Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt är inkubationstiden lång och alla får inte symptom ens om de är smittade (men smittar ändå). Självklart är det inget problem om friska personer träffas men om man visste vilka som var sjuka och friska så hade vi aldrig varit i den mängden smittade och döda vi är nu.

Om alla tar ansvar och minskar/eliminerar kontaktkedjor så blir det mycket lättare att hantera antalet smittade för sjukvården men vi kommer även snabbare att kunna återgå till ett vanligt liv.

Fram hit håller jag med dig till fullo

Så skippa dejter och hängande med vänner i ett par månader för samhällets och de äldres/personer i riskgruppers skull.
Men moralkakor är inte min grej.
 
Fram hit håller jag med dig till fullo


Men moralkakor är inte min grej.
Då vet jag inte vad problemet är om man nu ser det som en moralkaka. Antingen förstår man inte problematiken med beteendet eller så är man såpass självisk att man helt enkelt prioriterar sitt egna nöje först.
 
OT.
Men om alla skulle isolera sig i total ensamhet, hur mycket skulle då inte självmorden öka?
Varje dag, vecka, månad av isolering NU gör stor skillnad på hur länge vi kommer behöva begränsas och hur stora skadorna blir.

Man kan fortfarande ringa, facetimea, chatta osv man får bara bli lite mer kreativ men om man är orolig för effekterna av social isolering så bör man vara ännu mer restriktiv nu för om vi inte lyckas tygla spridningen så blir det inte ens en fråga om att välja.
 
Och jag funderar på om jag vågar boka flyg till augusti för att träffa S 🤔 Gratis ombokning just nu men då måste man resa innan mars nästa år och jag vet ju inte hur mitt schema ser ut för nästa år än.. Svårt. Handlar "bara" om 4000kr men ändå.. Vill gärna inte kasta pengarna i sjön.
Vart bokar du? Jag har en resa med Finnair den 26 Maj, hem med BA 5 Juni... Vill verkligen inte boka om, och har inte hört ett ljud från flybolagen...
 
Varje dag, vecka, månad av isolering NU gör stor skillnad på hur länge vi kommer behöva begränsas och hur stora skadorna blir.

Man kan fortfarande ringa, facetimea, chatta osv man får bara bli lite mer kreativ men om man är orolig för effekterna av social isolering så bör man vara ännu mer restriktiv nu för om vi inte lyckas tygla spridningen så blir det inte ens en fråga om att välja.
Du kanske kan ta den diskussionen (om den ens behöver tas) på ett lämpligare ställe.
 
Vart bokar du? Jag har en resa med Finnair den 26 Maj, hem med BA 5 Juni... Vill verkligen inte boka om, och har inte hört ett ljud från flybolagen...

Jag brukar köra via sas, de har fri ombokning på alla resor om man bokar nu men ombokningen måste ske innan december och resan måste ske innan mars nästa år.. Men kom precis på att detta är sista år jag kan åka på ungdomspriser så jag måste då resa innan årsskiftet.. Så jag får nog avvakta några veckor och se hur det utvecklar sig..
 
Jag brukar köra via sas, de har fri ombokning på alla resor om man bokar nu men ombokningen måste ske innan december och resan måste ske innan mars nästa år.. Men kom precis på att detta är sista år jag kan åka på ungdomspriser så jag måste då resa innan årsskiftet.. Så jag får nog avvakta några veckor och se hur det utvecklar sig..
Jag kollade via sas senast men de låg på nästan tredubbla priset mot Finnair 😳 Använder Kayak för att hitta bra priser.
 
Vart bokar du? Jag har en resa med Finnair den 26 Maj, hem med BA 5 Juni... Vill verkligen inte boka om, och har inte hört ett ljud från flybolagen...
Jag har också en resa det datumet (dock ba). Utgår från att den kommer ställas in. Finnair har ju permitterat största delen av sin personal.
 
Jag kollade via sas senast men de låg på nästan tredubbla priset mot Finnair 😳 Använder Kayak för att hitta bra priser.
De har väldigt bra ungdomspriser. 4000kr för tur och retur inklusive bagage, ganska mycket billigare om man vill åka med bara handbagage och såklart billigare mindre populära tider på året. Kollade Finnair men där ligger priset på minst det dubbla, annars har jag bra erfarenhet från dem :)
 
Nu övertänker du 😅
Att han inte blev blixtförälskad första gången ni sågs är inte alls samma sak som att han inte är intresserad.
Han vill ju uppenbarligen träffa dig och verkar trivas bra i ditt sällskap.

Angående det fysiska kan han vara osäker och inte våga ta det steget.
Är ni båda i det läget är det klart att inget händer.
Prova att ta det steget du, vänta inte på A
att något ska hända, se till att det händer 😁
Ja jag kanske övertänker 😅. Kändes mest som att han glömt bort att vi ens setts där första gången.

Båda trivs nog i varandras sällskap men kan ju lika gärna vara på vänskaplig nivå.
Lär ju visa sig, bara att jag inte är van att träffas så här många gånger utan att något mer hänt.
Men ja i dessa tider vill iaf jag inte vara för på med kroppskontakt heller.
 
Ja jag kanske övertänker 😅. Kändes mest som att han glömt bort att vi ens setts där första gången.

Båda trivs nog i varandras sällskap men kan ju lika gärna vara på vänskaplig nivå.
Lär ju visa sig, bara att jag inte är van att träffas så här många gånger utan att något mer hänt.
Men ja i dessa tider vill iaf jag inte vara för på med kroppskontakt heller.

Kan ni inte dansa tillsammans igen, och se om det leder till att det händer något....? :)
 
På tal om Covid-19... Vi uppmanas till mer eller mindre karantän, inte röra sig på stan i onödan och undvika folksamlingar till den grad att det är svårt för vissa grupper att handla mat. Hur gör ni nu, tar ni paus i dejtingen? Eller tänker ni att det här med kollektivt ansvar för riskgruppers hälsa är någon annans problem?

Jag har minskat min kontakt med vänner faktiskt för rent krasst tillför det mig inte alls så mycket att det väger upp min önskan att försöka minska kontaktytorna.

Sedan är jag i en lite konstig situation eftersom jag dejtar en kollega. Och vi är mem strikt förbjudna numera att träffas på jobbet, min avdelning ska hållas skyddad. Vi hade ju redan börjat dejta innan alla restriktioner började komma (på mitt företag alltså och vi har hela tiden legat långt i framkant). Vi läste det där första mailet om skyddsavstånd på då 1 m tillsammans i soffan. Först fick jag dåligt samvete faktiskt men eftersom han jobbat hemifrån sedan innan min avdelning skildes helt åt från övriga avdelningar så har vi fortsatt träffas. Jag är ju inte förbjuden att träffa någon annan på min fritid (men den är begränsad av andra restriktioner) utan än så länge så är det enbart arbetsplatsen som ska utgöra så liten kontaktyta som möjligt ffa mellan de som reser och har kundkontakter (allt det är givetvis inställt sedan veckor tillbaka) och vi i produktionen.
 
Ja jag kanske övertänker 😅. Kändes mest som att han glömt bort att vi ens setts där första gången.

Båda trivs nog i varandras sällskap men kan ju lika gärna vara på vänskaplig nivå.
Lär ju visa sig, bara att jag inte är van att träffas så här många gånger utan att något mer hänt.
Men ja i dessa tider vill iaf jag inte vara för på med kroppskontakt heller.
Hur kom ni i kontakt med varandra efter att ni träffats på dansen? Kommer inte ihåg.
 
Kan ni inte dansa tillsammans igen, och se om det leder till att det händer något....? :)
Tanken har slagit mig och han föreslog också sist att vi borde dansa någon gång.
Det har ju använts förut av killar som inte dansar att jag "ska lära dem". Är ju ett bra sätt att få närkontakt men aldrig provat det konceptet med någon annan dansare 😅.
 
Hur kom ni i kontakt med varandra efter att ni träffats på dansen? Kommer inte ihåg.
Några dagar efter att vi dansat hörde jag av mig till honom och vi skulle ha träffats och dansat men han ställde in för att precis börjat dejta någon och inte ville göra henne avundsjuk. Det här var I oktober.
Sen hörde han av sig för typ 4 veckor sen och undrade om jag ville ses.
 
Ja jag kanske övertänker 😅. Kändes mest som att han glömt bort att vi ens setts där första gången.

Båda trivs nog i varandras sällskap men kan ju lika gärna vara på vänskaplig nivå.
Lär ju visa sig, bara att jag inte är van att träffas så här många gånger utan att något mer hänt.
Men ja i dessa tider vill iaf jag inte vara för på med kroppskontakt heller.

Eller så ville han försäkra sig om att han mindes rätt på ett lite avspänt vis.
Chilla damen.
Tro på dig själv och make it happen 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 754
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 275
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 258
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 507
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp