Deklaration 2020

Dryga 2000.

Jag ska försöka räkna lite på mina resor till och från jobbet. Räknar jag då på vad bilen drar i soppa? Någon som vet?

Du kollar hur många gånger du kört samt avståndet. Det är 1,85 kronor per kilometer. Räkna ut totalsumman.
Sen görs ett automatiskt avdrag på 11 000 kronor innan det beräknas vad du får tillbaka.
 
Vad gör ni annars för avdrag förutom resor?
Jag har inte gjort avdrag på flera år. Undrar ibland om jag missar något väsentligt🤣
 
Fick min runt 20 tiden igår kväll, har slutsiffra 8. Får tillbaka 2200 kr, ungefär vad det brukar vara :) Maken brukar få lite mer och gör även sen avdrag för resor vilket jag inte gör.
 
Vad gör ni annars för avdrag förutom resor?
Jag har inte gjort avdrag på flera år. Undrar ibland om jag missar något väsentligt🤣
Jag åker ofta kollektivt till jobbet men det är samma där, att endast det som överstiger 11.000 kr får man tillbaka. I Stockholm kostar 12 stycken månadskort typ så mycket så blir ju inget tillbaka eftersom det vid semester till exempel inte behövs ett månadskort.

Gör annars inga avdrag då ränteavdraget samt fackavgiften sköts automatiskt för mig, men annars är fackavgift något man kan göra avdrag för om det överstiger en viss summa per år.
Dock så betyder det att man får återbäringen senare om man gör egna avdrag.
 
Jag åker ofta kollektivt till jobbet men det är samma där, att endast det som överstiger 11.000 kr får man tillbaka. I Stockholm kostar 12 stycken månadskort typ så mycket så blir ju inget tillbaka eftersom det vid semester till exempel inte behövs ett månadskort.

Gör annars inga avdrag då ränteavdraget samt fackavgiften sköts automatiskt för mig, men annars är fackavgift något man kan göra avdrag för om det överstiger en viss summa per år.
Dock så betyder det att man får återbäringen senare om man gör egna avdrag.
Ja ränteavdrag och fackavgift kommer ju automatiskt. Åker buss periodvis men definitivt inte för 11000 kr per år 👍
 
Jag googlade lite snabbt men blev inte klokare. Får man dra av för resor och dubbelt boende som student?
Har du sommarjobb på annan ort än där du pluggar, så kan du ju få göra avdrag för den delen. Du kan ju bara göra avdrag för beskattningsbar inkomst, så att säga.
 
Jag har både köpt och sålt fastighet i början på det här året. Visst är det inget som påverkar den här deklarationen alls utan det är typ bara att godkänna?
 
Jag har slutsiffra 4 och har fortfarande inte fått :meh:

ETA - Det har jag visst! Men den hade inte kommit i Kivra utan i Digimail och jag har inte fått någon notis/sms/mail. Får knappa tusenlappen tillbaks :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 789
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 957
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 896
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 933
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp