Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag tycker inte det ska spela nån roll att man ligger på första träffen. Jag gjorde det med två av mina ex, vi var sen ihop i 2 år..

Jag gillar att ligga och se vad det är jag får...
Fast det spelar ju ingen roll hur du tycker att det borde vara om verkligheten ser ut på ett annat sätt. Det är ju lättare att du anpassar dig till verkligheten än att verkligheten anpassar sig efter dig.
 
Fast det spelar ju ingen roll hur du tycker att det borde vara om verkligheten ser ut på ett annat sätt. Det är ju lättare att du anpassar dig till verkligheten än att verkligheten anpassar sig efter dig.

Då får det fasen vara... jag är som jag är och tänker inte börja ändra på mig :)

Raderat tinder nu ett tag, kommer aldrig träffa nån där... de vettiga bor för långt bort..
 
Ligga på första dejten är väl inga problem- men kanske försöka hitta människor som vill ligga med dig för att de är nyfikna på DIG, inte ligga med dig för att de vill ligga?

Hur avgör man det då :D
Vi låg ju ändå och pratade i flera timmar, han ställde frågor osv. Samt dröjde sig kvar dagen efter...
 
Hur avgör man det då :D
Vi låg ju ändå och pratade i flera timmar, han ställde frågor osv. Samt dröjde sig kvar dagen efter...
Men var det inte han som uttalat inte var ute efter relation?

Jag tänker att det är en början att hitta folk i andra situationer än "köttmarknad" (krogen/fester) där folk är specifikt ute efter att hitta ligg... Tror det ökar chansen drastiskt för att hitta gemensamma nämnare som lockar till djupare intresse/kontakt.
 
Men var det inte han som uttalat inte var ute efter relation?

Jag tänker att det är en början att hitta folk i andra situationer än "köttmarknad" (krogen/fester) där folk är specifikt ute efter att hitta ligg... Tror det ökar chansen drastiskt för att hitta gemensamma nämnare som lockar till djupare intresse/kontakt.

Nä, det sa han aldrig :)
Det var ju ingen direkt fest heller utan hemmakväll, med spel och vin.
 
Fast jag tycker inte det ska spela nån roll att man ligger på första träffen. Jag gjorde det med två av mina ex, vi var sen ihop i 2 år..

Jag gillar att ligga och se vad det är jag får...

Fast första sexet när man inte känner varandra behöver inte vara det man får. Jag har dejtat flera killar som sagt att de får lite prestationsångest i början och behöver ett par dejter och lära känna varandra mentalt för att det ska "bli bra". Och jodå, bra har det verkligen blivit :p
 
Fast första sexet när man inte känner varandra behöver inte vara det man får. Jag har dejtat flera killar som sagt att de får lite prestationsångest i början och behöver ett par dejter och lära känna varandra mentalt för att det ska "bli bra". Och jodå, bra har det verkligen blivit :p

Fast med vissa vet man bara :D hehe. Men vet vad du menar!
 
Fast första sexet när man inte känner varandra behöver inte vara det man får. Jag har dejtat flera killar som sagt att de får lite prestationsångest i början och behöver ett par dejter och lära känna varandra mentalt för att det ska "bli bra". Och jodå, bra har det verkligen blivit :p

Men man får ändå en aning om man klickar i sexet.
Sen har jag vissa krav på utrustningen, den växer ju inte till sig med tiden 🙄
 
Fast jag tycker inte det ska spela nån roll att man ligger på första träffen. Jag gjorde det med två av mina ex, vi var sen ihop i 2 år..

Jag gillar att ligga och se vad det är jag får...

Jag har också haft förhållanden som startat med sex på första dejten. Det är ju inte det jag säger. Jag menar att jag tror att oddsen är bättre för att hitta en kille som inte enbart vill ligga om man väntar med sex.
 
Men varför är det en sån deal breaker att träffas och bara hänga, umgås och lära känna varandra ett tag först innan det är aktuellt med sex?

Det är det väl inte, men jag träffar inte folk i såna sammanhang, eller vad man ska säga. Det är ju ofta via fest eller gemensamma vänner osv.
 
När jag träffade särbon så deklarerade han på första dejten att nått liggande skulle det inte bli, och då sov jag ändå över. Vi hade då pratat i telefon dagligen i flera timmar i en veckas tid.
Jag fick vänta några dejter!

Så var det med senaste exet, tror vi väntade i 2 veckor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 800
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 320
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 503
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 553
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Problemhund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp