Deklaration 2020

Jag har fått besked via Kivra igår att pengarna kommer och att de sätts in inom en vecka.

Suck... Hoppas inte jag blir granskad och måste vänta ännu längre på pengarna! Iofs ingen panik eftersom dom bara ska läggas på hög, men nu har jag ju sett fram emot att få den där summan på sparkontot denna vecka...
 
Ja det är surt när man bara väntar, men det kommer säkert snart! Jag har väntat på ersättning från fibergrävningen så länge så jag blev helt överrumplad att någon hade pytsat in mer än 13000 spänn på mitt konto häromdagen. Och snart kommer det nya friska pengar när solcellbidraget ska betalas. Och så en del på skatten. Det går bra nu!

Jag ska samla de glada tillskotten och se till att bli av med mina sista 17 000 till CSN. Det är bara två och en halv inbetalning kvar men det kommer att kännas SÅ fantastiskt skönt att vara klar med dem för gott, så jag ska minsann kosta på mig att avsluta vår relation lite i förtid. :D
 
Ja det är surt när man bara väntar, men det kommer säkert snart! Jag har väntat på ersättning från fibergrävningen så länge så jag blev helt överrumplad att någon hade pytsat in mer än 13000 spänn på mitt konto häromdagen. Och snart kommer det nya friska pengar när solcellbidraget ska betalas. Och så en del på skatten. Det går bra nu!

Jag ska samla de glada tillskotten och se till att bli av med mina sista 17 000 till CSN. Det är bara två och en halv inbetalning kvar men det kommer att kännas SÅ fantastiskt skönt att vara klar med dem för gott, så jag ska minsann kosta på mig att avsluta vår relation lite i förtid. :D

Gud vad skönt! Älskar när saker blir färdigbetalda!:love::bow::bump::banana:
 
Suck... Hoppas inte jag blir granskad och måste vänta ännu längre på pengarna! Iofs ingen panik eftersom dom bara ska läggas på hög, men nu har jag ju sett fram emot att få den där summan på sparkontot denna vecka...

Har du loggat in på skatteverket och kollat hur det ser ut där?
 
Nu blev jag nervös! :nailbiting: Ser att förra året och året innan har jag fått ”besked om slutgiltig skatt” i början på Juni i kivra. I år har jag inte fått en sån?! Någon av er som fått det? Eller kan min ha blivit granskad så jag inte alls får pengarna denna vecka?

Jag har fått det beskedet under eftermiddagen :)
 
Jag ska få tillbaka ett par tusenlappar, plus överskottet från det som jag betalade in själv förra året. Jag brukar alltid få återbäringen i början av juni, så har otåligt kollat skattekontot hela dagen. Hoppas att de är klara med min deklaration, så att den inte "fastnat" hos nån handläggare så att jag får vänta tills augusti..

Kommer pengarna den här veckan så får de gå till fredagens veterinärbesök - misstanke om TR/annat skräp i munnen hos stora katten så han ska sövas och röntgas :( .
 
Jag ska få tillbaka ett par tusenlappar, plus överskottet från det som jag betalade in själv förra året. Jag brukar alltid få återbäringen i början av juni, så har otåligt kollat skattekontot hela dagen. Hoppas att de är klara med min deklaration, så att den inte "fastnat" hos nån handläggare så att jag får vänta tills augusti..

Kommer pengarna den här veckan så får de gå till fredagens veterinärbesök - misstanke om TR/annat skräp i munnen hos stora katten så han ska sövas och röntgas :( .

Dom ska betalas ut mellan 9-12 juni, så dom borde trilla in åt dig här i dagarna. Tråkigt med missen dock...
 
Ja det är surt när man bara väntar, men det kommer säkert snart! Jag har väntat på ersättning från fibergrävningen så länge så jag blev helt överrumplad att någon hade pytsat in mer än 13000 spänn på mitt konto häromdagen. Och snart kommer det nya friska pengar när solcellbidraget ska betalas. Och så en del på skatten. Det går bra nu!

Jag ska samla de glada tillskotten och se till att bli av med mina sista 17 000 till CSN. Det är bara två och en halv inbetalning kvar men det kommer att kännas SÅ fantastiskt skönt att vara klar med dem för gott, så jag ska minsann kosta på mig att avsluta vår relation lite i förtid. :D

Skönt ändå att räntan är typ 0,16 medan du inväntar cashflow 🤷🏼‍♀️👯‍♂️
 
Jag fick tillbaka pengar i veckan. Betalade in första månaden på ridskolan i höst och första hyrveckan har hyrt häst två veckor i sommar på ridskolan! Har en del pengar kvar efter det.
 
Jag var akut hos veterinären med katten i tisdags (hon blev snabbt bättre!). Kände hur jag blev ännu fattigare än vad jag redan är i mitt halvt arbetslösa tillstånd. När jag loggade in på internetbanken för damage control så hade jag blivit rikare istället. :love: En frisk katt OCH 13.000 i skatteåterbäring är inte helt dumt ändå!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 607
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 159
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp