Deklaration 2020

Just nu har jag restskatt men det är fel i min deklaration så avvaktar besked hur jag ska göra.
Åh det här gjorde mig nervös. Jag dubbelkollar typ aldrig deklarationen, bara antar att allt är rätt. Vad var det som blivit fel? Var det uppenbart eller har du stenkoll på alla kontrolluppgifter?
 
Åh det här gjorde mig nervös. Jag dubbelkollar typ aldrig deklarationen, bara antar att allt är rätt. Vad var det som blivit fel? Var det uppenbart eller har du stenkoll på alla kontrolluppgifter?

Jag har egentligen ingen koll alls 😅
Men nu var det ett tydligt fel där mina skattefria traktamenten hamnat som inkomst som ska beskattas, därav restskatt. Det är en förtryckt uppgift så inget jag kan ändra på själv.
 
Så härligt för alla som får tillbaka! På pappret ska jag betala en dryg tusenlapp, men jag har mycket avdrag för dubbelt boende att göra, MEN har också haft f-skatt under föregående år och har alltså en del att pilla med. Tror det kommer landa på plus minus noll, mer eller mindre.
 
Här finns det ju en massa häst människor.
Premier från tävlingar kommer ju ibland med som inkomster. Då borde man ju kunna deklarera alla utgifter för det eller vadå?
Visst det handlar väl bara om några tusen, men känns ju löjligt för det är ju inget man går plus på att tävla (iallafall inte jag).
Hur gör ni?
 
Här finns det ju en massa häst människor.
Premier från tävlingar kommer ju ibland med som inkomster. Då borde man ju kunna deklarera alla utgifter för det eller vadå?
Visst det handlar väl bara om några tusen, men känns ju löjligt för det är ju inget man går plus på att tävla (iallafall inte jag).
Hur gör ni?

Vet att jag läst en blogg om det nån gång. @JohannaB tror jag gjorde avdrag en säsong för diverse utgifter. Gäller bara att man har sparat kvittona.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 565
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 087
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 809
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp