, har inte kunnat låta bli att älta en del vad som egentligen hände, varför han reagerade så dramatiskt. Skickade ett mess mest för att skriva nåt, "hoppas du är ok, förlåt om jag blev för offensiv" men jag tror ju inte det var problemet. Nåt jobbigt triggades igång hos honom som inte hade nåt med mig att göra antar jag. Han har inte svarat, det hade jag inte väntat mig heller, och det är bra så. Jag skulle kunna falla hårt för honom känner jag så ska nog hålla mig borta.

Exet kom för barnöverlämning igår och sen hängde vi hela kvällen. Det var mysigt. Kände hur mycket jag saknar honom. Vi känner varann så utan och innan, så skönt att hänga, och lätt att prata. Men noll attraktion mellan oss, finns en anledning att vi separerade, men ibland kan jag tänka att det hade varit gött att fortsätta leva ihop som familj men dejta och ligga med andra. Hade dock knappast funkat i praktiken tror jag.

Ikväll kom Kk förbi på en liten fest jag bjudit in till. Vi har hörts lite men inte setts sen jag började träffa F mer seriöst. Har sagt till Kk att jag är singel nu, men jag har inte velat ta nåt initiativ. Även om spelreglerna varit ärliga från start känns det lite som att jag utnyttjar honom när jag träffar honom så här som reserv mellan mina mer seriösa dejthistorier. Hade känts bättre om han också träffade fler emellanåt, men det tror jag inte han gör. Var fint att se honom en stund i alla fall, blev en hejdåpuss i smyg, och vi kommer nog ses igen nästa helg.
 
Oj missade biten om att hon var projektledare. Ja då kanske man ska vara lite försiktigare. Å andra sidan; jag har haft kk-relation med någon som kanske kunde vara jämförbar med projektledare. Det behöver inte bli bekymmer om båda är normalt duktiga på att hålla yrkesliv och privatliv åtskilda.
Man gjorde någon studie av det där. Den visade att själva paren tyckte att det hela var problemfritt. Däremot tyckte nästan ingen av de övriga kollegorna det.
 
Friluftsbilder som kombineras med "reser gärna jorden runt och festar den lilla tid som öht spenderas på hemmaplan", ungefär :meh: (Fast när jag väl orkar med tinder så ser jag mest män som skryter om hur stereotypiskt fjantmanliga de är och hur de lever typiska storstadsliv. Så sjukt oattraktivt)

Ja lite det jag också tänker. Jag är ingen äventyrare och söker ingen sådan heller.
Borde väl inte vara så svårt att hitta någon som uppskattar att vara ute i naturen rent allmänt 😊. För mig är att gå typ 2h i skogen egentligen ingen friluftsaktivitet, behövs ju inga vandringskängör direkt
 
Jag tycker inte det spelar så stor roll vad jag skriver i pressen, folk läser den sällan ändå.
De flesta verkar bara tänka, söt tjej och drar höger.
 
Jag tycker nog att man kan sälja in sig lite mer ;). För mig handlar profilen om att försöka få till så bra matchningar som möjligt, dvs jag vill att de som läser profilen ska få en möjlighet att avgöra om jag passar eller inte. Så jag har listat mina intresseområden, och lite annan info som jag antar är av stor vikt (som att jag har en partner).
Det kan man absolut göra! Men jag tänker att min text matchar min personlighet ganska bra, jag är inte så säljig. 😉 Jag tycker att mina bilder visar ganska väl hur jag är som person och några av mina intressen. Har haft många vettiga matchningar det senaste så det verkar fungera helt ok för mig trots att jag inte söker särskilt aktivt. 😊
 
Jag tycker inte det spelar så stor roll vad jag skriver i pressen, folk läser den sällan ändå.
De flesta verkar bara tänka, söt tjej och drar höger.

För mig upplever jag att vad som står i bion gör stor skillnad. Inte kanske för om de swipear höger eller inte, det vet jag inte, men för huruvida de tar kontakt med en eller svarar på mina kontaktförsök.
 
För mig upplever jag att vad som står i bion gör stor skillnad. Inte kanske för om de swipear höger eller inte, det vet jag inte, men för huruvida de tar kontakt med en eller svarar på mina kontaktförsök.
Det finns säkert alla varianter. För egen del lägger jag stor vikt vid texten. Nu söker jag inte aktivt, men när jag gör/gjort det så tycker jag att texten - om än bara några meningar - oftast ger mig värdefull input. Jag skulle gå så långt som att säga att profiler helt utan text, och de känns som en stor majoritet, ger mig ett direkt oengagerat intryck.
 
Oj hur fick de övriga kollegorna reda på det? Jag tänker att det ingår att man är lite diskret.
Jag vet inte riktigt. Men delvis handlar sådant ju om gifta/motsvarande par. Jag har inte läst på själv. Det var någon forskare som pratade om det i ett arbetsmiljösammanhang. Men en av lärdomarna var helt klart att de aktuella paren mycket sällan uppfattades som lika diskreta som de trodde att de var.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 127
Svar
1 311
· Visningar
134 103
Senast: lil-sis
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp