Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kommer det dröja innan jag dejtar igen, men det är spännande att följa alla. Samtidigt som världen blir mer upplyst om mäns beteenden, så kommer det vara jättesvårt att hitta någon man skulle vilja ha en relation med, i min ålder iaf. Just det där ingrodda mansbebisbeteendet kommer jag aldrig klara av mer, och det är så djupt inrotat i min generation.
Har lite kontakt med en singelkarl i min ålder, strictly business, och jag fattar varför han är singel! Verkar vara hyvens, läkare osv, men så inåt helvete dumsnål! Så finns det någon singelkarl, så vettefaan om han är nåt att ha....
Läses med glimten i ögat :D
 
Vad glad jag blev av att läsa det här! Jag kommer ihåg att du skrivit att du känt dig ensam.
Ja och inte bara ensam, utan isolerad. Det går mycket bättre nu, och jag har mer framtidstro eller vad man ska säga än jag haft på väldigt länge. Försöker lägga upp någonsorts livsplan eller iallafall lite målbilder av vad jag egentligen vill nu. Både på ett personligt plan och mer generellt apropå boende och jobb.

Jag hoppas det fortsätter gå såhär mycket framåt och så hoppas jag finna ett nytt kap som tycker att jag är ett lika stort kap.
 
Ja och inte bara ensam, utan isolerad. Det går mycket bättre nu, och jag har mer framtidstro eller vad man ska säga än jag haft på väldigt länge. Försöker lägga upp någonsorts livsplan eller iallafall lite målbilder av vad jag egentligen vill nu. Både på ett personligt plan och mer generellt apropå boende och jobb.

Jag hoppas det fortsätter gå såhär mycket framåt och så hoppas jag finna ett nytt kap som tycker att jag är ett lika stort kap.

Så himla fint att läsa 😍
 
4 ish månader kvar innan han kan vara här. Det är ju bara en månad mer att vänta än det var mellan träff ett och två. Halvvägs på väntan sen jag åkte därifrån!

Allt fortsätter att bli bättre och starkare. Kanske är längtandet mindre jobbigt för oss eftersom vi är vana att vara ensamma?
 
Jag kommer nog leva som crazy cat lady.
Begriper mig inte på män och dejtingsidor.
På fb sidor får man bara kommentarer om man visar tuttarna typ.
Jag lämnar nog sånt.
Än mer när en jag trodde var en bra vän surade ihop fullständigt för att jag sa att det faktiskt inte var jag som sa nej till att ses.
Och exet ringde i söndags, sa vänta lite och lämnade över telefonen till sin fulla flickvän som började gorma. Jag la på och blockade.
Karlar är konstiga
 
Har swipat lite på tinder, men hittar typ aldrig någon intressant. Snackade lite med en som verkade rolig, hade ett intressant yrke och verkade ha vettig syn på saker och ting, men fan det blev hysteriskt efter att jag gett honom min snapchat, för det var ett konstant spammade, så där blev det en blockering eftersom att jag blev sjukt stressad av strömmen av meddelanden. Orkar inte med folk som måste prata HELA TIDEN eller som fortsätter att skicka femtielva meddelanden även om man inte svarat på de första 3-4 meddelandena. :banghead:
 
Ja, jag försöker så gott det går :D ska dit strax, han ska få träffa min hund.
Det ultimata provet! :nailbiting:

Totte gav honom godkänt! :) ovant att sova borta bara.
Han lagade middag åt oss på kvällen, sen såg vi lite dokumentär och tog en tidig kväll.
Det känns så bra...

Men blev lite orolig när han nämnde att det kändes stängt kring hjärtområdet (han kör en del meditation och läst mycket om olika chakran) men tar det chill och försöker bara att andas och njuta :)
 
Har swipat lite på tinder, men hittar typ aldrig någon intressant. Snackade lite med en som verkade rolig, hade ett intressant yrke och verkade ha vettig syn på saker och ting, men fan det blev hysteriskt efter att jag gett honom min snapchat, för det var ett konstant spammade, så där blev det en blockering eftersom att jag blev sjukt stressad av strömmen av meddelanden. Orkar inte med folk som måste prata HELA TIDEN eller som fortsätter att skicka femtielva meddelanden även om man inte svarat på de första 3-4 meddelandena. :banghead:
Sånt där begriper inte jag
Jag orkar fan inte chatta dygnet runt
 
Sånt där begriper inte jag
Jag orkar fan inte chatta dygnet runt
Man är olika 😁 Vi textchattar konstant när båda är vakna, så fort vi har paus på jobbet osv. Pratar i telefon/videochatt 4-8 timmar om dagen utom de två dagar han jobbar dagpass. Vi började via en annan app så det är typ 14 månader nu, vi firade ett år i messenger förra helgen 😁 Många många tusen meddelanden...
 
S kommer förbi om ca 45 min.

Han ringde och frågade vad jag gjorde, svarade ärligt: vin, plus ångest och att jag bakade.
Vi ska iallafall och bada nånstans!

Han verkar rolig! Håller tummarna för dig!

----

För min del har Tinder-killarna blivit jättetrista?!? Jag har börjat prata med två nu på sistone, den ena slutade svarade och den andra tog bort matchningen mitt i pratet. Kul.
 
Man är olika 😁 Vi textchattar konstant när båda är vakna, så fort vi har paus på jobbet osv. Pratar i telefon/videochatt 4-8 timmar om dagen utom de två dagar han jobbar dagpass. Vi började via en annan app så det är typ 14 månader nu, vi firade ett år i messenger förra helgen 😁 Många många tusen meddelanden...

Är det någon jag tycker om så har jag nada problem med att ha mycket kontakt. Jag och exet somnade liksom med skype i öronen när han bodde i England.

Men nya bekantskaper som är sjukt på och skriver konstant? Njaaa då backar jag fort. Men jag har svårt att känna attraktion för nya människor och är rädd för nya män så, inte superlätt. Hade varit fett nice om man kunde hitta någon man tyckte om som man redan kände. :laugh:
 
Är det någon jag tycker om så har jag nada problem med att ha mycket kontakt. Jag och exet somnade liksom med skype i öronen när han bodde i England.

Men nya bekantskaper som är sjukt på och skriver konstant? Njaaa då backar jag fort. Men jag har svårt att känna attraktion för nya människor och är rädd för nya män så, inte superlätt. Hade varit fett nice om man kunde hitta någon man tyckte om som man redan kände. :laugh:
Vi började rätt intensivt redan från start, det bara blev så. Vi har 500 loggade timmar tillsammans i ETT av spelen vi spelade förra året 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 724
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 260
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 926
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 462
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • lära sig tömköra
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp