Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faktiskt inte, har trott att ds bara var fokuserat på bdsm (Det intryck jag fått av de som skriver om det på Tinder typ) men ser ju nu att det är allt möjligt och olika fetischer. Stämmer så dåligt med min självbild att vaniljiga hämmade jag skulle vara en sån som "Finns på ds" men jag får nog tänka om där. :)
Ja nej det är brett! Bdsm-folk är väl vanligast (eller så tror jag det för att det är de nätverken jag hänger i själv) men det är gott om annat folk också. Ägaren själv är fetischist tex :)
 
Ja nej det är brett! Bdsm-folk är väl vanligast (eller så tror jag det för att det är de nätverken jag hänger i själv) men det är gott om annat folk också. Ägaren själv är fetischist tex :)
De flesta där har ju dessutom en oerhörd förståelse för hur det känns att "komma ut" med sin kink osv.

Sen kan det ju bli som för en annan, som började med lätt nyfikenhet på en viss fetish, läste in sig lite, upptäckte en massa saker som väckte känslor jag inte trodde fanns och så vips lever i ett 24/7 D/s med massor av kinkinslag 😁😍😂 Trivs som fisken i vattnet, växer enormt och har verkligen hittat hem!
 
De flesta där har ju dessutom en oerhörd förståelse för hur det känns att "komma ut" med sin kink osv.

Sen kan det ju bli som för en annan, som började med lätt nyfikenhet på en viss fetish, läste in sig lite, upptäckte en massa saker som väckte känslor jag inte trodde fanns och så vips lever i ett 24/7 D/s med massor av kinkinslag 😁😍😂 Trivs som fisken i vattnet, växer enormt och har verkligen hittat hem!
Precis :) Det finns ju lite kinkskammande men det brukar ju aldrig stå oemotsagt precis, och sällan vara menat som skammande.

Men vad härligt! :love: Känner igen det delvis, har fått konstatera att jag har kinks jag inte visste att jag hade, även totalt ickesexuella och att somliga sexuella är skitnice totalt frikopplat från sex också. Ju mer jag upptäcker sånt desto bättre faller alla bitar på plats och jag märker att det gör en sån skillnad i mitt psykiska mående - som shibari som jag gärna jämför med ett kedjetäcke :)
Dessutom träffade jag ju "myskompisen" och numera gode vännen och inneboenden via ds, det är inte fy skam :D Vore det inte för ett nätverk för oss som har mys som kink så hade jag inte ens tänkt på att det kunde vara ett alternativ!
 
Mitt dejtande nu är obefintligt. Men efter en omvälvande depression/stress/krisreaktion för ett par månader sedan har mitt liv blivit bättre än på länge! Jag känner mig mer som MIG än på väldigt länge, och jag känner mig relativt grundad. Jag har gått från att vara väldigt beroende av jobbet för social kontakt till att ha saker som händer flera dagar i veckan. Jag har lärt känna nya människor och relativt snabbt kommit ganska nära. Jag tror att det varit nyttigt att ha samma konkreta sak att oroa sig för. Och både bra och dåligt för min egen återkommande ångest att ha ett reellt mål. :) Jag har fått massor av positiv feedback både privat och på jobbet och får evt en ny roll med mer ansvar från hösten. Jag verkar ha fått flow!

Har varit på sociala tillställningar och märkt att män gärna vill prata med mig. Känner mig väldigt öppen för att träffa någon. Och har bokat in mig på en singelresa i sommar.

Livet är bra trots Corona.

Delvis för att jag öppnat mig väldigt för ganska många på sistone, men också för att jag ägnat mycket tid åt att reflektera över min livssituation och vad jag kan göra för att få det liv jag vill ha, och över vad det ens är för liv jag vill ha!

Timtal av relations- och psykologirelaterade poddar har lyssnats igenom, och jag har gått från ålderskris till nystart.

Jag har också tagit tag i att på allvar försöka jobba bort stress- och arbetsrelaterade spänningar i kroppen och det påverkar måendet otroligt mycket.

Man inser inte hur mycket spänningar i kroppen påverkar en innan de lättar.
 
Mitt dejtande nu är obefintligt. Men efter en omvälvande depression/stress/krisreaktion för ett par månader sedan har mitt liv blivit bättre än på länge! Jag känner mig mer som MIG än på väldigt länge, och jag känner mig relativt grundad. Jag har gått från att vara väldigt beroende av jobbet för social kontakt till att ha saker som händer flera dagar i veckan. Jag har lärt känna nya människor och relativt snabbt kommit ganska nära. Jag tror att det varit nyttigt att ha samma konkreta sak att oroa sig för. Och både bra och dåligt för min egen återkommande ångest att ha ett reellt mål. :) Jag har fått massor av positiv feedback både privat och på jobbet och får evt en ny roll med mer ansvar från hösten. Jag verkar ha fått flow!

Har varit på sociala tillställningar och märkt att män gärna vill prata med mig. Känner mig väldigt öppen för att träffa någon. Och har bokat in mig på en singelresa i sommar.

Livet är bra trots Corona.

Delvis för att jag öppnat mig väldigt för ganska många på sistone, men också för att jag ägnat mycket tid åt att reflektera över min livssituation och vad jag kan göra för att få det liv jag vill ha, och över vad det ens är för liv jag vill ha!

Timtal av relations- och psykologirelaterade poddar har lyssnats igenom, och jag har gått från ålderskris till nystart.

Jag har också tagit tag i att på allvar försöka jobba bort stress- och arbetsrelaterade spänningar i kroppen och det påverkar måendet otroligt mycket.

Man inser inte hur mycket spänningar i kroppen påverkar en innan de lättar.

Snyggt jobbat! 💪🏼
 
Senaste veckan har jag haft med två olika killar som velat ha mitt nummer varav den ena är söt men på tok för ung 😅
Men även om han varit 10 år äldre hade det blivit nej, trivs så himla bra med fina V.
Han som utan att tveka drar runt Ruben i vagnen när vi går promenad med Molnet, tittar på mina animerade favoritfilmer hur många gånger som helst, hänger på alla mina spontana infall och bara är sådär himla fin ❤️
 
Mitt dejtande nu är obefintligt. Men efter en omvälvande depression/stress/krisreaktion för ett par månader sedan har mitt liv blivit bättre än på länge! Jag känner mig mer som MIG än på väldigt länge, och jag känner mig relativt grundad. Jag har gått från att vara väldigt beroende av jobbet för social kontakt till att ha saker som händer flera dagar i veckan. Jag har lärt känna nya människor och relativt snabbt kommit ganska nära. Jag tror att det varit nyttigt att ha samma konkreta sak att oroa sig för. Och både bra och dåligt för min egen återkommande ångest att ha ett reellt mål. :) Jag har fått massor av positiv feedback både privat och på jobbet och får evt en ny roll med mer ansvar från hösten. Jag verkar ha fått flow!

Har varit på sociala tillställningar och märkt att män gärna vill prata med mig. Känner mig väldigt öppen för att träffa någon. Och har bokat in mig på en singelresa i sommar.

Livet är bra trots Corona.

Delvis för att jag öppnat mig väldigt för ganska många på sistone, men också för att jag ägnat mycket tid åt att reflektera över min livssituation och vad jag kan göra för att få det liv jag vill ha, och över vad det ens är för liv jag vill ha!

Timtal av relations- och psykologirelaterade poddar har lyssnats igenom, och jag har gått från ålderskris till nystart.

Jag har också tagit tag i att på allvar försöka jobba bort stress- och arbetsrelaterade spänningar i kroppen och det påverkar måendet otroligt mycket.

Man inser inte hur mycket spänningar i kroppen påverkar en innan de lättar.

Vad glad jag blev av att läsa det här! Jag kommer ihåg att du skrivit att du känt dig ensam.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 722
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 259
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 925
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 462
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp