Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du var ju väldigt tydlig med ”Schas” i det första.
Och jag är väldigt tydlig med att det kan finnas rimliga orsaker till att man äger en kass ras i nästa inlägg men vill du bortse från det så absolut 🤷‍♀️

Är kanske nördskadad som tror att folk gräver ned sig med gusto i allt som finns att läsa om djuren ungefär. :D Men ja, omplaceringar och andra alternativ finns naturligtvis också. Jag skulle absolut kunna ta emot en problematisk variant av ett av mina djurslag trots att jag är emot aveln.
Som du säger kommer attityd och inställning förmodligen fram ganska raskt.
Lyllos, jag är mer bitter över alla nötter som låter bli. Har dunkat huvudet i väggen för mycket :laugh:
Ja men precis. Har haft en del dubbelrexade råttor själv, de är typ halvnakna, saknar de genetiska problemen hos nakenråttor men har de fysiska problemen så att säga och borde inte födas upp alls. Men de har ju kommit hit av andra orsaker så att säga, majoriteten av råttorna jag haft överlag har varit omplaceringar och vanvårdsfall och dubbelrexarna är inga undantag. Nakenråttor har jag vägrat i alla år dock, av den enkla anledning att en av de nakna varianter som finns blir en vandrande smittspridare till andra råttor, annars hade det också varit lugnt.
 
Jag förstår hur ni menar. Men personen i fråga kanske inte är så insatt? Det finns ju faktiskt människor som inte sätter sig in 110% innan de gör något, dvs det kan ju vara en schysst person ändå. Jag har t ex ingen aning om varför man inte bör ha nakenråttor.
Eftersom hund är en så stor del av mitt liv så är en ointresserad/på så vis okunnig partner inget för mig ändå. Man behöver ju heller inte vara insatt för att förstå att det är viktigt med luftvägar eller olämpligt att ha husky i ökenområden tex. (Massa pluspoäng till R när han surt kommenterade paret som satt med en polarhund i solen i Californien tex 😁) Empati är viktigt!
 
Eftersom jag har Ruben har jag dragit bort alla med hund. Utan honom skulle jag valt bort män med amstaffs och shitbulls. Jag gillar inte den typen av hundar och den typen av machomän som allt för ofta köper dem.

Själv har jag både Pekingese och Perser så jag är väl en usel djurägare enligt många men inget som hindrat min dejting.
Ja och just när det gäller amstaffblandningar @Modest så är min uppfattning inte att det är ett val bland många andra. Min uppfattning är inte att personen har tänkt ”jag vill ha en hund, jag undersöker vilken ras som passar mig”, utan snarare ”jag vill ha en staffblandning”.
 
För att återgå till dejting så visade sig den match jag gillade på Tinder att bo 10mil bort och jobba skift till sjöss. Dvs inte så lätt att lära känna varandra. Så han fick utgå.

Nu har jag matchat med en ny gullig kille som jag hoppas är vettig och vill ses. Han har ett barn på halvtid. Lite läskigt, men också potentiellt väldigt trevligt. Jag gillar barn men är inte nödvändigtvis jättesugen på att skaffa egna.

Han känns lovande utifrån profilen,och det lilla vi skrivit. Men jag kan också vara färgad av att vi har många gemensamma intressen och att han är lik Kapet. (Tom samma yrke 🤣) så det kan ju hända att min hjärna tillskriver honom egenskaper han inte nödvändigtvis har. Vi kan kalla honom Raske Briller/RB. 😉
 
För att återgå till dejting så visade sig den match jag gillade på Tinder att bo 10mil bort och jobba skift till sjöss. Dvs inte så lätt att lära känna varandra. Så han fick utgå.

Nu har jag matchat med en ny gullig kille som jag hoppas är vettig och vill ses. Han har ett barn på halvtid. Lite läskigt, men också potentiellt väldigt trevligt. Jag gillar barn men är inte nödvändigtvis jättesugen på att skaffa egna.

Han känns lovande utifrån profilen,och det lilla vi skrivit. Men jag kan också vara färgad av att vi har många gemensamma intressen och att han är lik Kapet. (Tom samma yrke 🤣) så det kan ju hända att min hjärna tillskriver honom egenskaper han inte nödvändigtvis har. Vi kan kalla honom Raske Briller/RB. 😉

Jaha nu har jag återigen inte hängt med... Vad hände med Kapet?
 
FB_IMG_1589140413003.jpg


Funderar på att lägga till den här bilden på Tinder... 🤷‍♀️
 
Just det! 😂 @ekra blev sjukt nyfiken nu på den här snubben utifrån namnet!

@Cherarriduracell värsta kommentaren jag fått på Tinder ang ridning var faktiskt en tjej.... Sent på en lördag kväll skrev hon något i stil med "I wish that horse had been my face" !?! 🙄
Vilken gullig 🤢 det är ju mer än en gång man fått erbjudande att träna ridning hemma hos någon liksom. Undrar om det någonsin funkat för dem.
 
Jaha nu har jag återigen inte hängt med... Vad hände med Kapet?
Det är finito.

Vi hade ett bra snack för någon månad sedan, där i allafall jag var väldigt öppen med hur jag kände och att jag gärna hade provat att gå all in och se var det leder men att jag kände mig väldigt osäker på honom och att jag fick intryck av att han bara vill vara vän men gav lite dubbla signaler och öppnade mig om mina issues som han verkligen hjälpt mig med. (Vilket jag också sa till honom, och han blev glad för).

Kort efter hörde han av sig med dåligt samvete utifrån att jag varit så öppen och berättade att han träffat någon. Vilket jag i princip redan räknat ut utifrån hur han förändrat sitt beteende. Han blev en smula ställd när jag sa att jag förstått det.

Jag är glad för hans skull och det är rimligt att han träffar någon, jag tror egentligen att jag blev lite uppe i det blå av att ha hittat någon att jag struntade i att det trots allt positivt kanske inte var rätt ändå, och att det är mer rätt för båda med någon annan.

Men jag har inget intresse just nu av att veta mer om tjejen, och vill inte träffa dem ihop på länge, om hon blir långvarig. Jag känner mig en smula besviken på att han inte klarat att vara mer rak, och att jag inte klarat att vara ännu tydligare med att det är viktigt för mig att veta hur vi förhåller oss till varandra och hade trott att genom att jag var så transparent med vilka jag umgås med här och hur våra relationer är så skulle han vara detsamma. Det är så väldigt viktigt för mig med tillit. Jag har tänkt att vi haft någonsorts lite mer än vänskapsrelation och om fler människor kommer in i bilden skulle vi vara öppna med det. Det borde vi ha pratat mer om.

Pratade med honom en gång till efter det, men kände att jag hade ungefär noll att säga, och vi har bara hörts nån gång helt kort på meddelande efter det. Så det känns som om den där vänskapen nog behöver tid i båda ändar för att kunna läka helt.

Men tid lär den ju få med tanke på Coronastängda gränser. Lär tidigast mötas i höst, om ens då.

Så det var synd! Men livet går vidare, och utan att ha haft Kapet hade jag inte varit där jag är idag. Jag är betydligt mer redo att dejta och har övat på att prata om mina issues och hittat lite verktyg att hantera kroppens flyktreaktioner*.

*Tillexempel upptäckte jag att min kropp (paradoxalt nog) blev lugn om jag när jag kände att kroppen blev rädd och stressad i sängen bad honom krama mig hårt en längre stund och bara vara. Då var det som den fattade att ”detta är bara Kapet, det går bra, du är trygg”.:heart

Nåväl. Nu är jag mest lite melankolisk, den värsta abstinensen har gått över, och det har oavsett mest kommit positiva saker ur alltihop.
 
Vi har inte hörts av öht på snart två veckor. Innan förrförra helgen skrev jag lite kort, fick knappt någon respons och tänkte att nu får han fan ta lite initiativ om vi ska ha någon kontakt. Han har inte hört av sig och tja, då är det så. Sedan om han hör av sig senare eller om vi råkar ses när vi klättrar eller något, det visar sig. Oavsett så känner jag för att ha lite mer kontakt med människor på något sätt och då tänker jag ha det, han påverkar inte det direkt :)
Tråkigt, fick känslan av att ni klickade!
Men jag förstår dig, man vill ha någon slags respons, annars får det vara.
 
Det är finito.

Vi hade ett bra snack för någon månad sedan, där i allafall jag var väldigt öppen med hur jag kände och att jag gärna hade provat att gå all in och se var det leder men att jag kände mig väldigt osäker på honom och att jag fick intryck av att han bara vill vara vän men gav lite dubbla signaler och öppnade mig om mina issues som han verkligen hjälpt mig med. (Vilket jag också sa till honom, och han blev glad för).

Kort efter hörde han av sig med dåligt samvete utifrån att jag varit så öppen och berättade att han träffat någon. Vilket jag i princip redan räknat ut utifrån hur han förändrat sitt beteende. Han blev en smula ställd när jag sa att jag förstått det.

Jag är glad för hans skull och det är rimligt att han träffar någon, jag tror egentligen att jag blev lite uppe i det blå av att ha hittat någon att jag struntade i att det trots allt positivt kanske inte var rätt ändå, och att det är mer rätt för båda med någon annan.

Men jag har inget intresse just nu av att veta mer om tjejen, och vill inte träffa dem ihop på länge, om hon blir långvarig. Jag känner mig en smula besviken på att han inte klarat att vara mer rak, och att jag inte klarat att vara ännu tydligare med att det är viktigt för mig att veta hur vi förhåller oss till varandra och hade trott att genom att jag var så transparent med vilka jag umgås med här och hur våra relationer är så skulle han vara detsamma. Det är så väldigt viktigt för mig med tillit. Jag har tänkt att vi haft någonsorts lite mer än vänskapsrelation och om fler människor kommer in i bilden skulle vi vara öppna med det. Det borde vi ha pratat mer om.

Pratade med honom en gång till efter det, men kände att jag hade ungefär noll att säga, och vi har bara hörts nån gång helt kort på meddelande efter det. Så det känns som om den där vänskapen nog behöver tid i båda ändar för att kunna läka helt.

Men tid lär den ju få med tanke på Coronastängda gränser. Lär tidigast mötas i höst, om ens då.

Så det var synd! Men livet går vidare, och utan att ha haft Kapet hade jag inte varit där jag är idag. Jag är betydligt mer redo att dejta och har övat på att prata om mina issues och hittat lite verktyg att hantera kroppens flyktreaktioner*.

*Tillexempel upptäckte jag att min kropp (paradoxalt nog) blev lugn om jag när jag kände att kroppen blev rädd och stressad i sängen bad honom krama mig hårt en längre stund och bara vara. Då var det som den fattade att ”detta är bara Kapet, det går bra, du är trygg”.:heart

Nåväl. Nu är jag mest lite melankolisk, den värsta abstinensen har gått över, och det har oavsett mest kommit positiva saker ur alltihop.

Okej! Då hänger jag med! Synd att det inte funkade, men bra att du tar med dig lärdomar om dig själv av det!
Jag undrar hur många som gör det egentligen...

Jag brukar fråga dem jag börjar prata med på nån sida faktiskt vad de tar med sig från sina tidigare förhållanden. Jag menar, de som säger typ "allt var hennes fel bla bla bla" är ju inte mycket att ha känns det som :p.

Och funderar såklart över mig själv också, vad vill jag ha ut av en relation osv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 898
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 378
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
185 353
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 620
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp