Nu när reseavdraget är medräknat så blir det ca 13'000 kr jag ska ha, blir ett bidrag till att införskaffa bikupor och bin
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FK har alltid dragit väldigt lite i skatt. Jag får alltid betala några kronor.Men det blir ju jättekonstigt om myndigheten lägger en höjd tvångsskatt på de som redan är utsatta? Självklart ska det göras på uppmaning från skattskyldig, men inte innan.
Det är helt tomt i deklarationen?Vänta förresten, har det något att göra med att den fastigheten var en jordbruksfastighet? Måste man ha minst ett år eller så med en blank deklaration då för att säkerställa att man inte har något med den att göra längre?
Det är helt tomt i deklarationen?
Då är det nog säkert att Skatteverket tycker att "hmm, Inglorion hade ju något att deklarera förra året, bäst att vi skickar ut en vanlig inkomstdeklaration i år". Men det blir ju en enkel deklaration att lämna in åtminstoneJapp! Finns inget någonstans (självklart eftersom jag bott utomlands i över 5 år).
Innan exet tog över fastigheten så fick jag fylla i någon specialare för enskild verksamhet (pga jordbruksfastighet) varje år men den överläts i Maj 2017 så förra året borde ha varit sista med en deklaration. Den som är utskickad i år ser ut som en vanlig deklaration istället för den jag fått innan men den har inget i sig.
Då är det nog säkert att Skatteverket tycker att "hmm, Inglorion hade ju något att deklarera förra året, bäst att vi skickar ut en vanlig inkomstdeklaration i år". Men det blir ju en enkel deklaration att lämna in åtminstone![]()
Så klart. Men det är ändå inte okej. Folk som är sjukskrivna länge är det av anledningar, då vore det fint om FK löste sådant på egen hand.
När man är sjukskriven eller har sjukersättning har man ofta det av en anledning vilket kan göra att den typen av aktivteter blir svårt att utföra. Då vore det toppen om myndigheterna kunde hjälpa till så det hela inte blir värre genom diverse skatteskulder.
Ja, det är gratis. Men du får inte skattebeskedet snabbare om du skaffar det nu. Jag tror det var 28 februari som var sista datum för att skaffa det i tid inför årets deklaration. Men till nästa år funkar det ju.Orkar inte vänta på å få vetaÄr Kivra gratis?
Som @Magiana säger. Det är försent för i år. Man kunde läsa lite överallt vilka datum som gällde för vad.Orkar inte vänta på å få vetaÄr Kivra gratis?
Pengarna verkar man dock kunna få tidigt ändå, om man är snabb på att deklarera och min kraschade hjärna fattar den här artikeln rätt.Som @Magiana säger. Det är försent för i år. Man kunde läsa lite överallt vilka datum som gällde för vad.
Pengarna verkar man dock kunna få tidigt ändå, om man är snabb på att deklarera och min kraschade hjärna fattar den här artikeln rätt.
https://www.expressen.se/dinapengar/skatteverkets-besked-om-2019-ars-skatteaterbaring/
Ja, det är gratis. Men du får inte skattebeskedet snabbare om du skaffar det nu. Jag tror det var 28 februari som var sista datum för att skaffa det i tid inför årets deklaration. Men till nästa år funkar det ju.
Som @Magiana säger. Det är försent för i år. Man kunde läsa lite överallt vilka datum som gällde för vad.
Nu har även vi som inte har Kivra fått beskedJag får tillbaka 2295 kr, det ska in på sparkontot och får väl finansiera något av alla projekt vi ständigt håller på med under året
Maken har inte kollat än men han brukar få tillbaka ungefär samma som mig, eventuellt lite mer.