Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi väntade till andra gången vi sågs, men jag kände rätt bra på honom redan första och den dög fint 😁
Sex är jätteviktigt för mig och jag vill absolut inte vänta.
 
Ja med en del är det "öh...vad gööör han? :confused: O_o"
Då är det ingen idé.
Som en jag dejtade för några år sedan. Försökte kommunicera utan framgång och till sist fick jag verkligen anstränga mig för att inte börja skratta åt eländet. Noll koll och noll försök till kommunikation, så inte en chans att det någonsin skulle bli ens hyfsat. Till sist avbröt jag för att gå och sova på soffan, det var bättre så :p
 
Det är det väl inte, men jag träffar inte folk i såna sammanhang, eller vad man ska säga. Det är ju ofta via fest eller gemensamma vänner osv.
Vadå såna sammanhang? Likaväl som att ni går hem till dig och ligger kan du väl föreslå en hundpromenad eller fika dagen därpå, om du känner att du får kemi med nån på en fest eller spelkväll?

Som jag har sagt tidigare lägger jag verkligen inga moraliska aspekter i det här, jag vill bara peka på framgångsfaktorerna.
 
Vadå såna sammanhang? Likaväl som att ni går hem till dig och ligger kan du väl föreslå en hundpromenad eller fika dagen därpå, om du känner att du får kemi med nån på en fest eller spelkväll?

Ja absolut, men jag var sugen och ville ligga...

Hörde av mig på söndagen för att ta det vidare till en riktig dejt. Men han svarade så svalt så jag lät det ligga ett tag tills igår :) hade inte hunnit ses i veckan ändå, men tänkte föreslå något till helgen.
 
Vi väntade till andra gången vi sågs, men jag kände rätt bra på honom redan första och den dög fint 😁
Sex är jätteviktigt för mig och jag vill absolut inte vänta.

Jag tror du ska utelämna stora delar av dina krav här 😂😂😂




Ang sex så känner jag mig numera som en rätt obrydd person. Alltså jag trodde ALDRIG det skulle hända och inte så här fort. Insåg det i veckan och blev helt paff. Att jag inte haft nåra negativa tankar om vad han kanske förväntar sig/vad jag kanske borde göra/vilja/varit stressad över att allt ska gå fel osv osv på såpass länge att jag inte mindes senast. Det känns absolut superkonstigt men min stressnivå har ju sänkts betydligt.

Men det är ju i min relation såklart. I övrigt har repat mig rätt dåligt insåg jag när han tänkte ha spelkväll och en långväga manlig vän till honom (som jag träffat och tyckte mycket om och som ligger så långt i från obehaglig man kan komma) ev kommer sova över.

Det var verkligen att den där hemska jävla känslan av frozen fright som kom tillbaka direkt. Tänk att jag levt med den i så många år ständigt närvarande. Inte konstigt att det varit svårt för mig att ha sex då.
 
Ja absolut, men jag var sugen och ville ligga...

Hörde av mig på söndagen för att ta det vidare till en riktig dejt. Men han svarade så svalt så jag lät det ligga ett tag tills igår :)
[/QUOTE]
Ja men nu pratar vi i rundgång, jag är helt med på vad som hände och jag fattar att du ville ligga. Men vad jag och flera andra försöker få fram är att du har större chans att träffa någon som är seriös och vill ha ett förhållande med dig om du träffar personen i andra situationer först, inte tar med nån hem för sex. Och du säger att du inte kan tänka dig det. Det är det jag undrar över, varför det är så uteslutet.
 
Alltså hela den här grejen med att man ska vänta med sex för att snubben inte ska ligga och dra känns så jäkla förlegat. Om snubben enbart vill ligga så är det inte att man har sex som felar utan att snubben helt enkelt är fel snubbe för något mer.
Vill man inte ligga på första dejten så låt bli. Vill man så kör. You do you.
 
@Diskurs

Och jag förstår absolut inte varför det ska spela nån roll...
Jag kan tänka mig det, men nu ville jag ju gå hem med honom...

Har ändå träffat några via krogen som jag fortsatt träffa efteråt också. T.ex E som jag träffade i över 1 år.
 
Ja men nu pratar vi i rundgång, jag är helt med på vad som hände och jag fattar att du ville ligga. Men vad jag och flera andra försöker få fram är att du har större chans att träffa någon som är seriös och vill ha ett förhållande med dig om du träffar personen i andra situationer först, inte tar med nån hem för sex. Och du säger att du inte kan tänka dig det. Det är det jag undrar över, varför det är så uteslutet.

Precis så! Jag har hamnat i ett lite liknande mönster och funderat på varför det har blivit så. Jag tror att i mitt fall så har det blivit så att sex är det som är lätt att erbjuda. Mitt inre är betydligt svårare att både våga visa och tro att någon ska tycka om.
 
Och jag väntar fortfarande på att vi ska ha sex på "riktigt", man kan ju ha sex på olika vis såklart. Men när båda vill att en specifik grej ska fungera så blir det ju bara frustrerande :banghead: . Sist försökte vi inte ens och jag åkte hem och sov.
Sex är inte allt men det är ändå det som skiljer det från att var en kompis... Ja jag är inne i en bitter period just nu, hehe.
 
Precis så! Jag har hamnat i ett lite liknande mönster och funderat på varför det har blivit så. Jag tror att i mitt fall så har det blivit så att sex är det som är lätt att erbjuda. Mitt inre är betydligt svårare att både våga visa och tro att någon ska tycka om.

Så är det ju också. Jag upplever att jag har lättare att öppna mig efter sex.
 
Alltså hela den här grejen med att man ska vänta med sex för att snubben inte ska ligga och dra känns så jäkla förlegat. Om snubben enbart vill ligga så är det inte att man har sex som felar utan att snubben helt enkelt är fel snubbe för något mer.
Vill man inte ligga på första dejten så låt bli. Vill man så kör. You do you.

Nej det är inte att man har sex som felar, håller helt med dig där. Det är väl som sagt bara ett förslag på strategibyte om man är trött på att det alltid blir ONS och inte mer, vilket jag har uppfattat att @pepp är litegrann.
 
Nej det är inte att man har sex som felar, håller helt med dig där. Det är väl som sagt bara ett förslag på strategibyte om man är trött på att det alltid blir ONS och inte mer, vilket jag har uppfattat att @pepp är litegrann.

Jag gillar det ju, men är ju samtidigt ute efter nån att träffa mer frekvent då jag är less på singellivet :)

Känner bara att jag blir mer och mer bekväm ju mer åren går..
 
Precis så! Jag har hamnat i ett lite liknande mönster och funderat på varför det har blivit så. Jag tror att i mitt fall så har det blivit så att sex är det som är lätt att erbjuda. Mitt inre är betydligt svårare att både våga visa och tro att någon ska tycka om.
Så är det ju också. Jag upplever att jag har lättare att öppna mig efter sex.
Sex kan vara den bästa isbrytaren som existerar :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 735
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 263
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 054
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 469
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp